جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

دستگیری اعضای باند کارتن ‎خواب‌های صادر کننده

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب: 748279
سخنگوی قوه قضائیه از شناسایی و دستگیری چندین باند اخلال در نظام ارزی کشور با اقدامات دستگاه قضایی خبر داد.
دستگیری اعضای باند کارتن ‎خواب‌های صادر کننده
به گزارش جهان نيوز،  غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در گفت‌وگوی تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما اظهار کرد: چندین باند اخلال در نظام ارزی کشور با اقدامات دستگاه قضایی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه بزرگترین باند در استان خراسان رضوی شناسایی شد که ۱۹ متهم دستگیر شدند، افزود: این باند با صدور کارت‌های  بازرگانی به نام اشخاص ضعیف و بی‌بضاعت و با تبانی عوامل گمرک رفع تعهد ارزی خلاف واقع انجام می‌دادند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: ارز ناشی از صادرات این باند که باید رفع تعهد ارزی کند مجموعا ۱.۴ میلیارد یورو است.

اسماعیلی تصریح کرد: در برخی استان‌های دیگر باند‌های دیگری شناسایی و دستگیر شدند؛ ۵ نفر با ۵۰ میلیون یورو تعهد ارزی در کرمانشاه، دو نفر با ۱۲ میلیون یورو تعهد ارزی در آستارا، ۴ نفر با ۱۴ میلیون یورو تعهد ارزی در بندرعباس، ۵ نفر با ۱۵۱ میلیون تعهد ارزی [با همدستی برخی عوامل گمرک]در گمرک غرب و ۴ نفر با ۱۶ میلیون در گمرک شهریار بخشی از پرونده بزرگ اقدام قاطع قوه قضائیه در پیگیری ارز‌های صادراتی است که با معرفی از سوی بانک مرکزی انجام شد.

وی افزود: پیگیری تعهدات ارزی صادرکنندگان کالا بدون تشکیل پرونده و با مذاکره و پیگیری نیز در دستور کار قرار دارد که در همین ایام اخیر معادل ۹ میلیارد یورو از تعهدات ارزی صادرکنندگان رفع تعهد شده است.
برچسب ها: قوه قضائیه ارز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باید مجوزها توسط پست سفارشی و با رویت کارت ملی در چند مرحله به آدرس تجار فرستاده شود تا از سواستفاده ی قاچاقچی ها از شماره ملی کارتن خوابها و افراد فقیر جلوگیری شود.