چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
۴

از واکسن ایرانی کرونا چه خبر؟

يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب: 747968
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبر داده که تست انسانی واکسن کرونای تولیدی ستاد اجرایی با مجوز صادر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از هفته اول دی آغاز و در سه فاز ۲۸ روزه انجام خواهد شد.
از واکسن ایرانی کرونا چه خبر؟
به گزارش جهان نيوز، محمد مخبر با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در هر دو حوزه امنیت غذایی و دارویی ورود کرده، گریزی به بحث تولید واکسن ایرانی کرونا کرد و افزود: تست انسانی واکسن کرونای تولیدی ستاد اجرایی با مجوز صادر شده از سوی وزارت بهداشت از هفته اول دی آغاز و در سه فاز ۲۸ روزه انجام خواهد شد.

دانشمندان ستاد اجرایی اطمینان دارند که بهترین و مطمئن‌ترین واکسن کرونا در کشور را تولید خواهیم کرد و به دلیل استفاده از ویروس کشته‌شده، این واکسن هیچ خطری برای مردم عزیزمان نخواهد داشت. این واکسن ابتدا بر روی ۵۶ نفر تزریق خواهد شد، در فاز دوم این واکسن به ۵٠٠ نفر تزریق خواهد شد و برای فاز سوم هیچ محدودیتی اعمال نمی شود و می توانیم به تولید انبوه برسیم و سه الی چهار ماه بعد از تست انسانی ما به نقطه ای خواهیم رسید که کشور از واردات این واکسن بی نیاز خواهد شد. به گفته وی، با سیل عظیمی از متقاضیان برای تست واکسن کرونا مواجه هستیم.

کدام گروه در اولویت تزریق واکسن هستند؟
 پیام طبرسی  فوق تخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این پرسش که آیا کودکان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار دارند یا خیر توضیح داد: کودکان درگیری شدیدی به این بیماری ندارند و واکسن کرونا قرار است، برای پیشگیری از بروز نوع شدید این بیماری در بزرگسالان مورد استفاده قرار گیرد و در حال حاضر کودکان در اولویت واکسیناسیون برای این بیماری نیستند.  افراد آسیب پذیر، بیماران زمینه‌ای و افراد مسن در اولویت تزریق واکسن هستند. پس از تزریق این واکسن برای گروه‌های مذکرو افراد عادی واکسن کرونا را تزریق خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ایمنی بدن افراد مبتلا به کرونا حدود سه ماه در نظر گرفته می‌شود می گوید: از آنجایی که ایمنی بهبودیافتگان در مقابل کرونا پایدار نیست و بعد از ۳ ماه از بین می‌رود، این افراد  نیاز به واکسینه شدن در مقابل ویروس کووید۱۹ را دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
حتما این هم مثل ان دستگاه ویروس یاب است
Iran, Islamic Republic of
اعتمادی نداریم که بزنیم
Iran, Islamic Republic of
همش چینیه
Iran, Islamic Republic of
چرا رسانه ها تحقیق نمیکنن ببینن کرونا چقدر واقعیت داره و دلیل اصلی مرگ و میر تو بیمارستان ها چیه ؟