جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۴

بی‌بی‌سی دیگر نگران ایرانی‌ها نیست؟! +جزئیات

پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 749226
مرور ۲۶۴ پست اینستاگرامی بی‌بی‌سی فارسی در پنج روز اخیر نشان می‌دهد که آن‌ها تنها در چند پست به ویروس کرونا در بریتانیا پرداختند که این اخبار هم لزوماً اخباری منفی برای انگلیس نیست.
بی‌بی‌سی دیگر نگران ایرانی‌ها نیست؟! +جزئیات
به گزارش جهان نيوز به نقل از جوان، بی‌بی‌سی فارسی این روز‌ها که همه از کرونای جهش یافته در انگلیس می‌گویند، ترجیح می‌دهد بسیار کم حرف و خنثی از کنار آن بگذرد. این رسانه که در آغاز شیوع کرونا در سال گذشته، هفته‌های متمادی نگران پرواز‌های ماهان به چین بود، دیگر نگران پرواز‌های ایران به لندن نیست. خبرگزاری فارس نوشته: «مرور ۲۶۴ پست اینستاگرامی بی‌بی‌سی فارسی در پنج روز اخیر نشان می‌دهد که آن‌ها تنها در چند پست به ویروس کرونا در بریتانیا پرداختند که این اخبار هم لزوماً اخباری منفی برای انگلیس نیست.» چندین برابر این اخبار، بی‌بی‌سی در ماه‌های آغازین شیوع کرونا خبر از لغو پرواز‌ها به ایران کار کرد، گویی ایران منشأ شیوع کرونا در جهان بوده است.

زمانی که برخی مسئولان ایران از جمله حریرچی معاون وزیر بهداشت به کرونا مبتلا شدند، بی‌بی سی نوشت که وقتی مسئولان ایرانی خود به کرونا مبتلا شده‌اند، چگونه می‌توانند از مردم محافظت کنند. حال آنکه کرونا مسئول و غیرمسئول نمی‌شناسد. حسین باستانی هم در بی‌بی‌سی یادداشت نوشت که «چرا این تعداد از مسئولان حکومت ایران کرونا گرفته‌اند؟»، اما وقتی نخست‌وزیر، وزیر بهداشت انگلیس و معاون او به کرونا مبتلا شدند، بی بی سی سکوت کرد. فارس می‌نویسد: «در زمان شیوع کرونا در ایران، بی بی سی فارسی با انتشار تصاویر دلهره‌آور از مردم ایران، ایران را قتلگاه ویروس کرونا معرفی می‌کرد آن هم در شرایطی که فقط پنج نفر در ایران جان خود را از دست داده بودند، اما برای خبر بسیار تلخ و دلهره‌آور افزایش تلفات بریتانیا به ۳۲ هزار نفر و رتبه نخست انگلیس از این حیث در اروپا، از یک تصویر آرامش‌بخش استفاده کرده است، تصویری که یک پیرمرد در فضایی سرسبز، با امید تمام در حال تماشای یک طوطی است.»

بی‌بی سی به عنوان رسانه دولتی انگلیس شناخته می‌شود.
برچسب ها: بی بی سی کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بی بی سی در کرونا خود را بی اعتبارتر از گذشته کرد
United States
شبکه کثیف و رذل بی بی سی از هر نوع و زبانش مخصوصا فارسی عامل تولید مزخرفات در دنیای خبر هست...
محمد
Iran, Islamic Republic of
مواظب باشید واکسن خریداری شده کرونا مثل خون های وارداتی از فرانسه مشکل دار نباشد.
Iran, Islamic Republic of
یک جو آبروی نداشته اش هم در این قضییه کرونا از بین رفت.....