کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک جنایتکار جنگی اولین سفیر تل آویو در أبوظبی

20 آذر 1399 ساعت 4:27

فردی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد او را به عنوان اولین سفیر تل آویو در ابوظبی معرفی کند یک جنایتکار جنگی است که کارنامه اش سرشار از قتل و خونریزی به ویژه در لبنان و فلسطین است.


به گزارش جهان نیوز، به نقل از پایگاه «المرکز الفلسطینی للإعلام»، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که قصد دارد فردی به نام «آوی دیختر» را به عنوان اولین سفیر رژیم صهیونیستی در امارات متحده عربی منصوب کند.

بر اساس این گزارش، این در حالی است که فرد مذکور یک جنایتکار جنگی به شمار می رود که سوابق و فعالیت های گذشته اش نشان می دهد کارنامه ای سرشار از قتل و خونریزی داشته و در بسیاری از اقدامات تروریستی نقش آفرینی کرده است.

در واقع، دیختر رئیس سابق شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) است. او وزیر امنیت داخلی سابق رژیم صهیونیستی نیز بوده است. دیختر در اقدامات تروریستی بسیاری در طول دوران فعالیتش، شرکت کرده است. او خود شخصاً بر یکی از عملیات هایی که در سال ۲۰۰۳ علیه «ابراهیم حامد» فرمانده گردان های القسام فلسطین انجام شد، مشارکت داشت. این عملیات تروریستی به شهادت ۳ تَن از فرماندهان القسام و زخمی شدن شماری از مجاهدان آن منجر شد.

‌گزینه مد نظر «نتانیاهو» برای سفارت تل آویو در ابوظبی یک جنایکار جنگی است که در بسیاری از عملیات های تروریستی علیه مقاومت مشارکت داشته استدیختر همچنین در بسیاری از اقدامات ضد حقوق بشری که رژیم صهیونیستی مرتکب شده، دست داشته است. او پس از ارتکاب جنایت های فراوان در نهایت به عنوان مدیرکل دستگاه امنیتی انتخاب شد و در طول دوران فعالیتش در این عرصه مجازات های دسته جمعی زیادی را علیه فلسطینیان اعمال کرد. او تعداد زیادی از فلسطینیان را بازداشت و خانه هایشان را ویران کرد؛ کما اینکه در دوران فعالیتش شمار زیادی از فلسطینیان تحت شکنجه های شدید قرار گرفتند.

معرفی دیختر به عنوان اولین سفیر تل آویو در ابوظبی موجب ظهور و بروز اختلافات در صفوف مقامات رژیم صهیونیستی شده است، چرا که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هنوز مشخص نکرده است که از گزینه نتانیاهو برای سفارت تل آویو در ابوظبی حمایت می کند یا خیر.

در همین ارتباط، منابع نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته اند: نتانیاهو به دیختر اعتماد زیادی دارد و معتقد است که وی در کسوت سفیر در ابوظبی می تواند دستاوردهای زیادی را محقق سازد. مقامات رژیم صهیونیستی تاکنون مشخص نکرده اند که آیا دیختر گزینه نهایی آنها برای استقرار در سفارت تل آویو در ابوظبی است یا خیر. با این حال، آنچه که واضح به نظر می رسد، این است که نتانیاهو یک جنایتکار جنگی را که در بسیاری از عملیات های تروریستی علیه مقاومت شرکت داشته است برای سفارت تل آویو در ابوظبی در نظر گرفته است.


کد مطلب: 747765

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/747765/یک-جنایتکار-جنگی-اولین-سفیر-تل-آویو-أبوظبی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com