پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

افشای پیشنهادهای دولت افغانستان و طالبان در مذاکرات بین‌الافغانی + متن کامل

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب: 748274
منابع خبری جزئیاتی از تبادل پیشنهاد تیم‌‌های مذاکره‌کننده دولت افغانستان و طالبان برای تعیین کار دستورکار مذاکرات را فاش کردند.
افشای جزئیات مذاکره افغانستان و طالبان+متن
به گزارش جهان نيوز، درحالی که تیم‌های مذاکره‌کننده دولت افغانستان و طالبان برای آنچه «مشورت بیشتر درباره دستورکار» مذاکرات خوانده شده در تعطیلات به سر می‌برند، منابع خبری جزئیات دستورکار را فاش کردند.

براساس سند افشا شده، پیشنهادات گروه طالبان که بطور شفاهی برای تیم مذاکره‌کننده دولت خوانده شده است شامل مسایلی چون: نظام اسلامی، نوعی نظام اسلامی آینده، زعامت، بخش دفاعی و امنیتی، شورای اسلامی، قانون اساسی، حقوق زنان در چارچوب اصول اسلامی و آتش‌بس است.

به گزارش «طلوع نیوز»، پیشنهادات تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان نیز شامل مسایلی چون: آتش‌بس دائمی و فراگیر، ایجاد سازوکار نظارت بر اجرای آتش‌بس، تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور، مبارزه با موادمخدر، مبارزه با جرائم سازمان یافته، تامین امنیت تاسیسات عام‌المنفعه، اخراج تروریست‌های خارجی و مبارزه مشترک علیه تروریسم، حقوق و آزادی‌های قانونی و حفظ دستاوردهای مردم افغانستان و پایبندی به توافقنامه‌های بین‌المللی می‌باشد.

برای مشاهده متن کامل سند افشا شده اینجا کلیک کنید.

هنوز مقامات رسمی دولت افغانستان و یا گروه طالبان واکنشی به سند منتشر شده نشان نداده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *