جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۷

آمریکا: هدف ایران اخراج ما از عراق و منطقه است

جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۹
کد مطلب: 747829
فرمانده نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه غرب آسیا گفته که هدف ایران اخراج نیروهای آمریکا از عراق و منطقه است.
آمریکا: هدف ایران اخراج ما از عراق و منطقه است
به گزارش جهان نيوز،«کنث مک‌کنزی»، فرمانده نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه غرب آسیا گفته هدف نهایی ایران اخراج آمریکا و نیروهای این کشور از عراق و منطقه است.

مک‌کنزی گفت: «به طور خلاصه، ایران عراق را به میدان نبرد نیابتی علیه ایالت متحده تبدیل کرده و هدف نهایی‌اش اخراج ایالات متحده و نیروهای ما از عراق و در سطحی وسیع‌تر از خاورمیانه است.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره پاسخ ایران به ترور «محسن فخری‌زاده»، دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی نیز اظهارنظر کرد.

وی گفت: «فکر می‌کنم دنبال راهی هستند که به اسرائیل پاسخ بدهند ولی فرایند کارشان اغلب کند است.»

فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی علاوه بر این ادعا کرد که واشنگتن توانسته با اعمال «فشارهای سنجیده» به ایران، به «نوعی بازدارندگی» در برابر این کشور دست پیدا کند. وی ادعا کرد: «ما این را خیلی خیلی به دقت مدیریت می‌کنیم.»

مک‌کنزی درباره خروج نیروهای آمریکا از افغانستان گفت: «آمریکا مشکلی در این خصوص ندارد و در مسیر کاهش ۲۵۰۰ نفر از نیروهایش در افغانستان بر اساس دستور ترامپ است.»

وی همچنین تصریح کرد آمریکا شمار کمی از کارکنان سفارتش در عراق را کاهش داده است. او گفت این تصمیم با توجه به «تهدیدات موجود» گرفته شده و تصمیمی بلندمدت یا راهبردی نیست.

مک‌کنزی گفت که آمریکا در حال حاضر ۹۰۰۰ نظامی در سوریه دارد. او گفت تصمیم‌گیری درباره حفظ طولانی‌مدت نیروهای آمریکا در سوریه به عهده سیاستمداران آمریکایی است، اما شرایطی که باعث شکل‌گیری داعش در سوریه شد کماکان در این کشور پابرجا هستند.

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام به اقدامات تحریک‌آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله ترور سپهبد «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است. 

این اقدامات بخشی از سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» است که ترامپ وعده داده بود اجرای آن تهران را به حضور بر سر میز مذاکره برای گفت‌وگو بر سر توافقی به جای «برجام» وادار خواهد کرد.

وعده‌های ترامپ در این خصوص ناکام ماند و او به همین دلیل، آماج حملاتی تند از سوی محافل سیاسی آمریکا قرار گرفت. منتقدان ترامپ از او به دلیل نداشتن راهبرد، افزایش بی‌مورد تنش‌ها با ایران و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش انتقاد کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عادی سازی روابط با صهیونیست ها خیانت به قدس است
Iran, Islamic Republic of
که پنتاگون از بیم انتقام نظامی ایران در زمان تحولات ریاست جمهوری آمریکا، شمار نظامیان خود در عراق و افغانستان را کاهش می‌دهد.
Iran, Islamic Republic of
راه شهیدان سلیمانی و المهندس ادامه خواهد داشت/ انتقام خون شهیدان سلیمانی و المهندس از آمریکا می گیریم
Iran, Islamic Republic of
ارتش آمریکا هیچ تفاوتی با گروه تروریستی دیگر ندارد.
Iran, Islamic Republic of
100 درصد آمریکا، ناتو و سازمان ملل از سال 2001 تاکنون عامل اصلی جنگ، بی ثباتی و ناامنی در افغانستان هستند.
Iran, Islamic Republic of
اقدام تروریستی ترامپ به همراه رژیم صهیونیستی با کمک مالی ریاض علیه ایران عواقب بدی برای آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل خواهد داشت
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی جنایتکارشماره یک درمدت 10 سال است با کمک های مالی چند کشورعربی جنایتکار به همراه رژیم جعلی صهیونیستی به سرکردگی آمریکا جنایتکارشماره یک درسایه سکوت تمام سازمان به اصطلاح بین المللی خیانتکارشماره یک ازتامین کنند گان اصلی تسلیحات ونیازهای مالی و... تروریسم، القاعده، داعش، جبهه النصره، مخالفان سوریه، ارتش آزاد سوریه، شوریشان سوریه، تکفیری ها و دیگرگروه های تروریستی درسوریه، لبنان، عراق ومنطقه بوده است وهمچنان نیزادامه می دهد.