پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴
۳۴

حذف سارا و نیکا و بچه مهندس +جزئیات

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 747931
صداوسیما پس از مدت‌ها رفتار کجدار و مریز در مقابل حواشی بازیگرانش، این بار قیچی به دست گرفت و برای جلوگیری از ادامه حواشی سریال‌های محبوب «بچه‌مهندس» و «پایتخت» بازیگرانی را از این مجموعه‌ها کنار گذاشت.
حذف سارا و نیکا و بچه مهندس +جزئیات
به گزارش جهان نيوز به نقل از جوان، تلویزیون مدت‌ها بود بر سر حواشی‌ای که هنرمندان همکار با سیما ایجاد می‌کردند دچار حواشی می‌شد؛ حاشیه‌هایی که حتی باعث می‌شد پخش یا بازپخش سریال با وقفه روبه‌رو شود یا حتی دیگر اجازه پخش مجموعه‌ای پرطرفدار داده نشود.

این بار به نظر می‌رسد به دلیل تغییرات مدیریتی در معاونت سیما، به جای سازشکاری‌های گذشته، با قیچی حذف از حجم حاشیه‌ها کاسته شود.

«جواد جوادی» عوض شد!
روزبه حصاری، بازیگر نقش اول مجموعه «بچه مهندس» که در فصل سوم این سریال بازی خوبی از خود نشان داده بود، به خاطر مسائل مالی از پروژه کنار گذاشته شد.

«بچه مهندس» داستان بچه یتیمی به نام «جواد جوادی» است که از کودکی به دنبال کشف مسائل علمی است و همزمان درگیر مسئله‌ای عاطفی نیز می‌شود. «جوادی» در فصل دوم دوران نوجوانی را پشت سر گذاشت و در فصل سوم که دوران جوانی وی بود، به عنوان یک دانشجوی نخبه کار خود را ادامه داد. فصل سوم این سریال جزو پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی بود. این سریال به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی، به پشتوانه استقبال خوبی که از آن شده است، این روز‌ها مراحل تولید فصل چهارم خود را پشت سر می‌گذارد.

تنها خبری که برای «بچه مهندس ۴» در این روز‌ها حاشیه درست کرد، حذف بازیگر نقش جواد جوادی بود. «در چند ماه اخیر و حتی سال‌های پیش‌تر، پیش آمده بود که به دلیل فوت یک بازیگر یا تداخل کاری و حتی عدم توافق مالی ترکیب بازیگران یک سریال دستخوش تغییر شود، اما در نمونه اخیر روزبه حصاری بازیگر نقش اول سریال «بچه مهندس» در حالی که فصل چهارم پروژه چند وقت پیش کلید خورده بود، کنار گذاشته شد و بلافاصله دلیل این جدایی «درخواست نامتعارف» اعلام شد! متن اطلاع‌رسانی این اتفاق هم کمی عجیب بود و طی آن از طرف سعید سعدی تهیه‌کننده سریال اعلام شد: «متأسفانه به دلیل درخواست‌های نامتعارف و غیرحرفه‌ای این بازیگر، وی از بازی در سری جدید سریال کنار گذاشته شد و به زودی بازیگر جدید از میان گزینه‌ها انتخاب و اعلام خواهد شد.» در واقع این شکل از خبری کردن برکناری بازیگر نقش اول یک سریال هم جدید بود، هم باعث شد گمانه‌زنی‌های مختلفی از این درخواست‌های نامتعارف مطرح شود.

اگر واقعاً درخواست‌های غیرحرفه‌ای مطرح شده باید شفاف‌سازی شود که بازیگر چه رفتار غیرحرفه‌ای داشته است. آن طور که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند، توافق اولیه با حصاری برای بازی در فصل ۴ مبلغ ۷۰ میلیون تومان بوده است و این بازیگر بعد از چند روز همکاری درخواست مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان در ماه را ارائه داده بود که با مخالفت روبه‌رو شد. با حذف حصاری، از سریال «بچه‌مهندس» محمدرضا رهبری جایگزین این بازیگر شده و کار تولید سریال ادامه دارد.

حذف ناگهانی سارا و نیکا
مجموعه تلویزیونی «پایتخت ۷» بدون حضور دو کاراکتر سارا و نیکا تولید می‌شود. «پایتخت ۶» که پرحاشیه‌ترین فصل از سریال «پایتخت» به شمار می‌رود؛ از نقد‌هایی که به داستان این سریال گرفته شده تا حاشیه‌هایی که بخشی از آن حضور سارا و نیکا فرقانی رقم زدند. این دو بازیگر نوجوان که از فصل اول مجموعه پایتخت به عنوان دختران خانواده «معمولی» حضور داشتند، به رغم اعتراض‌ها به بی‌استعدادی و ناتوانی آن‌ها در بازیگری، به بخش جدانشدنی از سریال تبدیل شده بودند. پخش سریال «پایتخت ۶» همراه شد با انتشار ویدئو‌ها و عکس‌هایی از حضور این دو خواهر دوقلو در فضای مجازی که حکایت از حضور آن‌ها در محل‌های نامتعارفی مثل «پارتی شبانه» و برخی مراکز مبتذل دیگر داشت.

اگرچه خواهران فرقانی با انتشار ویدئویی تعجب خود را از حذف شدن از «پایتخت» اعلام کردند و بعضی از بازیگران این سریال نیز در صفحات شخصی‌شان خواستار بازگشت آن‌ها به مجموعه شدند، اما به نظر نمی‌رسد به خاطر حجم حاشیه‌هایی که آن دو ایجاد کرده بودند، بازگشت آن‌ها به «پایتخت» چندان عملی باشد.

اکنون تنها دو خبر غیررسمی درباره تولید «پایتخت ۷» منتشر شده؛ اولین خبر حذف سارا و نیکاست و دومی بازگشت علیرضا خمسه که بازیگر نقش «بابا پنجعلی» بود. صداوسیما هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی رسمی درباره تولید پایتخت ۷ و تغییرات احتمالی آن نداشته است، حتی مشخص نیست که در فصل بعدی این مجموعه بازیگر دیگری از سریال حذف خواهد شد یا چه هنرمندانی قرار است به آن افزوده شوند!

صداوسیما همیشه قاطع خواهد بود؟!
سابقه صداوسیما نشان می‌دهد برخلاف سیاست قاطعانه همراه با حذف و تغییر که این روز‌ها در مورد بازیگر «بچه مهندس» و بازیگران «پایتخت» اجرا شده، در مقابل سلبریتی‌هایی که با آن همکاری دارد، از نظر مالی و هم از نظر نادیده گرفتن حواشی بسیار گشاده‌دست است و گاهی کاملاً می‌تواند با چشمان بسته عمل کند؛ مسئله‌ای که به خودی خود بر دامنه و حجم حاشیه‌ها می‌افزاید. اینکه بالاخره تلویزیون تصمیم گرفته در برابر حاشیه‌سازی‌های هنرمندان بایستد، نکته مثبتی است ولی باید انتظار داشت که این گونه قاطعیت‌ها در خصوص افراد مشهور‌تر و بانفوذتر هم انجام شود، وگرنه حذف دختران نوجوان و زدن دست رد به سینه بازیگری که دستمزد بالاتری خواسته به تنهایی نمی‌تواند خاطره سال‌ها حاشیه‌سازی و بی‌انضباطی بازیگران را از ذهن مردم حذف کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضایی
Iran, Islamic Republic of
حذف چرا؟ باید ارشاد میشدند
Iran, Islamic Republic of
ارشاد؟۱۱
Pakistan
سریال پایتخت خصوصا سری 6 آن کاملا از چشم مردم افتاده و بهتر است مسئولین صدا و سیما میدان را به کارهای جدید و جذاب جدید بدهند .
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
Iran, Islamic Republic of
واقعا که متاسفم
چرا آقای حصاری رو حذف کردین

بچه مهندس بدون آقای حصاری اصلا معنی نداره
Iran, Islamic Republic of
آقای روز حصاری برای این فصل بچه مهندس ۲۰۰میلیون تومان خواسته که در حالی که در فصل قبل روی ۴۰ میلیون تومان توافق کرده بودند واین مبلغ برای تهیه کننده قابل قبول نبود
رنا
Romania
....
حجت
United States
به نظر من با حذف ساراونیکا
و نبود روزبه حصاری دیگه این دو سریال طرفدار نخواهد داشت
Iran, Islamic Republic of
اصلابودنونبودن ساراونیکاتوپایتخت فرقی نداره
فاطمه بیات
Iran, Islamic Republic of
نباید روزبه حصاری حذف میشد چون وقعا خوب بازی میکرد اینجوری دیگه کسی بچه مهندس نمیبینه
United States
به زودی سر از ترکیه یا انگلیس در می‌آورند!!!!! .
زبون دراز
Iran, Islamic Republic of
اینا اصلا ایران نیستند.ایشون ساکن سوئدهستند
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
این چه وضعیه بازیگر بچه مهندس رو عوض میکنید یه آدمی که شبیه باشه این کیه جاش گذاشتید من که نگاه نمی کنم ...
نسترن جاوید ۹
Iran, Islamic Republic of
خدایی فیلم بدون آقای روزبه حصاری بی معنی هس لطفا حذفش نکنین.
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا بجا بود خروج سارا ونیکا جمهوری اسلامی جای اینجور آدما نیست
Iran, Islamic Republic of
من نمیفهمم آقای حصاری رو چرا حذف کردن
اصلا این کیه گذاشتین جای آقای حصاری؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
تلویزیون افراد را به شهرت می رساند. پس این تلویزیون است که باید شرط بگذارد. .
محمد
Iran, Islamic Republic of
خیلی مسخرس . نباید آقای روزبه حصاری رو حذف می کردین . بچه مهندس اینطوری خیلی مسخره میشه . به نظر من آقای حصاری خیلی بهتر از بازیگر های جدید دیگس
reyhane
Iran, Islamic Republic of
من بچه مهندسو به خاطر روزبه حصاری میدیدم!
حسین
Iran, Islamic Republic of
بابا چرا سارا نیکا را حذف کردین میدونستین با حذف سارا نیکا پایتخت هیچ میشه
Iran, Islamic Republic of
من دوست داشتم روزبه حصاری در بچه مهندس ۴ باشد واقعا خیلی قشنگ وحرفه ای بازی کرد خیلی دوسش دارم من محمد جواد اکبریان هستم بازم بچه مهندس دوست دارم وروز به حصاری ممنون
میثم
Romania
به خودم امیدوارم. دخترک توهمی و ضعیف
Romania
کجدار و مریض یا من اشتباه میکنم یا شما
زبون دراز
Iran, Islamic Republic of
فارغ ازحاشیه های به وجود آمده برای این دوخواهر: به نظرمن کسی که اونور آب زندگی میکنه نباید یک موقعیت عالی رااز مردمی که ساکن این آب وخاکند بگیره.
حدیث زارع
Iran, Islamic Republic of
من با حذف سارا و نیکا و بچه مهندس مخالفم
Iran, Islamic Republic of
منم بچه مهندس بدون روزبه حصاری رو نگاه نیمکنم
United States
بخدا قسم ما مشکلات و مسائل خیلی مهم تر از اینا در کشور داریم
Jijg.ohnk
Iran, Islamic Republic of
من واقعا نظری ندارم ولی در رابطه با بچه مهندس و حذف بازیگر نقش اصلی یعنی(روزبه حصاری) خیلی عجیب و میشه گفت ماجرا طور دیگه ایی بوده و نقل درخواست غیر حرفه ایی شایعه هست.
F
Iran, Islamic Republic of
به نظر من کار درستی کردن. چون واقعا کارهای سارا و نیکا درست نبود.حواشی ای که درست کردن خیلی زیاد بود. و اینکه خیلی هم همچین بازی قوی ای نداشتن که بودن یا نبودنشون خیلی مهم باشه. :)
محمد
Iran, Islamic Republic of
از خیلی وقت پیش باید تلویزیون و مسولیت سخت میگرفتن،که بعضی افراد به اصطلاح بازیگر سواستفاده نکنن،
جوان
Iran, Islamic Republic of
اگر ما برویم در یک فروشگاه یا اداره به عنوان کارگر یا کارمند بخواهیم کار کنیم، شرایط آنجا را میبینیم. اگر خواستیم و پذیرفتیم طبق شرایط آنجا کار میکنیم.

بازیگران و دیگر عوامل برنامه های گوناگون هم اگر نمیخواهند یا نمیتوانند طبق قوانین و شئونات اسلامی رفتار کنند، خُب بروند. نیایند.
انقدر آدم های با استعداد در کشور هستند که با نبود سلبریتی های مسئله دار، مشکلی برای کشور و صداوسیما ایجاد نمیشود.
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
ای کاش بچه مهندس ۳ رو هم آقای رحمانی کامل بازی میکردند