کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۶ نکته مهم در اجرای استراتژی بازاریابی تولید محتوا

1 دی 1399 ساعت 10:25

اگر برای کسب و کار خود به فکر تولید محتوا افتادید، با تیم تخصصی بیزون تماس بگیرید. تیم ما با تحقیق کلمات کلیدی متناسب با کسب و کارتان، استراتژی تولید محتوا می چیند و در راستای بهینه سازی سایت شما قدم بر می دارد.


به عنوان صاحب یک کسب و کار بهتر است قدرت یک استراتژی بازاریابی تولید محتوا برای جذب مشتری جدید، آموزش مخاطبان، درآمدزایی و کمک به ساخت یک برند قدرتمند را دست کم نگیرید.

استراتژی بازاریابی تولید محتوا چیست؟
یک استراتژی بازاریابی تولید محتوا نقشه راهی برای جذب، حفظ و تبدیل مخاطبان به مشتریان همیشگی است. امروزه 70 درصد بازاریابان حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ بازاریابی تولید محتوا را به عنوان یک روش اثر گذار که هر روز مخاطبان آن بیشتر می‌شود به رسمیت شناخته‌اند. در نتیجه بهتر است فارغ از اینکه صاحب یک کسب و کار کوچک یا یک برند بزرگ هستید زمینه‌ی بازاریابی و تبلیغات خود را به سمت ارائه‌ی محتوای مفید و کاربردی تغییر دهید. در این راه اعمال استراتژی‌های دقیق تاثیر بسیاری در موفقیت شما خواهد داشت، برای آشنایی با استراتژی بازاریابی تولید محتوا و نکات آن مطالعه‌ی این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم.

1. اهداف خود را مشخص کنید
قبل از تولید محتوا باید به این فکر می کنید که چرا می خواهید این کار را انجام دهید. هر استراتژی بازاریابی تولید محتوا باید با یک هدف مشخص و واقعی شروع شود. در ادامه نیز باید در نظر داشته باشید که با چه معیاری می خواهید موفقیت کمپین خود را بسنجید؟ افزایش ترافیک؟ افزایش فالوور؟ افزایش تعداد دانلودها؟ میزان بازدید از ویدیو؟
در هنگام تدوین استراتژی بازاریابی تولید محتوای درک هدف اولیه، شما را در گرفتن تصمیمات بعدی به بهترین نحو یاری می کند. در مرحله ی بعدی نیز باید تصمیم بگیرید انتشار محتوا در چه رسانه ای شما را بیشتر به اهداف خود نزدیک می کند. در واقع باید گفت حتی اگر شما بهترین و خلاقانه ترین محتوا را تولید کنید اما در بستر و رسانه ی مناسب منتشر نشود احتمال دیده شدن آن به شدت کم خواهد بود.

2. مخاطب خود را شناسایی و درک کنید
پس از اینکه ارتباط روشنی با دلیل تولید محتوا برقرار کردید گام بعدی برای ایجاد استراتژی بازاریابی تولید محتوا موفق این است که بفهمید دقیقاً چه کسی را قرار است با آن تحت تاثیر قرار دهید. اینکه محتوا را برای چه کسانی آماده می‌کنید به اندازه‌ی دلیل و هدف شما از تولید آن، اهمیت دارد. محتوای اثر گذار با لیستی از موضوعاتی که شخصا مایلید در مورد آنها بنویسید تولید نمی‌شود بلکه با بررسی مشارکت، بازخورد و جهت دهی مخاطبان شما در فضای مجازی تولید می‌شود. یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید در بازاریابی تولید محتوا به آن توجه کنید برطرف کردن سوال و یا نیازی از مخاطب به وسیله‌ی آن است. بهتر است در تولید محتوا به سن، جنسیت، موقعیت مکانی، عنوان شغلی، علایق، تقریحات و ...مخاطبان هدف خود توجه کنید زیرا نمی‌توان بدون توجه به ویژگی‌های یک شخص اقدام به جلب توجه یا ترغیب او به انجام کاری کرد.

3. یک سایت یا وبلاگ بسازید
اگر می خواهید به عنوان یک بلاگر فعالیت کنید و با استفاده از تجربیات شخصی خود تولید محتوا انجام دهید ساخت یک وبلاگ برای شما واجب است. اما اگر یک سایت مستقل دارید بد نیست با ساخت یک وبلاگ و تولید محتوای مرتبط با حوزه ی سایت تان اقدام به جذب مخاطب بیشتر کنید. به طور مثال اگر شما یک فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی هستید می توانید یک وبلاگ راه اندازی کرده و در آن نحوه استفاده از مژه ی مصنوعی یا راه های شناخت مرطوب کننده مناسب صورت را به مخاطب آموزش دهید و در نهایت او را برای خرید محصولات آرایشی مناسب به سایت راهنمایی کنید. برنامه ریزی برای سئو سایت خود را فراموش نکنید.

4. محتوای منتشر شده قبلی را بروزرسانی کنید
یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید در بازاریابی تولید محتوا برای صرفه جویی در وقت و هزینه اعمال کنید، بروزرسانی محتوای منتشر شده در گذشته است. تولید محتوای همیشه سبز یکی از راه‌هایی است که به شما کمک می‌کند مدام به دنبال موضوع جدید برای تولید محتوا نباشید. محتوای همیشه سبز محتوایی که بر اساس اصطلاحات اصلی کسب و کار شما ساخته شده است و می‌توانید در سال‌های آینده دوباره به آن مراجعه کرده و آن را بروز کنید و یا با تغییر قالب می‌توانید آن را دوباره به عنوان یک محتوای جدید به مخاطب ارائه کنید.

5. یک لیست از شماره تماس یا ایمیل مخاطبین خود تهیه کنید
بهتر است از کاربران سایت خود بخواهید در خبرنامه ی سایت شما عوض شوند تا به محض انتشار مطلب جدید بتوانند از آن استفاده کنند. اگر یک فروشگاه حضوری دارید می تواند از مشتریان بخواهید شماره تماس خود را در اختیار شما بگذراند تا با استفاده از آن بتوانید آنها را از پیشنهادات خود و یا بروزرسانی های سایت خود مطلع کنید. این کار به شما کمک می کند در معرض دید افراد مناسب و مخاطب هدف خود باشید.

6. بر اساس کلمات کلیدی تولید محتوا انجام دهید
پیدا کردن کلمات کلیدی پرکاربرد علاوه بر اینکه به شما کمک می کند راحت تر مخاطبان خود را پیدا کنید می تواند یک منبع عالی برای پیدا کردن موضوعات مرتبط با حوزه ی کاری شما باشد. کلمات کلیدی همان عباراتی است که کاربران موتورهای جستجو با استفاده از آنها در مورد موضوعات مورد نظر خود جستجو می کنند. پیدا کردن این کلمات کلیدی به شما کمک می کند متوجه شوید چه موضوعاتی بیشتر مد نظر مخاطبین شماست تا بر همان اساس اقدام به تولید محتوا کنید. این رویکرد در تمامی جنبه های تبلیغاتی اعم از سئو، گوگل ادوردز و بازاریابی محتوایی راهگشای شما خواهد بود.
 
اگر برای کسب و کار خود به فکر تولید محتوا افتادید، با تیم تخصصی بیزون تماس بگیرید. تیم ما با تحقیق کلمات کلیدی متناسب با کسب و کارتان، استراتژی تولید محتوا می چیند و در راستای بهینه سازی سایت شما قدم بر می دارد.


کد مطلب: 748817

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/748817/۶-نکته-مهم-اجرای-استراتژی-بازاریابی-تولید-محتوا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com