جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۹
درباره گزینه بایدن برای ریاست پنتاگون// قسمت اول

جزئیات نبرد بیست ساله گزینه دولت بایدن برای ریاست پنتاگون در برابر سپاه قدس/ «لوید آستین» ژنرال چهار ستاره آمریکایی حریف شکست خورده حاج قاسم

يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 747985
دوران حضور «لوید آستین» در دولت «باراک اوباما» با ظهور داعش در سوریه و عراق مصادف بود. مشخص‌ترین کار آستین در ابتدا تقویت غیر مستقیم داعش و سپس تلاش ویژه او برای تشکیل گروه‌های مسلح در عراف و سوریه بود.
جزئیات نبرد بیست ساله گزینه دولت بایدن برای ریاست پنتاگون در برابر سپاه قدس/ «لوید آستین» ژنرال چهار ستاره آمریکایی حریف شکست خورده حاج قاسم
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: اعلام «لوید آستین» ژنرال چهار ستاره آمریکایی آفریقایی‌تبار به عنوان گزینه‌ ریاست وزارت دفاع دولت جو بایدن از جهاتی بسیار قابل توجه است:

یک: «لوید آستین» از چهره‌های نظامی آمریکایی است که سابقه تجربه جنگ نیابتی نزدیک با ایران و به خصوص رقابت بیست ساله با شهید قاسم سلیمانی را در کارنامه دارد! او از ماه سپتامبر سال ۲۰۰۳ تا ماه اوت سال ۲۰۰۵ فرماندهی یکی از لشکرهای ارتش آمریکا در جریان جنگ افغانستان را برعهده داشت و سپس به عراق رفت و از ابتدا تا انتهای جنگ عراق در این رویداد حضور داشته است. لوید آستین در طول فعالیتش در عراق هدایت حدود ۱۵۲ هزار نظامی آمریکایی و ائتلاف تحت رهبری واشنگتن را برعهده داشت. «لوید آستین» بعدها در سال ۲۰۱۳ به فرماندهی تروریست‌های «سنتکام» در منطقه غرب آسیا رسید و تا سال ۲۰۱۶ در این مقام مشغول به کار بود.
ژنرال چهار ستاره آمریکایی آفریقایی‌تبار در تمام این سالها با حاج قاسم و یارانش از نزدیک در حال نبرد بوده است. موضوع جالب اینجاست که امروز که به صحنه عراق و افغانستان نگاه می کنیم متوجه می‌شویم، او در این دو کشور از حاج قاسم شکست‌های سنگینی خورده است. مجموع خروجی نبرد این دو چهره ارشد نظامی ایران و آمریکا در افغانستان به این منتهی شده که این کشور یکی ناامن ترین مناطق جهان برای نیروهای آمریکایی تبدیل شده و کار به جایی رسیده که از هزاران نیروی نظامی آمریکایی فقط چند صد نفر درافغانستان باقی مانده و بین روسای جمهور آمریکا در فراری دادن مابقی نیروهای نظامی شان از افغانستان همواره رقابت بوده است. در عراق نیز بیش از پانزده سال پس از سقوط صدام، همواره دولت‌های نزدیک به ایران قدرت می‌رسند و ایران توانسته در عراق چندین گروه نظامی مردمی شکل بدهد که اینک نه تنها در عراق بلکه در معادلات غرب آسیا نیز یک متغییر جدی محسوب می شوند.

دو: دوران حضور  «لوید آستین» در دولت «باراک اوباما» با ظهور داعش در سوریه و عراق مصادف بود. مشخص‌ترین کار آستین در ابتدا تقویت غیر مستقیم داعش و سپس تلاش ویژه او برای تشکیل گروه‌های مسلح در عراق و سوریه بود. اما شهریور ماه سال 94 بود که ژنرال « آستین» در جمع اعضای کمیته نظامی سنای این کشور اعلام کرد: «از بین نیروهایی که توسط این کشور برای نبرد با گروه تروریستی داعش در سوریه آموزش دیده اند، تنها چهار یا پنج نفر در میدان باقی مانده‌اند! و مابقی توسط گروه تروریستی جبهه النصره کشته و یا اسیر شده اند؛ تعدادی از آنها نیز از مهلکه گریخته اند و خبری از آنها در دست نیست.» این در حالی بود که در آنزمان پنتاگون تنها در یک رقم،  هزینه‌های انجام شده برای آموزش نیروهای مخالف دولت بشار اسد را ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرد.
اگر این کارنامه نظامی گزینه بایدن برای ریاست پنتاگون را در کنار کارنامه فرماندهی حاج قاسم در تشکیل نیروهای پایدار و موثری همچون الحشد شعبی، فاطمیون، زینبیون و... قرار بدهیم، اوج برتری حاج قاسم بر این ژنرال چهار ستاره غول پیکر آمریکایی بیشتر مشخص می‌شود.

پایان قسمت اول// ادامه دارد

*مدیر مسئول جهان نيوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خیلی واضحه دلیل این شکست هاش این بوده که حاج قاسم خدا رو داشت اما اون هیچی نداشت و تنها فکرمیکنه امکانات داره!!
سعید110
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
معنی شکست رو هم فهمیدیم ممنون
Iran, Islamic Republic of
فهمیدی؟!!!
Iran, Islamic Republic of
خداوند سردار قاآنی را حفظ کنه..
Canada
ببین حهانتیغی، ا. بهتره به جای این حرفها بری یه مقدار از درد این مردم بینوا بنویسی.
Iran, Islamic Republic of
وظیفه رسیدن به مردم بینوا کارت دولتی است که انتخاب کردید نه کس دیگری استاد.
رضا
Iran, Islamic Republic of
بابا دكتر جون عشق ميكنم با اسمت ! خدا شاهده تا تيتر رو خوندم به ضرس قاطع گفتم به قلم خود دكتره ! بابا اى واللله ! بابا آى لاو يو ! از اين ببعد بايد مهدى محمدى و ايمانى و حسنك و شريعتندار آب بريزند به دستت.حماسى و جون دار . ناز قلمت هميشه .