پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۲

ربیعی: با دو ویروس کرونا و تحریم مقابله می‌کنیم

يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 748753
ما امروز با دو ویروس در حال مبارزه هستیم. هم ویروس تحریم که بر طبقات پایین و دهک های پایین سایه افکنده و هم ویروس کرونا که از سوی دیگر کام ما را تلخ کرده است.
ربیعی: با دو ویروس کرونا و تحریم مقابله می‌کنیم
به گزارش جهان نيوز، علی ربیعی سخنگوی هیات دولت پیش از ظهر امروز در مراسم تقدیر از پرستاران بیمارستان شهید لواسانی تهران گفت: باید از نزدیک احترام و ادب و سپاسگذاری خودمان را از همه پرستاران کشور اعلام کنیم و سلام هیات دولت را به همه پرستاران کشور ابلاغ کنیم.

وی گفت: پرستاران در این ده ماه از جان و روح و مال خود مایه گذاشتند تا مردم کشورمان بتوانند راحت تر از این بیماری عبور کنند و به طور قطع اجر و ثواب اصلی شما در نزد پروردگار محفوظ است.

ربیعی افزود: تاریخ هر جامعه ای ورق زدن تقویم نیست. بلکه اتفاقاتی است که در گذر زمان رخ داده است و تاریخ کشور ما همین روزها و حوادثی است که در حال گذر است.

 سخنگوی هیات دولت گفت: بحران هایی که جوامع دارند نقاط عطف آن جامعه می شوند. هر بحرانی در هر جامعه قهرمانان خود را داشته است و هیچ نسلی هم بدون قهرمانان خودش زنده نمانده است. داشتم فکر می کردم که هر کدام از ما روزهایی در زندگی مان داریم که به کل روزهای دیگر زندگی مان سایه می اندازد. خود من هم لحظاتی دارم که سایه بر کل زندگی من دارد. به طور قطع جامعه هم همین گونه است و این دورانی که امروز در آن قرار داریم دوره ای است که در کنار هم دوران های گذشته سایه می اندازد بر روزگار ما.

وی افزود: ما امروز با دو ویروس در حال مبارزه هستیم. هم ویروس تحریم که بر طبقات پایین و دهک های پایین سایه افکنده و هم ویروس کرونا که از سوی دیگر کام ما را تلخ کرده است. من هیچ جامعه دیگری را سراغ ندارم که در صد سال گذشته اینگونه تحت تاثیر تحریم های ظالمانه قرار گرفته باشد و اینگونه اوضاع بر آن جامعه سخت شده باشد.

ربیعی گفت: باید از جانها هم در قبال کرونا و هم در قبال تحریم حفاظت می کردیم که کار دشواری برای دولت محسوب می شد. به نظر من نه اینکه چون در جمع پرستاران هستم بگویم بلکه در خاطراتم هم نوشته ام که قهرمانان تاریخ ساز این مقطع از تاریخ کشورمان شما جامعه چرستاری هستید.

جمالیان رئیس بیمارستان شهید لواسانی تهران در حاشیه برگزاری جشن تقدیر از پرستاران این بیمارستان گفت: می دانید که پرستاران سال سختی را پشت سر گذاشتند. در این ده ماهی که از ورود بیماری منحوس کرونا گذشته است ما عزیزان زیادی را از بین کادر درمانی و پرستاری این بیمارستان از دست دادیم.

جمالیان گفت: برای من به عنوان رئیس این بیمارستان این افسوس وجود داشت که فرصت با هم بودن چقدر اندک است.  از خدا خواستم تا شرایطی فراهم شود که بتوانیم از پرستاران زحمت کش و شب زنده دار بیمارستان تقدیری کنیم.

وی ادامه داد: در فضای باز بیمارستان با کمک یک گروه موسیقی و با حضور سخنگوی دولت و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور جشنی با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

جمالیان خاطرنشان کرد: سالهای گذشته در این ایام که به شب یلدا معروف است همه در کنار هم به مهمانی رفته و شب را کنار هم می گذراندیم اما امسال باید از یکدیگر دور باشیم تا این بیماری به ما و خانواده مان آسیب نرساند.

وی گفت: من از هموطنان می خواهم در این نفس های آخر این بیماری باز هم رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و از دید و بازدید خودداری کنند تا از توسعه و شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری شود.

رئیس بیمارستان شهید لواسانی گفت: از مردم می خواهم به خاطر پرستارانی که نزدیک یک سال است هیچ گونه استراحتی نداشته اند از دورهم بودن کنار هم پرهیز کنند تا بار بیشتری به دوش پرستاران نیافتد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سکه ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان شد ولی متاسفانه بازه هم غیر قانونی است.
Iran, Islamic Republic of
آقای رییس‌جمهور لطفا آتش‌بس اعلام کنید !!!