جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱

ضوابط حضور مهمانان در تلویزیون چیست؟

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب: 748884
صدا و سیما برای دعوت از مهمانان خود آن هم در برنامه‌های زنده چه ساز و کاری دارد؟ آیا بازیگری که قبلا بدترین الفاظ را درباره این سازمان به کار برده، امروز می‌تواند مهمان برنامه زنده آن باشد؟
ضوابط حضور مهمانان در تلویزیون چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، یکی از مناسبت های رسمی سال غیر از عید نوروز و سایر اعیاد مذهبی و سنتی، شب یلدا است و مردم طولانی ترین شب سال را در کنار یکدیگر جشن می گیرند. اما امسال که به دلیل شیوع کرونا بنا شد مردم در خانه ها بمانند، پس تلویزیون وظیفه خطیری را در بخش سرگرمی و شادی سازی آنها داشت. بر همین اساس چند شبکه اصلی تلویزیون سعی کردند با تولید برنامه هایی دورهمی هایی که دیگر این روزها وجود ندارد را جبران کنند.

** تمرکز برنامه های یلدایی برای تشکر از کادر درمان
هر کدام از شبکه های سیما برنامه های ویژه شب یلدا را بسته به محتوایی که از قبل تعیین شده بود روی آنتن بردند. برنامه هایی که در آنها شرایط کرونایی و تلفیق ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و تشکر از کادر درمان اولویت داشت تا حال مردم را در این روزها بهتر کند.

** برنامه ای با محوریت دعوت از زوج های هنری
اما برنامه «انار» که با اجرای سید مرتضی حسینی و بهمن هاشمی به مناسبت یلدا به مدت سه شب روی آنتن شبکه پنج سیما رفت، میزبان چند چهره و بازیگر بود. یکی از هدف های این برنامه دعوت از زوج هنرمندانی بود که مدتی است از زندگی مشترکشان می گذرد و بنا بود با حضور در این برنامه به سختی ها و خوبی های زندگی مشترک هنری خود اشاره کنند.

**حضور بازیگری که سگش را فرزند خود می داند!
برنامه «انار» در اولین شب خود میزبان «حدیثه تهرانی» یکی از بازیگران رده چندم سینما و تلویزیون بود. بازیگری که فعالیت گسترده ای در فضای مجازی دارد. او با اینکه در این سالها در هیچ فیلم و سریال شاخصی بازی نکرده است اما به خاطر فعالیت گسترده و افراطی اش در شبکه اینستاگرام توسط عده ای از مخاطبان به عنوان فعال فرهنگی هنری شناخته شده است!

این بازیگر تعلق خاطر بسیاری به سگش دارد و از سگ خود به عنوان فرزندش یاد می کند! زمانی که سگش (پینگیل)گم شده بود با ضبط ویدئویی در حالیکه اشک امانش را بریده بود از مردم خواست که سگش را پیدا کنند! مدتی بعد هم با ابراز خوشحالی اعلام کرد که آن را یافته است.

اما در کنار این موضوعات، موضوع مهم دیگری که وجود دارد، عدم نظارت و ایجاد چارچوب دقیق در صداوسیما برای حضور مهمانان است. به عنوان مثال، خانم تهرانی چندی پیش در گفت و گویی اعلام کرده بود که تلویزیون نگاه نمی کند چون مخاطب ندارد. او گفته بود: تلویزیون را نگاه نمی کنم چون مخاطب ندارد و کسی آن را نمی بیند و دیگر جذابیتی ندارد. برنامه ها کشش ندارد و شبکه های ما هیچ چیز جذابی ندارند.

در عین حال که حدیثه تهرانی حرف خود را با حضور در تلویزیون نقض کرده، اما آیا صداوسیما نباید نسبت به عملکرد بازیگران خود واکنش درستی داشته باشد؟ و اینکه چرا بازیگری که علیه صداوسیما سخن می گوید، به راحتی دوباره به آن برمی گردد!

مشابه این اتفاق درباره محسن تنابنده نیز صدق می کند که سال گذشته اعلام کرد دیگر با تلویزیون همکاری نمی کنم ولی امسال با تعیین نرخ گزاف تری نسبت به گذشته، تصمیم به حضور در فصل جدید پایتخت گرفت.
برچسب ها: تلویزیون پینگیل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا اینقدر با این پینگیل بدبخت مخالف هستید؟؟!! مگر چکار کرده؟؟!!!