کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقای همتی! ما دیگر کرخت شده‌ایم

27 آذر 1399 ساعت 9:51

رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت به خبرنگاران گفت:


به گزارش جهان نیوز به نقل از الف، با ارز ۴۲۰۰ تومانی نباید مرغ به قیمت ۳۰هزار تومان به دست مردم برسد. بنابراین باید این ارز به گونه‌ای تدبیر و اصلاح شود که شوک قیمتی برای مردم ایجاد نکند. مهمترین دغدغه دولت هم همین مسأله است‌. در حال بررسی این موضوع هستیم ولی هنوز نمی توانم نظر دهم که چه اتفاقی خواهد افتاد.

 اگر ارز۴۲۰۰ تومانی را به درستی از مرحله واردات تا رسیدن به دست مصرف کننده توزیع می‌کردیم، خیلی کمک خوبی به مردم می‌شد. البته تا حالا هم کمک خوبی کرده ولی در عمل خوب اجرا نشد.

شما را نمی دانیم اما ما هر چه درباره این چند جمله از بیانات رییس کل محترم بانک مرکزی فکر کردیم چیزی نفهمیدیم جز اینکه ایشان دارند می گویند حالا که زورمان به گیرندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی یا دیگر حلقه های زنجیره مرغی نمی رسد که به آنها بگوییم چطور علیرغم اختصاص این ارز ارزان برای واردات محصول مورد نیاز باز هم مرغ 30 هزار تومان برای مصرف تمام می شود پس حتما مشکل از اختصاص ارز 4200 تومانی است و باید این رقم اصلاح شود و البته که «تدبیر» همیشگی ما مانع از افزایش قیمت و وارد شدن شوک قیمتی به مردم خواهد شد !

امیدواریم ایشان توضیح بیشتری در این باره بدهد اما نقدا باید گفت اگر چنین معنایی مورد نظر ایشان است پس جواب این راه طی شدهء به زعم ایشان غلط را چه کسی باید بدهد؟ چه کسانی، چگونه و به چه میزان مستقیم و غیر مستقیم این ارز را دریافت  کرده اند که حالا پاسخگو نیستند و چرا اصلا در نظام اداری ما در این زمینه ها تا این اندازه مماشات و سهل گیری وجود دارد؟ سهل گیری که نتیجه اش چیزی جز سخت گیری بر مردم و جبران ضرر و زیان های آن از جیب مردم نیست!

آیا گیرندگان مستقیم این ارز و بهرهمندان غیرمستقیم آن برای مسوولان نامعلوم و ناشناخته اند یا متواری شده اند که یکی از مهم ترین مقامات اقتصادی کشور می گوید در عمل این اختصاص ارز خوب اجرا نشد و تمام؟!  پس تکلیف دهندگان و گیرندگان این مبلغ چه می شود؟ یعنی هیچ تعهدی از گیرندگان این ارز دریافت نشده که حالا از آنها پاسخ خواسته شود؟ 

آقای همتی گفته است در حال بررسی این موضوع هستیم ولی هنوز نمی توانم نظر دهم که چه اتفاقی خواهد افتاد.

به ایشان می گوییم که اولا به تجربه نشان داده شده که تدبیر دولت در این زمینه ها کار مردم را آسان نمی کند که هیچ گره آن را کورتر هم می کند. اختصاص همین ارز 4200 تومانی یک گواه از ده ها مورد در این زمینه است. دیگر آنکه شما نگران شوک قیمتی وارده به مردم بر اثر تدبیر جدید دولت نباشد، ما دیگر کرخت شده ایم!


کد مطلب: 748435

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/748435/آقای-همتی-دیگر-کرخت-شده-ایم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com