پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱۵

شغل سفیر اتریش در ایران دقیقا چیست؟!

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۰
کد مطلب: 748658
سطح روابط اقتصادی ایران با اتریش آن هم در شرایط تحریم‌ها چقدر است که لازم بوده سفیراین کشور به ۲۵ استان ایران سفر کرده و با فعالان اقتصادی ملاقات و گفتگو کند؟
شغل سفیر اتریش در ایران دقیقا چیست؟!
به گزارش جهان نيوز،  «اشتفان شُلتس» سفیر اتریش در ایران که دکترای علوم سیاسی دارد، بیش از ۳ سال است که سفارت وین در تهران را مدیریت می‌کند. اما نکته قابل توجه درباره سفیر اتریش در ایران است که وی تاکنون به ۲۵ استان کشور سفر کرده و کلیه سفرهای آقای سفیر در ردیف سفرهای کاری محسوب شده و هیچ‌یک با هدف تفریح و تفرج انجام نشده است. موضوعی که خود او هم در گفتگو با رسانه‌ها به آن اذعان کرده است.

وی در جریان سفرهای خود با فعالان اقتصادی در استان‌های مقصد دیدار و گفتگو داشته و طبیعتاً موفق شده برآورد دقیقی از ظرفیت‌ها، مشکلات و نارسایی‌های هر استان به‌دست آورد.

حال سوال اینجاست که در شرایط فراگیری بیماری کرونا و محدودیت‌های تردد که عموم مردم قادر به انجام سفرهای بین استانی نیستند، این سفرها با چه مجوز و با چه اهدافی انجام شده است؟

اساساً سفیر یک کشور خارجی با چه توجیهی این تعداد سفر داخلی را انجام داده است؟

آیا این رویه در کشورهای دیگر هم معمول است؟

سوال مهم‌تر اینکه؛ مگر سطح روابط اقتصادی ایران با اتریش آن هم در شرایط تحریم‌ها چقدر است که لازم بوده سفیر آن به ۲۵ استان کشور سفر کرده و با فعالان اقتصادی ملاقات و گفتگو کند.

به گزارش مهر، لازم به ذکر است؛ مهمترین موضوعی که طی سال‌های گذشته و به ویژه بعد از خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام همواره مد نظر سرویس‌های اطلاعاتی غربی بوده، کسب اطلاع دقیق از میزان تأثیرگذاری تحریم‌ها بر حوزه‌های مختلف اقتصادی و روش‌های دور زدن تحریم‌ها بوده است.

با توجه به تمرکز سفیر اتریش بر جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی استان‌های مختلف نمی‌توان فرضیه ارتباط این سفرها به ارزیابی تأثیرگذاری تحریم‌ها بر اقتصاد کشور را از نظر دور داشت.

به نظر می‌رسد سفرهای غیرمعمول سفیر اتریش باید مورد توجه نهادهای مسئول قرار بگیرد.

گفتنی است، دو سال قبل و در آستانه سفر رئیس جمهور کشورمان به اتریش، یکی از دیپلمات‌های سفارت ایران در اتریش، به بهانه واهی طراحی برای اقدام تروریستی، در آلمان بازداشت شده و دولت اتریش هیچ اقدامی برای رهایی وی بدلیل مصونیت دیپلماتیک انجام نداد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بجای این سئوالات صد من یه غازتان به سفرای خودمان بگوید از سفیر اتریش یاد بگیرند سفارت شده محل تفریح و خوشگذرانی اصلا کار سفیر چیست چرا بازازیابان جهانی در سفارت های ما فعال نیستند کاری که سفیر اتریش می کند حداقل در ظاهر
علی
Iran, Islamic Republic of
احسنت چرا سفارتخانه های ما در زمینه گرا دادن به تجار ما فعال نیستند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
جناب جهان نیوز اولش را خوب آمدی ولی آخرش، چرا از کارکنان سفارتخانه ها که حقوق به یورو و دلار می گیرند نقشی در گسترش رابطه تجاری ایران ندارند.
Iran, Islamic Republic of
معلوم هست با خودت چند چندی رفیق؟؟!!
در کم کاری و سوء مدیریت سفارتخانه ها و سفرای ایران در حوزه های تحت مأموریتشان هیچ شکی نیست.
اما با نگاهی اجمالی به عدم تناسب بین میزان روابط سیاسی و اقتصادی و... ایران و اتریش با حجم و تعداد سفرهای استانی ! سفیر این کشور در داخل ایران باید گفت سؤالات مطرح شده در مورد تحرکات مشکوک این دیپلمات غربی. تحت پوشش سفر کاری به 25 استان کشور آنهم در حالی که مبادلات اقتصادی ایران با اتریش در حد روابط با یک شهر عراق یا افغانستان هم نیست ,كاملا" به جا و درست است . .ض
باید بیدار باشیم
Iran, Islamic Republic of
نه عزیز ! میدونند این کار رو اگر سفیر انگلیس و فرانسه در ایران بکنند. صددرصد همه شک میکنند که دارند جاسوسی میکنند. ولی به سفیر اتریش کسی شک نمیکنه ! مطمئن باشید اینها نسخه سرویسهای جاسوسی غربه
Iran, Islamic Republic of
احسنت.
رضا
Iran, Islamic Republic of
آفرين به خبرگزارى مهر ، درود به شرف تون كه دلسوز اين مملكتيد
United States
یعنی میگید شغل ایشون خدای نکرده فضولی (ج.س.س) است؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
از اروپایی جماعت جز این هم انتظاری نمی رود.
Iran, Islamic Republic of
تردید نکنید نقش سیاه را بازی می کند و اطلاعات لازم را از اقتصاد و تجارت ایران را به آمریکا و اروپا می دهد اینکه می بیند اقتصاد ایرانرا قفل کردند منشا اش کجاست.
Iran, Islamic Republic of
جاسوسی برای اسرائیل!.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
بازار دو تابعیتی ها کساد شده ، گیر دادید به سفراء؟
Germany
وزارت خارجههههههههههههههههههه!!!!!!
United States
این بنده خدا داره حمالی سازمان سیا و موساد و خزانه داری آمریکا را میکنه که تحریمها را دقیقتر بکنند !!!