جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۷

محسن هاشمی: همه منتظر زلزله ویرانگر در تهران هستیم

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 748874
در حال حاضر برای پایتخت شعار تهران برای همه داده می‌شود ولی تهران شهری برای زندگی همه افراد نیست در حالی که باید به این سمت پیش رویم و پارامترهای مهم زندگی برای تهران در نظر گرفته شود.
محسن هاشمی: همه منتظر زلزله ویرانگر در تهران هستیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تهران در سال ۱۴۰۰ باید به شهری جهت زندگی همه شهروندان تبدیل شود، گفت: منتظر زلزله ویرانگر در پایتخت هستیم باید اقدامات لازم جهت مقابله با این مسأله انجام گیرد.

 محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مراسم تهران ۱۴۰۰، اظهار داشت:

تهران در گذشته یک روستای کوچک و ییلاق شهر باستانی ری بوده که ۲۵۰ سال پیش در دوره قاجار با ۲۵ هزار نفر جمعیت شکل گرفت که در دوران پهلوی با رشد جمعیت همراه شد و در آن زمان آمار ساکنین تهران به ۵ میلیون نفر رسید.

وی افزود: هر چند در حال حاضر برای پایتخت شعار تهران برای همه داده می‌شود ولی تهران شهری برای زندگی همه افراد نیست در حالی که باید به این سمت پیش رویم و پارامترهای مهم زندگی برای تهران در نظر گرفته شود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: موضوع آلودگی هوا و مشکل محیط زیست پایتخت، این شهر را دچار بحران کرده که البته کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران ایده‌های مناسبی برای تهران ۱۴۰۰ دارد.

هاشمی ادامه داد: همچنین باید حمل و نقل پایتخت کاملا محیط زیستی باشد و تهران به لحاظ حوادث مختلف تاب‌آور شود؛ وقوع زلزله و سیل همیشه برای پایتخت مطرح بوده و همه منتظر زلزله ویرانگر هستیم.

وی با بیان اینکه شاید تا کنون فقط ۲۰ درصد اقدامات لازم جهت مقابله با زلزله را در پایتخت انجام داده‌ایم، گفت:‌موضوع آب، برق و گاز اضطراری باید برای تهران مدنظر باشد. باید اقداماتی انجام دهیم که در صورت وقوع زلزله در پایتخت شاهد فوت حداقل یک میلیون نفر نباشیم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به موضوع معتادان متجاهر و کودکان کار در پایتخت گفت: این مسأله از دیگر مشکلات تهران است و در موضوع تهران ۱۴۰۰ باید مدنظر قرار گیرد. همچنین در بعد شهرسازی حدود ۵۰ شهردار طی ۱۰۰ سال گذشته اقدامات مختلف شهرسازی انجام داده‌اند ولی پایتخت شهرسازی متوازن را تجربه نکرده و باید مشکلات را در این زمینه جبران کنیم که کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر نیز در این زمینه می‌تواند برنامه‌هایی ارائه دهد.

هاشمی گفت: همچنین در زمینه حقوق شهروندی کمیسیون نظارت و حقوقی شورا و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی می‌تواند اقدامات گسترده‌ای انجام دهند تا به موضوع تهران شهری برای زندگی همه شهروندان دست یابیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
از این شعار ها همه دادند ولی شما بعد چند سال در شورای شهر چه کار درستی به سرانجام رساندید ؟
Germany
سوره زلزال و آیه 41 سوره فاطر را هر روز بخوانید.
Iran, Islamic Republic of
.......
United States
تراکم جمعیت و سازه های مسکونی و تجاری و اداری در تهران بسیار بالا است در حالی که میزان فضای سبز آن بسیار کم است... .
Iran, Islamic Republic of
دیگر نام کدام خیابان را میخواهید عوض کنید؟
Iran, Islamic Republic of
زلزله ویرانگر حضور شما در قدرت است.....
مقدس
Iran, Islamic Republic of
............. .