شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

۵۰ فقره کلاهبرداری در فضای مجازی

سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 749035
رییس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری که با ساخت درگاه جعلی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد و گفت: متهم به ۵۰ فقره کلاهبرداری معترف شد.
۵۰ فقره کلاهبرداری در فضای مجازی
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، سرهنگ داود معظمی گودرزی بیان داشت: مردی ۳۸ ساله ساکن غرب تهران به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، مبلغ ۹۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی اش سرقت شده است که با تشکیل پرونده تیمی از ماموران پلیس فتا مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.
 
وی عنوان کرد: شاکی در خصوص نحوه سرقت اظهار کرد، قصد انتقال وجه از اینترنت بانکم را داشتم که در موتور جستجوگر گوگل نام اینترنت بانک را جستجو کردم و وارد سایت شدم، عملیات بانکی خود را انجام دادم، اما با پیام تراکنش شما ناموفق بود مواجه و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز مبلغ ۹۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی ام شدم.
 
رییس پلیس فتا با اشاره به اینکه در رصد‌های اطلاعاتی در فضای سایبری هویت و مخفیگاه متهم در حوالی یکی از محله‌های جنوب تهران شناسایی شد، افزود: با هماهنگی‌های قضائی تیمی از کارآگاهان به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر کنند و در بررسی از مخفیگاهش تعدادی تجهیزات الکترونیکی کشف کردند.
 
این مقام سایبری تصریح کرد: متهم ضمن اقرار به جرم ارتکابی، در تحقیقات پلیسی به ۵۰ فقره کلاهبرداری و سرقت داده‌های کاربران فضای مجازی معترف شد.
 
سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه کشف جزئیات سایر جرائم ارتکابی متهم ادامه دارد، افزود: برای ورود به اینترنت بانک حتی المقدور از جستجو در موتور‌های جستجوگر خودداری کنید و حتما از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل کنید و به نتایج موتور‌های جستجوگر اکتفا نکنید. شهروندان همچنان می‌توانند هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت آنلاین با کارشناسان ما در میان بگذارید.
برچسب ها: پلیس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *