کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درباره قربانی شدن دکتر صالحی!

محمدکاظم انبارلویی

4 دی 1399 ساعت 9:39

چه کسانی در دولت هستند که جلوی استیفای حقوق ملت را گرفتند؟ دولت باید در این باره توضیح دهد. مسؤول این خسارت‌های عظیم به اقتصاد کشور کیست؟


جهان نیوز - محمدکاظم انبارلویی: در فضای تاخت‌و‌تاز به شورای نگهبان، آقای صالحی نکاتی را مطرح کرد و البته به نکته خوبی هم اشاره کرد؛‌گفت: شورای نگهبان از هزینه‌های راه‌اندازی سانتریفیوژهای IR6 مطلع نیست. من سوال می‌کنم از آقای صالحی: برچیدن سانتریفیوژها و اقدام به تعطیلی سایت اراک و اکسید کردن اورانیوم غنی‌شده، بیش از 20 میلیارد دلار سرمایه کشور را از بین برد. چرا آن زمان آقای صالحی در این باره اظهارنظر نکرد و این خسارت را ندید و الان که مجلس قانون تصویب کرده به فکر هزینه‌های آن است؟!
 
قانون مصوب مجلس ۲ عنوان دارد؛ یکی رفع تحریم‌ها و دیگری استیفای حقوق ملت. اما چرا دولت با لغو تحریم‌ها مخالف است؟ چه کسانی از ادامه تحریم‌ها سود می‌برند؟ دولت باید این سوالات را پاسخ دهد. 
 
چه کسانی در دولت هستند که جلوی استیفای حقوق ملت را گرفتند؟ دولت باید در این باره توضیح دهد. مسؤول این خسارت‌های عظیم به اقتصاد کشور کیست؟
 
دانشمندان کشور ما حاضرند با دست خالی به شرایط قبل از برجام برگردند؛ این را شورای نگهبان و سازمان انرژی اتمی می‌دانند و مجلس بر اساس همین دیدگاه‌ها قانون لغو تحریم‌ها را مصوب کرد، چگونه است که آقای صالحی این اظهارات را مطرح می‌کند؟
 آنچه عیان است، اینکه دولت همچنان اصرار دارد برجام سیب و گلابی دارد. دولت حاضر نیست یک سیب یا گلابی که حاصل برجام است را نشان بدهد اما باورش این است که برجام ثمر داشته!
 
دولت حیات و ممات خود را به برجام وابسته کرده است، در صورتی که مسؤولان دولتی خودشان هم می‌دانند برجام چیزی جز تشدید تحریم‌ها، تحقیر ملت، تهدید ایرانیان و ترور دانشمندان‌مان چیز دیگری نداشته است. 
 
دولت باید به مردم توضیح دهد استمرار امتیازدهی یکسویه به غرب برای فروش منابع قدرت چه تاثیری دارد؟
 
سرمایه اجتماعی دولت امروز به کمترین میزان خود رسیده است، چون ملت می‌بیند چیزهایی داده شده اما چیزی گرفته نشده است و دولت همچنان اصرار می‌کند این امتیازات باید به غرب داده شود، در حالی که هیچ دلیل عقلانی در پس این ادعا وجود ندارد.


کد مطلب: 749238

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/749238/درباره-قربانی-شدن-دکتر-صالحی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com