جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۳

روحانی، سال ۹۲: «آن چنان رونقی ایجاد کنم»/ روحانی، هفت مانده به پایان دولت: «خدا را شکر که قحطی نیست»

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 748843
رئیس‌جمهور با آنکه قطعاً هر روز به یادش می‌آید که به مردم قول داده بود «آنچنان رونق اقتصادی ایجاد می‌کنم که اصلاً کسی دنبال یارانه نرود»، در سخنانی به خاطر اینکه در کشور قحطی نشده شکرگزاری کرد و لابد از مردم هم می‌خواهد مقابل این همه نعمت دولت تدبیر و امید شکرگزار باشند.
از ادعای رونق تا «خدا را شکر قحطی نیست»
به گزارش جهان نيوز، مردم یادشان نمی‌ماند که دیروز چه خوردند، اما یادشان هست که پنجاه سال پیش چه فحشی خورده‌اند! آقای روحانی نتوانست آن شعار‌هایی را که در تبلیغات انتخاباتی‌اش معروف شد و روی آن‌ها موج‌سواری می‌کرد، محقق کند و حقاً و انصافاً به یک مدل وعده‌های بی‌سرانجام یا وارونه و یک الگوی عاقبت‌سنجی برای مدیران آینده کشور تبدیل شد. همین دیروز رئیس‌جمهور با آنکه قطعاً هر روز به یادش می‌آید که به مردم قول داده بود «آنچنان رونق اقتصادی ایجاد می‌کنم که اصلاً کسی دنبال یارانه نرود»، در سخنانی به خاطر اینکه در کشور قحطی نشده شکرگزاری کرد و لابد از مردم هم می‌خواهد مقابل این همه نعمت دولت تدبیر و امید شکرگزار باشند: «با وجود همه سختی‌ها، در کشور قحطی و صف طولانی کالا وجود ندارد»!

به گزارش جوان، آقای رئیس‌جمهور اولاً خوب می‌داند که همین حالا نیز صف هست. البته نه در شمال تهران! بلکه در هر جایی که مرغ و تخم مرغ و روغن ارزان بفروشند، از میادین شهرداری گرفته تا برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای که صدای مسئولان کرونا را هم درآورده است. ثانیاً، وقتی قیمت‌ها چند برابر گذشته شده و در مواردی کالا‌های پرمصرف تا پنج برابر گران‌تر از پارسال فروش می‌رود، انصاف داشته باشیم باید بخشی از این خلوتی بازار را به حساب گرانی بگذاریم نه آن طور که رئیس‌جمهور القا می‌کند به خاطر وفور کالا و بازار سالم.

ثالثاً، آقای روحانی باید این را درک کند که مردم سختی گرانی و کمبود را تحمل می‌کنند، اما سختی و زهر زبان مسئولان را نه! این یعنی در سخن گفتن با مردم باید به سمت آنان و به زبان خود مردم میل کرد. زبان این روز‌های مردم این نیست که بگوییم «الحمدلله قحطی نیست». این را مردم نمی‌پسندند، چون قرار دولت و ملت این نبود. یک زمانی مردان دولت تلاش کردند به هم خوردن برجام و خروج امریکا از آن را با هر ترفندی هست به گردن منتقدان برجام و گروه خیالی کاسبان تحریم بیندازند، اما این حقه دولتی‌ها از بس ناروا و نچسب بود، جایی در میان مردم پیدا نکرد و رفته رفته از زبان مدیران دولت هم افتاد. به حیله‌های دیگری هم متوسل شدند، اما هیچ یک نتوانست مردمی را که به‌عینه می‌دیدند در دوره اوباما با مسئله تحریم بانک‌ها و مراودات جهانی مشکل داشتیم و در دوره ترامپ نیز، غرب‌بارگی برخی مسئولان دولتی هم نتوانست امریکا را در برجام نگه دارد، متقاعد کند که مشکل برجام از خود ایران و یک گروه سیاسی داخل آن است. مردم دیدند برای امریکای ترامپ، اصلاح‌طلب و اصولگرا فرقی نداشت و برای همین وفاق ملی، به‌رغم تلاش عده‌ای، بیشتر هم شد.

عاقبت به‌خیری این دولت در نگاه داشتن زبانش از زخمه زدن به دیگران و به مردم برای توجیه خویش است. مردم گرسنگی و گرانی را یادشان می‌رود، اما آنچه از زبان‌ها کشیده‌اند را نه. آقای رئیس‌جمهور حرمت روح و روان مردم را در این چند ماه باقی‌مانده پاس بدار!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قحطی مدرن... همه چیز هست ولی نمیتونی بخری.
Iran, Islamic Republic of
شاهکار روحانی اداره کشور در محاصره اقتصادی و جنگ تمام عیار اقتصادیه
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم
Iran, Islamic Republic of
این 7 سال و نیم کشور دولت نداشت امور ملت بهتر از این بود. دعا کنیم باقیمانده هم زودتر بگذره ...
Iran, Islamic Republic of
....
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی ایا پدری را دیده ای که شرمنده زن و بچه اش نباشد بدلیل نداشتن پول و گرانی کالاها و بیکاری و ....... .
عظیم زاده
Iran, Islamic Republic of
....،اصلاح طلبان تمام قد فعال بودند وامروز شاخص فلاکت موجود ره آورد وارمغان لیبرالها واصلاح طلبان برای کشور است .!
Iran, Islamic Republic of
اگر اقای دولت روحانی نبود جنگ جهانی سوم می شد
Iran, Islamic Republic of
یاد این جمله افتادم :اگر رئیسی بیاید دلار 8 هزار تومان می شود.!!!
Iran, Islamic Republic of
آنچنان رونق اقتصادی ایجاد میکنم که دیگرنیازی به یارانه نداشته باشید
سعید
Iran, Islamic Republic of
برای شما قحطی نیست ..
.....
Iran, Islamic Republic of
هرچقدرتونستین جولان دادین
وعده دیدارملت روز رستاخیزاست باشما
نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
......