جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۹

مصاحبه ظریف با یک شبکه تلویزیونی دردسرساز شد

سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب: 749062
پس از واکنش طالبان به اظهارات محمدجواد ظریف، وزارت امور خارجه افغانستان نیز در خصوص برخی از گفته‌های وزیر خارجه ایران واکنش نشان داد.
مصاحبه ظریف با یک شبکه تلویزیونی دردسرساز شد
به گزارش جهان نيوز، وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد قانون اساسی، منافع ملی و سیاست خارجی این کشور اجازه نمی‌دهد تا شهروندان افغانستان در سایر کشورها وارد جنگ‌های منطقه‌ای شوند.

«گران هیواد» سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه خبری طلوع‌نیوز، گفت: «سیاست خارجی افغانستان اجازه نمی‌دهد تا اتباع این کشور به جز تحت پرچم افغانستان در سایر کشورها وارد جنگ‌ها و منازعات منطقه‌ای شوند.»

اظهارات ظریف در این خصوص در حالی مطرح می‌شود که اظهار نظر درباره مسائل نظامی برون‌مرزی، در حیطه وظایف نیروهای مسلح ایران است و ارتباطی با شرح وظایف وزیر خارجه ندارد.

در همین حال، طالبان نیز برخی از گفته‌های وزیر امور خارجه ایران را «غیر مسؤولانه» و «مداخله آشکار در امور داخلی افغانستان» خواند.

همچنین کمیسیون امور خارجی مجلس نمایند‌گان افغانستان نیز، این گفته‌ها را خلاف قانون اساسی و منافع ملی این کشور و نیز مخالف قوانین جهانی دانست.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با طلوع‌نیوز، درباره حضور افغان‌ها در جنگ سوریه گفته بود: ما کسی را به سوریه نمی‌فرستیم؛ این را ما کاملاً روشن کردیم. ببینید، کسی برای یک کشور دیگر نمی‌رود در یک کشور ثالث بجنگد.

برادران ما به آنجا به‌صورت داوطلب رفتند. کما از عراق رفتند، کما از جاهای دیگر رفتند.

ما کمک کردیم در سوریه برای مقابله با داعش که دشمن مشترک همه‌ ماست. اینها به‌خاطر اعتقادات خودشان رفتند. در پایگاه‌های خودشان، در سنگرهای خودشان، پرچم افغانستان و عکس رئیس‌جمهور افغانستان بعضاً داشتند و اینها بهترین نیروهایی هستند که اگر دولت افغانستان تمایل داشته باشد، می‌تواند با سابقه‌ رزم با تروریستان و داعش، کمکی به دولت افغانستان باشند.»

وی افزوده بود: «اینها (فاطمیون) می‌توانند در صورت تمایل دولت افغانستان در راستای مبارزه با داعش و برای مبارزه با ترور و حفظ امنیت افغانستان تحت فرمان دولت افغانستان بجنگند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اظهاراتی کاملا عجیب....!!!!
دقیقا کجاش عجیب بود؟
رر
Iran, Islamic Republic of
صلح امريكا با طالبان در راستاي در گير كردن طالبان با ايران است!؟
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه کشورهای دیگه برای خوش خدمتی به امریکا همه جوره به ما ضربه میزنند..
Iran, Islamic Republic of
به نظر من که با اغلب سخنان ظریف مخالفم اما این حرف هایش درست بود و من دلیل مخالفت خیلی ها را نمی فهمم می گوید ما به زور فاطمیون را سوریه نفرستادیم و به اعتقاد خود رفتند در ضمن به مبارزه با ترور و داعش در افغانستان می توانند کمک کنند چون هم ورزیده شده و هم با ایمان و قابل اعتمادند
Iran, Islamic Republic of
تیپ مخلص فاطمیون ازبچهای مومن واهل بیتی هستند جونشونو برای امنیت منطقه از دست داعش گذاشتن ،لطفا درست ومودبانه دربارشون صحبت کنید رزمندگان مخلص خدا تمام منطقه مدیون تیپ فاطمیون برادران افغانی وهموطن ما هستند،
رضا
Iran, Islamic Republic of
...!!
احمد
Iran, Islamic Republic of
...............
Iran, Islamic Republic of
افغانستانی ها بر سر اشغال و بی حرمتی ها به کشورشان نیز حساس باشند