جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۷

ظریف جواب فرافکنی‌های ترامپ را داد

پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 749225
وزیر خارجه ایران به ادعای رییس جمهور آمریکا به دست داشتن ایران در حملات اخیر به سفارت این کشور در عراق پاسخ داد.
ظریف جواب فرافکنی‌های ترامپ را داد
به گزارش جهان نيوز، محمدجواد ظریف وزیرخارجه ایران در پاسخ به توییت‌های ترامپ و متهم کردن ایران به دخالت در شلیک راکت به سفارت آمریکا در عراق پاسخ گفت.

او در توییتر نوشت: «قراردادن شهروندان خودتان در موقعیت خطر در خارج، توجهات را از شکست‌های فاجعه‌بار در داخل منحرف نخواهد کرد. ترامپ، به زبان خودت»


ظریف در این پیام همچنین مواردی از توئیت‌هایی را که ترامپ، باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا را به تلاش برای حمله به ایران متهم کرده بود، منتشر کرد.

ترامپ سال ۲۰۱۲ در توئیتی خطاب به جمهوری‌خواهان اعلام کرد: اجازه ندهید که اوباما از کارت ایران برای آغاز یک جنگ به منظور پیروزی در انتخابات استفاده کند. جمهوری‌خواهان! مراقب باشید.

ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده در صفحه توییتری خود، بدون ارائه هیچ مدرکی و صرف به اشتراک گذاشتن تصویری از چند گلوله خمپاره نامشخص، ایران را به انجام حمله راکتی روز یکشنبه به سفارتخانه آمریکا در بغداد متهم کرد.

وی در این توییت نوشت: «سفارتخانه ما در بغداد روز یکشنبه مورد اصابت چندین راکت قرار گرفت. سه راکت عمل نکردند. حدس بزنید از کجا آمده بودند: ایران. اکنون ما زمزمه‌هایی از حملات بیشتر علیه آمریکایی‌ها در عراق می‌شنویم».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتی آمریکا این شیطان بزرگ و تروریست بالذات از برجام خارج شد رئیسجمهور گفت، شر یک مزاحم کم شد! پس چرا حالا این همه اصرار دارند که به برجام برگردد؟!
Iran, Islamic Republic of
اگر مذاکره، توافق هسته ای و برجام به نفع ایران بوده است پس چرا تاکنون مشکلات اقتصادی مردم و کشور حل نشده است و حل نمی کنند.
Iran, Islamic Republic of
ترس ترامپ از اقدام بعدی ایران انتقام از نیروهای تروریست های آمریکایی بوده است.
Iran, Islamic Republic of
هشدار ایران به ترامپ: آمریکا را مسئول عواقب هر اقدام نابخردانه می دانیم
Iran, Islamic Republic of
۱۵۰ عضو کنگره آمریکا از بازگشت بایدن به برجام حمایت کردند
Iran, Islamic Republic of
اگر با راکت های ایرانی به سفارت آمریکا حمله کردند! و ما حمایت و استقبال می کنیم
Iran, Islamic Republic of
عملکرد ظریف در مذاکره با آمریکا، کشورهای اروپایی و... تاکنون بی مورد و ارزش بوده است.