پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

برکناری ۲ شهردار و بازداشت مدیر آبفای بندر امام

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب: 748168
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: پیرو دستور رئیس قوه قضاییه طی سفری ۴ روزه به استان خوزستان به بررسی موضوع آب گرفتگی‌های اخیر استان خوزستان پرداختیم و علاوه بر بازدید میدانی از مناطق مختلف آسیب دیده، از ۲۵ نفر از مسئولان استانی و ملی در این زمینه اخذ توضیح صورت گرفت.
برکناری ۲ شهردار و بازداشت مدیر آبفای بندر امام
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور که هفته گذشته به عنوان نماینده ویژه رئیس قوه قضائیه برای بررسی موضوع آب گرفتگی‌های اخیر، به استان خوزستان سفر کرده بود، در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه به ارائه گزارشی از این سفر پرداخته و گفت: پیرو دستور رئیس قوه قضاییه طی سفری ۴ روزه به استان خوزستان به بررسی موضوع آب گرفتگی‌های اخیر استان خوزستان پرداختیم و علاوه بر بازدید میدانی از مناطق مختلف آسیب دیده، از ۲۵ نفر از مسئولان استانی و ملی در این زمینه اخذ توضیح صورت گرفت.

وی عمده‌ترین علل آبگرفتگی‌های خوزستان را فقدان شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در استان و همچنین عدم اجرای طرح شبکه فاصلاب اهواز دانست که با وجود اخذ وام از بانک جهانی و تخصیص بودجه، از سال ۸۵ تاکنون تنها ۴۰ درصد پیشرفت داشته است که البته با عوامل آن برخورد کیفری هم شده است.
 
حجت‌الاسلام درویشیان در همین راستا اعلام کرد که در جریان بررسی‌های صورت گرفته، ۲ نفر از شهرداران استان خوزستان برکنار شدند و مدیر آبفای بندر امام نیز بازداشت و در حال حاضر با تودیع قرار صادره به صورت موقت آزاد شده است.
 
وی تأکید کرد اگر در بررسی‌ها محرز شود مدیر یا مجموعه‌ای در اجرای وظایف خود تخلف داشته، برخورد قضایی خواهد شد؛ همانطور که در پی احراز تخلف شهرداری اهواز در موضوع آبگرفتگی‌ها پرونده آن به مراجع قضایی ارجاع شده و مدیر منطقه آزاد اروند نیز با توجه به گزارشات واصله از گذشته و با پیگیری‌های صورت گرفته، بازداشت شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با اشاره به جلسات متعددش با مسئولان استانی تأکید کرد: از جمله اقداماتی که باید به صورت فوری در دستور کار قرار گیرد، اجرای طرح مطالعاتی آب‌های سطحی استان در یک دوره زمانی ۶ ماهه و تأمین پمپ‌های مورد نیاز برای تخلیه سریع آب در مواقع اضطراری است.

حجت‌الاسلام درویشیان افزود: بررسی‌های سازمان بازرسی نشان می‌دهد بر اساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبلغ مربوط به حق استان خوزستان از درصد آلایندگی که بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده، تاکنون پرداخت نشده که با احتساب جرایم طلب استان از این ردیف، ۲۳ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر هزاران میلیارد تومان از ۳ درصد حق قانونی استان نفت‎خیز خوزستان از درآمد‌های نفتی نیز به صورت کامل تخصیص نیافته که تخصیص این رقم در کنار ارقام مربوط به مدیریت بحران می‌تواند بسیاری از مشکلات استان را برطرف کند.

رئیس قوه قضاییه در واکنش به گزارش حجت الاسلام درویشیان، با تشکر از حضور میدانی و سرکشی وی در استان خوزستان گفت: نفس حضور مسئولان در بین مردم در زمان مشکلاتشان موجب می شود مردم بدانند عده ای پیگیر مسائل آنها هستند و همین امر موجب آرامش خاطر آنها می شود.
 
آیت الله رئیسی تأکید کرد: موضوع آبگرفتگی در استان خوزستان برای چندمین بار است که اتفاق می افتد و لازم است به صورت جدی موضوع پیگیری شود و اگر قصور، تقصیر و ترک فعل افرادی موجب بروز این شرایط شده، بدون هیچ گونه رودربایستی و اغماض برخورد شود.
 
رئیس دستگاه قضا به مدیران دستگاه های موظف در استان خوزستان هم هشدار داد که باید بدانند ملزم به اجرای توافقات و پیشنهادات ارائه شده برای حل مشکلات مردم هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *