سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۴

قیمت موز از کیلویی ۴۰ هزار تومان گذشت

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب: 748881
قیمت موز به عنوان میوه وارداتی در بازار تهران از کیلویی 40 هزار تومان عبور کرد که دلیل عمده آن را انحصاری بودن واردات این محصول گرمسیری باید جستجو کرد.
قیمت موز از کیلویی ۴۰ هزار تومان گذشت
به گزارش جهان نيوز، قیمت موز در روزهای گذشته افزایش آرام‌آرام خود را آغاز کرد و امروز از کیلویی 40 هزار تومان گذشت.

گزارش میدانی  فارس حاکی است؛ قیمت هر کیلوگرم موز در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران 38 هزار تومان به فروش می‌رود و این محصول وارداتی در بازار تهران کیلویی بیش از 40 هزار تومان عرضه می‌شود.

در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران به دلیل آن که به نرخ های مصوب جور در نمی‌آید،‌از مدتها قبل موز عرضه نمی‌شود.

یک مغازه‌دار در منطقه 19 تهران گفت: قیمت موز بیش از اندازه گران شده و واقعا دلیل آن را نمی‌دانیم. قیمت‌ها در میدان مرکزی میوه و تره‌بار به شدت بالاست و قیمت خرده‌فروشی در مناطق شمال تهران به 50 هزار تومان هم رسیده است، اما در مناطق ضعیف‌تر مجبور هستیم با قیمت پایین‌تری بفروشیم.

موز جزو 4 میوه مجاز برای واردات است که عمدتاً از کشورهای آفریقایی وارد می‌شود.
گفته می‌شود که واردات این محصول بیشتر انحصاری است و توسط افرادی که تعداد آنها به انگشتان دست هم نمی‌رسد، وارد می‌شود.

موز محصول میوه گرمسیری است و در کشور ما به صورت تجاری پرورش نمی‌یابد. از سال‌های گذشته این محصول وارد کشور شده و ذائقه مردم را به سمت این محصول عوض کرد، به طوری که اکنون این میوه با عنوان محصول لوکس در میهمانی‌ها و یا میوه مناسب برای عیادت‌ها استفاده می‌شود.

کارشناسان معتقدند که خداوند هر محصولی را بر اساس منطقه و نیاز انسان‌ها خلق کرده و اگر محصولی در یک منطقه رشد نمی‌کند، مفهوم آن  این است که انسان‌های آن منطقه به مواد و املاح موجود در آن میوه نیازی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قیمت میوه و... از سال 1397 تاکنون در سراسر کشورغیر قانونی بوده است، همچنان نیز ادامه دارد و دولت روحانی فقط عامل اصلی گران میوه و... در سراسر کشور بوده است.
Iran, Islamic Republic of
قوه قضاییه چرا ورود نمی کند ؟ چرا از انحصار اقازاده ها در نمی اورد
Iran, Islamic Republic of
چرا «روحانی» پاسخگوی مردم نیست؟
چرا مدت هاست رئیس جمهور سکوت کرده و هیچ پاسخی در مورد وضع کشور به مردم نمی دهد.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مافیای واردات و دلالی انقدر قدرت دارند که نمیزارن موز سیستان و بلوچستان خودمون وارد بازار کشور بشه و رونق پیدا کنه