کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه ترامپ برای انتقام از بایدن!

27 آذر 1399 ساعت 12:04

شبکه سی ان ان بامداد پنجشنبه گزارش داد که ترامپ به دنبال انتقام است و می‌خواهد با انتصاب بازرسان ویژه پیگیری پرونده پسر بایدن و ادعا‌های تقلب در انتخابات را به جریان بیاندازد.


به گزارش جهان نیوز، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به شدت خواستار تعیین بازرسان ویژه برای انجام تحقیقات جداگانه در مورد ادعا‌های بی اساس وی در مورد تقلب در انتخابات و پرونده‌های مربوط به هانتر بایدن پسر جو بایدن است.

بر اساس گزارش ایرنا، تلاش‌های ترامپ برای به جریان انداختن پرونده ادعای تقلب در انتخابات و تحقیقات در مورد پسر بایدن در حالی مطرح می‌شود که ویلیام بار در روز‌های گذشته از مقام وزارت دادگستری دولت و دادستان کل آمریکا کناره گیری کرد. بازرسان ویژه باید توسط دادستان کل انتخاب شوند و هم اکنون با کناره گیری بار، ترامپ «جف روزن» معاون وزارت دادگستری را بعنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

برکناری ویلیام بار از وزارت دادگستری در حالی توسط ترامپ صورت گرفت که وی پیش‌تر گفته بود که شواهدی درباره ادعا‌های تیم ترامپ مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشاهده نکرده است.

این اظهارات موجب خشم ترامپ شده بود. ترامپ همچنین از اینکه وزارت دادگستری پیش از انتخابات از اعلام تحقیقات در مورد فعالیت‌های مالی «هانتر بایدن» پسر جو بایدن رئیس جمهوری منتخب خودداری کرده بود، خشمگین بود.

منابع آگاه به سی ان ان اعلام کردند که بعد از کناره گیری بار، اگر روزن از تعیین بازرسان ویژه ترامپ سر باز زند، رییس جمهوری آمریکا وی را نیز اخراج خواهد کرد.

به گزارش وال استریت ژورنال، ترامپ علاوه بر ورود به تعیین بازرسان ویژه در حال بررسی اخراج اعضای اضافی دولت خود است و لیست بلندی از درخواست‌های عفو را مورد بررسی قرار می‌دهد.


کد مطلب: 748458

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/748458/برنامه-ترامپ-انتقام-بایدن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com