جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۷۰

روحانی: بگذارید مردم شاد باشند! آقای رئیس‌جمهور وقت خوبی برای شوخی نیست

پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 747773
آقای روحانی تاکید کرده است که «بگذارید ملت شادمان و فعال باشند»؛ در شرایطی که مردم با مشکلات عدیده اقتصادی ناشی از سوءمدیریت، دست و پنجه نرم می‌کنند، این قبیل اظهارات، چیزی جز نمک پاشیدن بر زخم مردم نیست.
کیهان: آقای روحانی وقت خوبی برای شوخی نیست
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت اظهارداشت: باید منافع جناحی را کنار بگذاریم. ملت و ایران برای ما اصل باشد نه انتخابات ۱۴۰۰، بگذارید ملت شادمان و فعال باشند. انتخابات هم خودش درست می‌شود و مردم پای صندوق می‌آیند و هرکس را خواستند انتخاب می‌کنند و او سکاندار دولت بعدی و سیزدهم خواهد بود.

افزایش 314 درصدی قیمت اقلام
اظهارات روحانی درباره شادی مردم در حالی است که طی هفت سال گذشته بر اثر سیاست‌های مبتنی بر اعتماد به غرب در دولت موسوم به تدبیر و امید سفره مردم به شدت کوچک شده است. برای مثال جدیدترین آمار وزارت صمت نشان می‌دهد که فقط از مهر سال گذشته تا مهر امسال یعنی طی یکسال قیمت ۸۴ کالای مورد نیاز و اساسی مردم تا 314 درصد افزایش داشته است.

بر این اساس قیمت لپه، لوبیا قرمز، عدس، برنج هندی و برنج پاکستانی باسماتی در مهر امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته و بین دو تا چهار برابر شده است. همچنین قیمت ۱۳ کالا شامل چهار نوع تیر آهن با 199تا 314 درصد، دو نوع میلگرد بین198تا 200 درصد و کنجاله سویای وارداتی 274 درصد افزایش قیمت داشته است قیمت مرغ گرم نیز در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران به بیش از ۳۰ هزار تومان رسید.

افزایش 10 برابری قیمت دلار
نرخ ارز هم طی سال جاری با افزایش 10 برابری نسبت به سال 92 به بیش از 30 هزار تومان رسید که همین مسئله نشان می‌دهد ارزش پول ملی در این دولت به‌شدت کاهش یافته است.

انفجار 600 درصدی قیمت مسکن در این دولت یکی دیگر از دستاوردهای 7 ساله آقای روحانی برای مردم ایران است. بر این اساس در حالی که متوسط قیمت مسکن در سال 92 کمتر از 4 میلیون تومان بود اما در حال حاضر این نرخ از 27 میلیون تومان هم فراتر رفته و قیمت اجاره بها نیز برهمین مبنا مدام در حال گران شدن است.

افزایش 640 درصدی قیمت پراید
مقایسه قیمت خودرو در سال ۹۲ و ۹۹ هم از افزایش بی‌سابقه قیمت ماشین‌های داخلی در دولت حسن روحانی حکایت دارد. مثلا پراید 111از نرخ 18میلیون و 200 هزار تومانی سال 92 با بیش از 640 درصد افزایش به 130 میلیون تومان، پژو 405 از 24 میلیون تومان در سال 92 با 775 درصد افزایش به بیش از 200 میلیون تومان در سال جاری رسید.

از سوی دیگر یکی از شاخص‌هایی که وضع اقتصادی مردم را نشان می‌دهد میزان نابرابری درآمدی است، بر اساس آمارهای ارائه شده در پیوست بودجه ۹۹، ضریب‌جینی در کل جامعه که در سال ۱۳۹۵، برابر 0/39 واحد بوده ، در سال ۱۳۹۶ به رقم 0/3981 واحد رسیده و در سال ۱۳۹۷ به 0/4093 واحد افزایش یافته است. این رقم در نوع خود یکی از بدترین ارقام موجود در زمینه نابرابری در سال‌های پس از انقلاب می‌باشد. جالب اینکه افزایش ضریب‌جینی در طول دوره تصدی‌گری دولت روحانی به طور مستمر بوده و آنگونه نبوده که تنها در یک‌سال شرایط نابرابری تشدید شود.

سقوط قدرت خرید کارگران و کارمندان
سقوط قدرت خرید کارگران و کارمندان نیز یکی دیگر از مشکلات معیشتی مردم به شمار می‌آید. در سال گذشته نرخ تورم بالای ۴۰ درصد بوده در حالی که حقوق کارمندان ۲۰ درصد افزایش یافت. البته تورم نقطه به نقطه تا ۵۲ درصد هم در شهریور ماه 98 افزایش یافت که یک رکورد در حدود ۳۰ سال گذشته محسوب می‌شد .در سه سال ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ شدیدترین سقوط قدرت خرید کارمندان را شاهد بودیم به‌طوری که قدرت خرید کارمندان کمتر از نصف شد.

از سوی دیگر نرخ بیکاری هم در تابستان امسال به بیش از 18 درصد رسید که در نوع خود نگران کننده است.

روحانی در ادامه افزود: اولین پیام بودجه 1400 این است که ما یک چشم‌انداز بسیار روشن و امیدبخشی برای سال 1400 داریم و این نه برمبنای اینکه می‌خواهیم با کسی مذاکره و یا توافق کنیم یا توافق نکنیم  بلکه در چارچوب محاسبات دولت است.

کسی نمی‌تواند برای دولت خط‌مشی تعیین کند!
وی با طرح این سوال که خط‌مشی برعهده کیست، تاکید کرد: کسی نمی‌تواند برای دولت خط‌مشی تعیین کند. خط مشی را فقط رئیس‌جمهور می‌تواند تعیین کند. کسی نمی‌تواند برای دولت برنامه تعیین کند برنامه را رییس جمهور تعیین می‌کند به همین دلیل مردم پای صندوق‌های آرا می‌آیند و به شخص رئیس‌جمهور و به برنامه‌ آن رای می‌دهند.

در روزهای گذشته، فاطمه قاسم‌پور، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره خودداری دولت از ابلاغ دو قانون تاکید کرد: الزام به اجرای قانون بر همگان واجب و بر رئیس‌جمهور واجب‌تر است.خودداری از ابلاغ دو قانون راهبردی اقدام برای لغو تحریم و تخصیص یارانه معیشتی به اقشار آسیب‌پذیر نشانه خوبی برای دولت نیست.

2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت!
روحانی با بیان اینکه بنابراین، اساس این بودجه اعلام شرایط مناسب‌تر اقتصادی برای سال 1400 است، گفت: این پیام را از طریق اینکه در سال آینده 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت خواهیم فروخت، اعلام کردیم و در سال آینده هم قدرت تولید 2 میلیون و 300 هزار بشکه و هم قدرت فروش داریم و خواهیم فروخت.

وی افزود: دنیا این پیام را به خوبی دریافت کند که شرایط تولید و فروش نفت جمهوری اسلامی ایران در سال آینده با دو سال قبل کاملا متفاوت خواهد بود هرچند که ممکن است کاسبان تحریم و یأس‌آفرینان خیلی از این علامت خوشحال نشوند ولی به هر حال این چراغ امیدی برای ملت بزرگ ما نسبت به سال آینده است.

متاسفانه توهین به منتقدان و کارشناسان از سوی آقای روحانی و برخی دیگر از دولتمردان به یک روال عادی تبدیل شده است.

وعده و پیش‌فرض روحانی درباره میزان فروش نفت در حالی است که مقدار صادرات نفت خام ایران در سال ۹۶ که ترامپ تازه روی کار آمده بود روزانه ۲ میلیون و ۱۱۶هزار بشکه، مقدار صادرات نفت خام ایران درسال۹۷، ۱ میلیون و ۵۴۵ هزار بشکه و مقدار صادرات نفت خام ایران در سال ۹۸ هم فقط ۴۲۰ هزار بشکه و در سال 99 نیز 600 هزار بشکه در روز بوده است.

بر اساس گزارش فارس، بررسی تولید نفت در سال۹۵ که اوباما هنوز روی کار بود نیز نشان می دهد که حتی در این سال هم نتوانسته‌ایم ۲ میلیون و سیصدهزار بشکه نفت صادر کنیم و در سال ۹۵ تقریبا روزانه 2/1 میلیون بشکه نفت صادر شده است.

کارشناسان معتقدند که رویکرد غیرکارشناسی دولت درباره فروش 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت در 1400، نه تنها مصداق «عدم اتکا به نفت» نیست؛ بلکه شائبه دلخوشی و اعتماد بلاوجه به دولت آینده آمریکا در آن دیده می‌شود.

دلار 11 هزارتومانی!
رئیس‌جمهور اصلاح و کاهش نرخ ارز را یکی دیگر از اقدامات دولت در بودجه سال آینده برشمرد و تصریح کرد: افزایش ارزش پول ملی یکی از پیام‌های مهم بودجه است بنابراین ارز را بر مبنای 11 هزار تا 11 هزار و 500 تومان مدنظر قرار دادیم تا ارزش پول ملی ما بالا برود در یک شرایطی در سال آینده این کار شدنی و امکان‌پذیر است و هیچ‌کدام اینها آرزو نیست که این اقدام بر مبنای محاسبات دقیق انجام شده است.

در حال حاضر قیمت دلار بیش از 25 هزار تومان است. اما با این حال دولت در اقدامی عجیب و تأمل برانگیز قیمت دلار در بودجه 99 را یازده هزارتومان پیش‌بینی کرده است.

این قبیل اقدامات چیزی جز نمک پاشیدن بر زخم مردم نیست؛ اینکه در سال 96 مردم را از دلار 5 هزار تومانی بترسانیم و بعد با دلار 32 هزار تومانی فخر بفروشیم و سپس علی‌رغم اینکه دلار در کانال 25 هزار تومان است، در بودجه سال بعد قیمت دلار را 11 هزار تومان تعیین کنیم!

صدای واحد در دیپلماسی و حمله به مجلس!
روحانی با اشاره به ایجاد فضا و فرصت بهتر و هموارتر شدن جاده فعالیت دیپلمات‌های کشور در ماه‌های گذشته در زمینه سیاست خارجی و دیپلماسی و همکاری با کشورهای همسایه، منطقه و جهان تاکید کرد: برای پیشرفت و رسیدن به نتیجه در دیپلماسی نیازمند شنیده شدن صدای واحد و یکی شدن سلیقه‌ها هستیم که البته این به معنای تابعیت مجلس از دولت نیست.

وی با تاکید براینکه باید صدای کشور در سیاست خارجی واحد و رفتار پخته‌تر، سنجیده‌تر و با دوراندیشی بیشتر باشد، تصریح کرد: باید منافع ملی اصل باشد و منافع جناحی را کنار بگذاریم.

در روزهای گذشته علی‌رغم جنجال‌ها و فضاسازی‌های برخی دولتمردان و فعالین مدعی اصلاحات و رسانه‌های زنجیره‌ای درباره طرح اخیر مجلس درباره لغو تحریم‌ها، دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی با انتشار بیانیه‌ای به حاشیه‌سازی‌ها در این خصوص واکنش نشان داد و تاکید کرد که اقدام مجلس با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی انجام شده است.

لازم به ذکر است که سه کشور اروپایی با عصبانیت نسبت به مصوبه مجلس شورای اسلامی تحت عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران»، با گستاخی مدعی شدند که دولت ایران نباید مصوبه مجلس را اجرا کند.

عصبانیت اعضای اروپایی برجام در واکنش به مصوبه اخیر مجلس، نشان داد که این مصوبه برای ایران مفید و کارساز بوده و برای طرف عهدشکن، هزینه‌ساز است.
متاسفانه هجمه برخی دولتمردان به مصوبه اخیر مجلس و به عبارتی هجمه دولتمردان به قانون، طرف اروپایی را برای گستاخی و دخالت در امور داخلی ایران تشویق و ترغیب کرد.

باز هم ارائه تضمین به طرف عهدشکن!
رئیس‌جمهور همچنین به سیاست کاهش تعهدات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در سال 98 اشاره و تاکید کرد: کشورهایی که در برجام ماندند، به تعهدات خود درست عمل نکردند و الان نصب سانتریفیوژهای مدرن و جدید IR2M  در نطنز نیز امر جدیدی نیست که عده‌ای از اروپایی‌ها نوحه و عزا به پا کردند و سینه‌زنی می‌کنند چراکه قبلا اعلام کردیم.

روحانی با تاکید براینکه کاهش تعهدات قابل برگشت است، هر زمان طرف‌های برجام به تعهدات خود عمل کردند، ما هم برمی‌گردیم، افزود: بازگشت به تعهدات اصلا زمان نمی‌برد و تنها یک اراده است همان‌طوری که پای برجام شکسته شد و  آن آدم کم‌سواد تاجرمسلک یک کاغذ را خط خطی کرد، نفر بعدی یک کاغذ خوب بگذارد و قشنگ امضا کند تا سر جای اول بر‌گردیم و اصلا زمان نمی‌برد.

متاسفانه دولت آقای روحانی در مسئله برجام حداقل دو اشکال اساسی دارد؛ اول اینکه علی‌رغم اینکه ایران در برجام طلبکار است و آمریکا و تروئیکای اروپا بدهکار هستند، دولتمردان از موضع ضعف موضع‌گیری می‌کنند و این رویکرد تحقیرآمیز موجب گستاخی طرف بدهکار شده است.

دوم اینکه متاسفانه دولتمردان میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تفاوت قائل می‌شوند. این در حالی است که برجام در دولت باراک اوبامای مودب! و باهوش! - به معاون اولی جو بایدن- بارها و بارها به صورت فاحش نقض شد.

روحانی در جلسه هیات دولت با اعلام اینکه مشترکانی که در مصرف برق مراعات کنند تا پایان سال جاری و سال آینده 30 درصد پول برق پرداخت نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: در گاز و آب نیز از محاسبه اول دی، مشترکین کم‌مصرف طبق چارچوب اعلامی، مبلغی پرداخت نمی‌کنند و این به عنوان یکی از افتخارات بزرگ دولت دوازدهم است که از یک طرف آب، برق و گاز برای اقشار کم‌درآمد مجانی شده است و از طرف دیگر مردم کاملا مطمئن باشند که در رشد و توسعه خودکفا هستیم.
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اگر نگاهی به رسانه هایی مثل کیهان بیندازید از روز اول کار روحانی در سال 92 تا امروز به جای اینکه دولت را تقویت وکمک کار دولت باشند....کار شکنی کرده وهر روز بر شدت آن افزوده است .!!!
Iran, Islamic Republic of
روشنگری و افشای بی تدبیری و ضعف های دولت ، کارشکنی نیست ! اصلا کسی نمی تواند در مقابل دولت با آن همه اختیارات کارشکنی کند!
Iran, Islamic Republic of
کیهان هر روز با مردم و کشور شوخی میکنه ، حالا یه دفعه هم روحانی شوخی بکنه
ف/ پاسخ به ۱۲:۲۹
Iran, Islamic Republic of
اگر نگاهی به حرفهای روحانی و اصلاح طلبان غربزده بیاندازید مبینید که میگفتند با توافق هسته ای(برجام)تحریم ها رفع میشه و اوضاع اقتصادی مردم بهبود و سفره مردم چرب میشه. شد؟؟؟؟!!!!!!!!..
دو چشم پر سو
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
در زمان معجزه هزاره سوم کار کیهان سکوت بوده است
Iran, Islamic Republic of
آره یادم میاد آن سالها روزنامه کیهان نصف صفحاتش سفید و بدون خبر می آمد بیرون و اصلا حرفی برای گفتن نداشت!!!!!
Iran, Islamic Republic of
شما بگو نقاط مثبت دولت چی بوده که بخواد تشویق و حمایت هم بشه؟!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
شاهكارش در اين هشت سال در دولتد تدبير و اميد برجام بوده كه دهها دولت در حال و آينده بايد به دنبال برجام بدوند و مذاكره كننده و دست اخر به جايي هم نرسند .
Iran, Islamic Republic of
خوبه بعد مردم که از نظر این دولت همیشه گناهکار مشکلات هستند حالا کیهان هم اضافه شد.ب..
علی
United Arab Emirates
دم کيهان گرم خیلی خیلی خیلی قبولش دارم
Iran, Islamic Republic of
به دل نگير كيهان جان معروفه به دولت حرف....!!!
Iran, Islamic Republic of
حالا این گفته که بگذارید مردم شاد و فعال باشند چرا به مذاق کیهان خوش نیامده
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
عزیز آخه این حرف با وضعیتی که دولت برای مردم درست کرده از صد تا فحش بدتره!!!
Iran, Islamic Republic of
شما خوش باش
هاشمی : به ۱۱:۳۸
Iran, Islamic Republic of
.... قدرت خرید مردم را شدیدا کاهش داده نباید دست پیش را بگیرد و بگوید بگذارید مردم شاد باشند چه شادی ....
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری جوری صحبت کرده انگار که رئیس جمهور برای اولین بار است که شوخی حرف می‌زند این شوخیهای جناب ایشان برای ما آشناست و خود جناب آشنا هم از این شوخیهای جالب با ما دارند و آشنایی ذهنی داریم با این نحوه شوخی‌ها.
Iran, Islamic Republic of
کیهان جان شما به دل نگیر.
اصغر
Iran, Islamic Republic of
آخر کاری شوخیشون گرفته. مردم را بیچاره کردند.!!!
Germany
....
Iran, Islamic Republic of
امام فرمودن اگه بخواهی بدونی که کارت درست وانقلابی است ببینید آمریکا چه واکنشی دارد آ یا خوشحال است یا عصبانی الان مجلس محترم خوب به خال زدی با طرح هسته ای .
Iran, Islamic Republic of
اگه ارزونی بشه دل مردم هم شاد میشه ولی با این فقر و با این کرونا کدام دلخوشی
Iran, Islamic Republic of
امام هم فرمودند همبستگی
امان الله
Iran, Islamic Republic of
به نظرت یه همه پرسی از ملت بشه
نتیجه چی درمیاد
البته اگر میزان شرکت ملت درانتخابات مجلس رو مدنظرقراردهیم
اونوقت هم همین نظر رو داری؟
آیا؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
این حضرات یقین دارند که دولت اتی جناح رقیب است لذا بودجه وقیمت دلارومیزان فروش نفت را اینطوری بستن
محمد
Iran, Islamic Republic of
اصولگرایان و اصلاح طلبها نشان داده اند که مانند تیغه های یک قیچی هستند.عکس هم حرکت میکنند اما یک کا را انجام میدهند
یه دوست
Iran, Islamic Republic of
تفسیر خوبی بود ولی نه،کل اصول گرایان رو نمی گم ولی در ایدئولوژی اصول گرایان تن به ذلت دشمن نمی دهند.
Iran, Islamic Republic of
خوب اینها اگر چندماه دیگرمیتوانند دلاررا۱۱۰۰۰بکنندپس الان هم میتوانندانرابه زیر۲۰۰۰۰ بیاورند پس چراتعلل میکنند،.
Iran, Islamic Republic of
قشنگ معلومه اونهایی که منفی زدن .
Iran, Islamic Republic of
واقعا راست میگی ها ..
Iran, Islamic Republic of
دلار محل درآمد دولته و هر لحظه ای هم که بخواد میتونه با یه کاغذ تمیز و یه امضا به قیمت سال ۹۷ برگردوند..!!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
يه مرد در اين 80 ميليون نفر ايراني پيدا نميشه اسامي كساني كه نرخ دلار و سكه را تعيين مي كنند روزانه به مردم اعلام كنه مردم بشناسند ؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اخ جون وضع مون سال 1400خیلی خوب میشه یهو صبح ازخواب که بیدار میشیم میبینیم قیمت ها به سال 92 رسیده خوب دولت تدبیروامید خودش گفته
Iran, Islamic Republic of
همه اینا تله های فرصت طلبانه رای جمع کردن! وقتی خرشون از پل گذشت باز همین آشه و همین کاسه و ملت باید کاسه چه کنم چه کنم دست بگیرن!
Iran, Islamic Republic of
کیهان جان تو نمی شه ساکت شی
عزرائیل
Iran, Islamic Republic of
تو خودت چی؟نمی شه؟
یه دوست
Iran, Islamic Republic of
واقعا مشکریم دولت خدا رو شکر با اقدامات شما و بازگشت بایدن به برجام صبح پا میشیم و می بینیم خودمون ۱۰ هزار متری دو تا لیموزین و دو تا بنز توی حیاط داریم.یه زنم داره صبحانه درست می کنه و ۶ بچه هم هی این ور اون ور می پرن واقعا متشکرم روحانی !!!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
البته برای مردم درجه 1 همه چی خوب و عالیه.شما تعجب نکنید.ما مردم درجه 2 هم که هیچ
Iran, Islamic Republic of
مگر نگفتند از فردای برجام تحریم‌ها لغو می‌شود؟ پس چرا لغو نشد؟ آقای روحانی باید پاسخگو باشد که چرا در تیر۹۴ تحریم ها لغو نشد!
امان الله
Iran, Islamic Republic of
.......
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
فقط منفی بافی ، تخصص کیهانه
عزرائیل
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خودت منفی بافتری!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دقیقازدی توخال
Iran, Islamic Republic of
چقدر از این افزایشها مربوط به تحریمها ست ؟
و چقدر از این تحریم ها بعد از حمله به سفارت خانه های عربستان و انگلیس وضع شد ؟
بی نام
Iran, Islamic Republic of
........
جوان
Iran, Islamic Republic of
خروجی و خلاصه و ترجمه فارسی حرفهای روحانی و ...ها:
اگه دولت دستِ ما باشه مشکلات اقتصادی حله.
اگه مذاکره کنیم مشکلات اقتصادی حله و تحریم ها را بر میدارند.
این حرفها برایتان آشنا نیست؟؟؟...
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
......
مهندس
Iran, Islamic Republic of
..........
Iran, Islamic Republic of
.......
س.ع
Iran, Islamic Republic of
دولت غرب پرستان رو به افول....!!
mohsen
Germany
به گزارش همشهری‌آنلاین، مصطفی‌ میرسلیم در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «گاز و برق مجانی یعنی تضعیف قوام خزانه و یارانه پنهانو.....
Iran, Islamic Republic of
....
حامد
United States
مصاحبه اقاي ثابتي با حجت الاسلام نبويان در برنامه رودررو همه مطالب را بيان مي كند.
حامد
United States
اين تصويب مجازات در متن قانون و تاييد شوراي نگهبان خطر جدي است. ممكنست الان كاري نشود ولي تا أخر عمر شمشيري است بالاي سرشان.
علی ایزدی
Iran, Islamic Republic of
از مجلس محترم انتظار میرود برای برداشتن فشار از گردن ملت با دولت همراهی کنند و تیز بینانه مواظب باشند که باج داده یا گرفته نشود.که نمیشود چون برجام ساخته شده و آماده است.چند روز معلق بود که باز به راه می‌افتد.
United Kingdom
۳۰ ما پیش که دلار ۳۷۵۰ تومان بود گرانترین مسکونی در قزوین متری ۳۷۵۰۰۰۰ تومان بود وزمین تجاری بین ۱۰ تا۳۰ میلیون تومان بود امروزه زمین مسکونی جای خوب متری ۵۰ م تومان تجاری متری ۵۰ تا ۲۰۰ م تومان شده یعنی مسکونی ۱۲ برابر تجاری ۵ تا۷ برابر شده
پیروز
Iran, Islamic Republic of
بعضی وعده ها رو در زمانی دارند میدن که خودشون دیگه نیستند و بودجه شرکتهای دولتی رو که نگاه کنی ، میتونی بفهمی حقوقهای نجومی کجا پرداخت میشه و چرا بعضی از نمایندگان سابق و اسبق مجلس ، چرا اینقدر بال بال میزنند که برن تو این شرکتا، بخصوص شرکتای وابسته به وزارت نفت و زیر مجموعه شستا و ....
Iran, Islamic Republic of
چرا الآن دلار را پایین نمی آورند.ریش و قیچی که دست خودشان است.بودجه ایی بسته شده با ارقام و عددهایی که دولت بعدی که به احتمال زیاد اصولگرا هم است جوابگو باشد.
حقیقت تلخ
Iran, Islamic Republic of
دولت ناتوان و ناکارامد
Iran, Islamic Republic of
روحانی تا سال ۹۲ همه مشکلات را از سوء مدیریت می دانست الان بعد از هفت سال و تورم ۷۰۰ درصدی مشکلات را بدلیل تحریم میداند نه سوء مدیریت.
Iran, Islamic Republic of
به روحانی بگین خیلی خوشحالیم وخیلی خوش میگذره به ما تو انقدر خوبی دولت خوبی هستی کاری کردی که فقط داره به ملت ایران خوش میگذره .....!!!
Iran, Islamic Republic of
لطفا این بندروبه بندهای بالا اضافه بفرمائید
دردوره دولت روحانی تعدادافرادی که درسطل آشغالهادنبال نان شبشون هستند1000 برابرشده
تعدادماشین دزدها دراین دوره بیش از200 برابرشده که فقط
3 بار ماشین منو تو این دوره دزدیده اند
امان الله
Iran, Islamic Republic of
میگن آدم عاقل از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشه
جنابعالی که سه بارماشینت رو دزدیده اند حقشه سری بعد آتیشش بزنن
برو یه دزدگیر روش نصب کن ودولت رومقصرندون
Iran, Islamic Republic of
واقعا قوه قضائیه مگه نباید باقانون شکنی برخورد کنه.
امان الله
Iran, Islamic Republic of
مشکل جناب شریعتمداری دیده شدن است.
Iran, Islamic Republic of
روحانی دلار 6000تومن رو از دولت محبوب شما گرفت رسون به 3700 .....