سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
چنگیز:

شرایط استقلال نگران‌کننده است

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 749125
پیشکسوت استقلال گفت: شاید اگر آبی‌پوشان خوب بازی می‌کردند و به تساوی می‌رسیدند انتقادات مطرح نمی‌شد، اما از دست دادن ۲ امتیاز در دیدار نه چندان خوب برابر ذوب‌آهن، هواداران را نگران کرده است.
شرایط استقلال نگران‌کننده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، «عبدالعلی‌ چنگیز» سال‌ها پیش در خط حمله استقلال به میدان می‌رفت و یکی از نفرات تاثیرگذار این تیم بود. او با استقلال قهرمان ایران شد و کفش طلا را تصاحب کرد. چنگیز یکی از بهترین مهاجمان تاریخ باشگاه استقلال محسوب می‌شود که سابقه بازی در کشورهای حاشیه نشین خلیج فارس را در کارنامه‌اش دارد.
مهاجم سال‌های نه چندان دور استقلال از شرایط این روزهای استقلال حرف زد، متن این گفت و گو در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

استقلال زیبا بازی نمی‌کند و این موضوع برای هواداران تیم راضی کننده نیست.

هواداران دوست دارند فوتبال زیبا تماشا کنند. آنها می‌خواهند از بازی تیم محبوبشان لذت ببرند. وقتی تیم مورد علاقه‌شان خوب بازی می‌کند لذت می‌برند و وقتی نمی‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد ناراحت شده و اعتراض می‌کنند. هواداران استقلال توقعشان‌ از آبی‌پوشان بسیار بالاتر از این حرف‌هاست. می‌خواهند استقلال وقتی در زمین نمایش می‌دهد لذت ببرند نه اینکه بازی خوبی انجام ندهد.

دلیل این بد بازی کردن استقلال چیست؟
این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. استقلال در این برهه با افت فوتبالی مواجه شده و مربیان این تیم باید برنامه‌های تمرینی و تاکتیکی بیشتری را در نظر بگیرند. یک تیم برای رسیدن به دروازه حریف باید تاکتیک و روش مختلفی را امتحان کند اما متاسفانه در دیدار با ذوب‌آهن فقط به بازی مستقیم روی آورد.

با این روش بازی، استقلال به مشکل خواهد خورد؟
برای قضاوت درباره شرایط استقلال در آینده زود است چرا که این تیم بازی‌های زیادی را پیش رو دارد و به طور حتم مربیان بیشتر از هر فرد دیگری به نقاط ضعف تیمشان حساس هستند. آنها بازی‌ها را مورد آنالیز قرارداده و می‌کوشند اشتباهاتی را که وجود دارد را برطرف کنند.

استقلال ۲ امتیاز مهم را در دیدار با ذوب‌آهن از دست داد که شاید در آینده به ضرر این تیم تمام شود.
در شرایطی که استقلال می‌توانست با برنده شدن در این جدال جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کند به تساوی رسید. شاید اگر استقلال خوب بازی می‌کرد و به تساوی می‌رسید انتقادات مطرح نمی‌شد اما حالا از دست دادن این دو امتیاز با بازی نه چندان خوب آبی‌ها همراه شده و همه نگران این هستند شاید در آینده باز هم امتیازات ارزشمندی را از دست بدهند.

می‌توان به آینده استقلال امیدوار بود؟
باید امیدوار بود.  استقلال همواره استقلال است و باید در جمع مدعیان قهرمانی حضور داشته باشد. «محمود فکری» و مربیان استقلال به ‌خوبی می‌دانند چه کار سختی پیش رویشان است و انتظارها از آنها بالاست. استقلال در این فصل نوسان داشته و در چند بازی خوب بوده و در چند دیدار نیز نتوانسته عملکرد قابل قبولی را به اجرا بگذارد. آنها باید شرایط یکسان و ثابتی را داشته باشند. اگر استقلال بتواند در دو سه بازی به یک هارمونی لازم برسد آن وقت حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

انتظارات از «محمود فکری» بالاست، هواداران استقلال شاید به او فرصت چندانی ندهند. این موضوع را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
فصل گذشته فردی به نام استراماچونی هدایت استقلال را بر عهده داشت که هواداران به او علاقه خاصی داشتند و بهترین کیفیت را بازی‌های این تیم داشت. او در میانه راه از استقلال جدا شد و هواداران وی را دوست داشتند و هر فردی که جای او در استقلال می‌آمد با این شرایط همراه بود. فکری خودش از این مساله باخبر بود اما من اعتقاد دارم نباید از همین حالا انتقاد کرد.

باید گاز فکری حمایت کرد. اما اگر این حمایت جواب نداد؟
انتقاد به جز اینکه تمرکز مربیان را بر هم بزند و فشار روانی برای آنها ایجاد کند چه بازدهی مثبتی خواهد داشت؟  فاصله امتیازی استقلال با صدر جدول زیاد نیست و می‌توان خیلی راحت دوباره به رتبه اول لیگ برتر بازگشت. من حتم دارم اگر چند اشکال کوچک برطرف شود استقلال به شرایط مطلوب باز خواهد گشت.

خط هافبک استقلال کیفیت خوب گذشته را ندارد. خیلی‌ها می‌گویند جای خالی علی کریمی همچنان حس می‌شود. آیا این موضوع را قبول دارید؟
بازیکنان این منطقه دوندگی زیادی دارند و خوب می‌جنگند اما هنوز نتوانسته‌اند طراحی حملات را به خوبی انجام دهند و مهاجمان را در فضای ایده‌آل صاحب توپ کنند. فصل گذشته علی کریمی رهبری خط میانی را بر عهده داشت و به بهترین شکل ممکن وظایفی را که به دوش او گذاشته بود را انجام می‌داد. پاس می‌داد، شوت می‌زد، در محوطه جریمه حضوری به موقع داشت و گلزنی می‌کرد. جای بازیکنی با خصوصیات او در استقلال خالی است اما نمی‌توان کار خاصی انجام داد.

باید چه کار کرد تا جای خالی او حس نشود؟
باید از بازیکنانی که در این پست حضور دارند خواسته شود تا کیفیت فنی بازی‌شان را بالاتر ببرند. مربیان وظیفه دارند تمرینات بیشتر و اختصاصی‌تر در نظر بگیرند تا کارهایی را که کریمی در فصل گذشته انجام می‌داد، بازیکنان دیگر در این فصل انجام دهند.

غیبت شیخ‌ دیاباته خط حمله استقلال را تضعیف کرده است؟
شیخ‌ دیاباته بازیکن فوق‌العاده‌ای است و حضور نداشتن او در ترکیب استقلال کاملا حس می‌شود. استقلال مهاجمان خوبی دارد و به طور حتم اگر در فضا و موقعیت خوبی قرار گیرند، می‌توانند خیلی به آبی‌پوشان کمک کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *