شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

هشدار امیرالمومنین برای استفاده از فرصت‌ها

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 749138
حجت الاسلام ماندگاری ضمن بیان راهکارهایی دربارۀ استفاده از فرصتها گفت: امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود فرصتهای خود را مغتنم بشمارید که مانند ابر گذر می‌کند.
هشدار امیرالمومنین برای استفاده از فرصت‌ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حجت الاسلام ماندگاری در برنامۀ «زلال سخن» ضمن بیان راهکارهایی دربارۀ استفاده از فرصتها به نکاتی اشاره کرد که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

در زندگی بهاری به ما یاد می‌دهند که اگر می‌خواهید از فرصت‌ها استفاده کنید، سه کار باید انجام دهید:

اول اینکه فرصتهای خود را بشناسیم. ما تا ندانیم حرم امام رضا علیه‌السلام به چه دردی می‌خورد، نمی‌‌توانیم استفاده ببریم. اگر خاصیت نماز را ندانیم، نمی‌‌توانیم بهره ببریم. همۀ ما می‌دانیم موبایل به چه دردی می‌خورد، اما چند درصد ما می‌دانیم قرآن به چه دردی می‌خورد. بعضی از ما فکر می‌کنیم قرآن را برای ثواب یا سر قبر باید بخوانیم.

دومین مورد برای استفاده از فرصتها، ساختن فرصت‌هاست. به عنوان نمونه ما می‌توانیم از مراسم مهمانی استفاده بهینه کنیم؛ مثلاً جوانی از روی کتاب حدیثی، حدیث معصومان علیهم‎السلام را بخواند. به این ترتیب ما از یک مجلس عادی، مجلس محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم ساختیم. یا اینکه در این دور همی‌ها، صندوق قرض‌الحسنۀ فامیلی باز کنیم.

سومین مورد برای استفادۀ از فرصتها، عدم فرصت‌سوزی است؛ یعنی فرصتی در اختیار فرد قرار می‎گیرد، اما این فرصت را به راحتی از دست می‌دهد و از آن استفاده نمی‌کند. امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود اِغتَنِمُوا الفُرَص فَاِنَّها تَمُرُّ مَرَّ السَّحاب؛ یعنی فرصتهای خود را مغتنم بشمارید که مانند ابر گذر می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
السلام و علیک یا مولی الموحدین، امیرالمومنین علی ابن ابیطالب علیه الصلاة و السلام.