پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۵
۱۳۸
حمله روحانی به مجلس:

مجلس لوایح ما را در یک اتاق بایگانی کرده و سونامی طرح راه انداخته/ کسی نمی‌تواند برای دولت خط مشی تعیین کند/ باید مردم و کشور اصل باشند نه انتخابات ۱۴۰۰

چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 747704
ما قبل از اینکه دولتی باشیم مجلسی هستیم. اگر من هفت سال در دولت هستم، ۲۰ سال در مجلس بودم. ما مجلسی هستیم و بیش از خیلی‌های دیگر مجلسی هستیم و به نفع مجلس صحبت می‌کنیم.
مجلس لوایح ما را در یک اتاق بایگانی کرده و سونامی طرح راه انداخته/ کسی نمی‌تواند برای دولت خط مشی تعیین کند/ باید مردم و کشور اصل باشند نه انتخابات ۱۴۰۰
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در نشست هیات وزیران با اشاره به ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش از موعد مقرر به مجلس گفت: بودجه امسال به اعتقاد من یک بودجه راهبردی است و با همه بودجه‌های  ۷ سال قبلی که دولت آنها را تقدیم کرده، تا حدی متفاوت است.

وی با تاکید بر این که این بودجه پیام‌های بسیار مهمی دارد، افزود: اولین پیام  بودجه این است که یک چشم انداز بسیار روشن و امید بخشی برای ۱۴۰۰ داریم. این نه بر مبنای این است که می‌خواهیم با کسی مذاکره کنیم.

 رییس جمهوری یادآورشد: ما امروز در این شرایط جنگ اقتصادی شرایط ما در کشاورزی، صنعت هم در ۶ ماهه اول نسبت به ۶ ماهه سال گذشته و هم ۳ماهه دوم تابستان نسبت به ۳ ماهه دوم سال گذشته کاملا مسیر امیدوار کننده است.
روحانی با بیان اینکه  اساس این بودجه اعلام شرایط مناسبتر اقتصادی برای سال ۱۴۰۰ است، خاطرنشان کرد: ما این پیام را از طریق اینکه دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خواهیم فروخت، اعلام کردیم. سال آینده هم قدرت تولید داریم که دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت تولید کنیم و هم قدرت فروش داریم یعنی تولید می‌کنیم و خواهیم فروخت.  

 شرایط تولید و فروش نفت ایران با دو سال قبل کاملا متفاوت خواهد بود
رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: دنیا این پیام را به خوبی دریافت کند که ایران شرایط تولید و فروش نفتش با دو سال قبل کاملا متفاوت خواهد بود. البته ممکن است کاسبان تحریم از این علامت خوشحال نشوند اما این چراغ امیدی برای ملت برای سال آینده است.  

وی دومین پیام بودجه سال آینده را نگاه حمایتی به معیشت مردم و اقشار کم‌درآمد دانست و اظهار داشت: در این بودجه توجه خاص و ویژه‌ای به مردم و اقشار کم‌درآمد شده است. امروز هم دولت دو مصوبه درباره‌ آب و گاز دارد. این دو مصوبه مشابه مصوبه‌ای است که برای برق داشتیم. در برق امید مردم را به کم‌مصرفی دعوت کردیم و پاداشی برای آن اعلام کردیم که اگر از حد مصارفی که اعلام کرده‌ایم، وجهی دریافت نمی‌شود یعنی برق کاملا مجانی.  

روحانی با اشاره به گزارش امروز وزیر نیرو تصریح کرد: بر اساس گزارش وزیر نیرو مصرف برق آبان نسبت به آبان سال قبل شاهد کاهش هستیم و تعداد کسانی که کم‌مصرف هستند، بیشتر شده و تعداد مصرف پرمصرف‌ها هم ۱۳ درصد کاهش یافته است. این ترویج خوب مصرفی برای صنعتی است که گران برای دولت ایجاد می‌شود.  

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه هم در آخر امسال و هم سال آینده ۳۰ درصد مردم پول برق پرداخت نخواهند کرد، خاطرنشان کرد: در گاز هم اینچنین خواهد بود.

در محاسبه اول دی پرداخت سال آینده، ۳۰ درصد مردم مجانی گاز  مصرف خواهند کرد. آب هم این گونه است و برای تعداد زیادی از مردم، آب برای آنها مجانی می‌شود.  این مسئله یک افتخار بزرگ برای دولت است که برای اقشار کم‌درآمد آب، برق و گاز را مجانی کرده و در رشد و توسعه مردم مطمئن باشند که خودکفا هستیم.

رییس جمهوری یادآور شد: گاز را برای افراد تحت فشار مجانی کردیم اما قبل از این کار در تولید گاز خودکفا شدیم طوری که در فصل زمستان بتوانیم پاسخگو بوده و حتی بتوانیم صادرات داشته باشیم و نیاز به واردات نداشته باشیم.  

وی اضافه کرد: نخست در زمینه  برق رشد فوق العاده پیدا کردیم یعنی رشد ۱۷۰۰ مگاواتی به طور متوسط در سال را به ۲۵۰۰ مگاوات در سال رساندیم، نیروگاه‌های مجازی را اضافه کردیم تا مردم با فرهنگ بهره‌برداری از آن، مصرف را کاهش دهند؛ یعنی اول نیروگاه، اضافه و بعد برق را رایگان شد.  

روحانی با اشاره به رشد بخش آب اظهار کرد: در معادن، تصفیه سازی، مهار آب، کاهش تلفات اقدامات اساسی انجام دادیم و بعد آب را مجانی کردیم. این دولت شعاری عمل نکرد بلکه هفت سال در مسیر خوداتکایی و خودکفایی حرکت کرد و بعد برای حمایت از مردم کم درآمد جامعه تلاش کرد.

نگاه حمایتی دولت به اقشار کم درآمد در لایحه بودجه ۱۴۰۰
رییس جمهوری با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ نگاه حمایتی به اقشار کم درآمد و معیشت مردم دیده شده است، گفت: حقوق کارمندان و بازنشستگان را برای حمایت از این اقشار ۲۵ درصد افزایش دادیم. ۷۳ هزار میلیارد تومان در سال آینده برای حمایت از مردم به صورت یارانه یا کمک معیشتی پرداخت و ۱۸ هزار میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق مصرف می‌شود. برای کالاهای اساسی ارز ۴۲۰۰ تومانی پیش بینی شده است و اگر دولت بعدا تصمیم دیگری بگیرد، این نخست به خود مردم برمی‌گردد.

رییس دولت تدبیر و امید یکی از پیام‌های اصلی بودجه ۱۴۰۰ را توجه به اقشار کم درآمد عنوان و تصریح کرد: می‌خواهیم به اقشار کم درآمد پیام دهیم که شما تنها نیستید و دولت با همه توان و قدرت در کنار شماست.

وی ادامه داد: بگذریم از اینکه در کشور ما آموزش مجانی است و در زمینه خدمت بهداشتی با طرح تحول سلامت، دولت کار بسیار بزرگی انجام داده است. بگذریم از اینکه دولت در فضای مجازی و کسب و کار اینترنتی کار بسیار بزرگی انجام داده است و در همین کرونا کسب و کارها مجازی انجام می‌شود. تلاش دولت همیشه این بوده که به معیشت مردم و درآمد اقشار کم درآمد توجه خاص داشته باشد.

باید در سطح جهانی به عنوان یک قدرت صادر کننده باشیم
روحانی پیام دیگر لایحه بودجه ۱۴۰۰ را متکی نبودن به نفت عنوان کرد و گفت: این پیام به این معنا نیست که نفت نفروشیم. نفت استخراج می‌کنیم و می‌فروشیم اما مهم این است که بودجه جاری ما بودجه نفت نباشد. برای توسعه کشور از نفت حتما استفاده می‌شود.  

وی اضافه کرد: باید در سطح جهانی به‌عنوان یک قدرت صادر کننده باشیم و بدون این، تضعیف قدرت ملی است. اگر ایران می‌توانست در سال ۹۰، ۹۱ حدود ۱۰ میلیون بشکه نفت صادر کند، ما را نمی‌توانستند تحریم کنند و قدرت تحریم ما را نداشتند.

رییس دولت تدبیر وامید اضافه کرد: اگر قدرت صادرات پتروشیمی و بازار محصولات غذایی دو برابر امروز بود، اگر صادرات صنایع و تولیدات معدنی سه برابر امروز باشد، قدرت تحریم شما را نداشتند.  بازار دنیا دست شما است و شما در جهان حضور دارید و نمی‌توانند شما را حذف کنند.

پیش بینی قیمت ۱۱ هزار تومانی برای دلار
 روحانی تصریح کرد: باید کاری کنیم که قدرت‌های بزرگ در آینده نتوانند ما را تحریم کنند و این نتوانستن با شعار درست نمی‌شود بلکه با قدرت درست می‌شود. این قدرت با اقتصاد، علم، تولید و جهش تولید درست شدنی‌است. با جهش تولد باید قدرتمند و توانمند باشیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم اصلاح نرخ ارز بود، اظهار داشت: ما در این بودجه اعلام کردیم قیمت امروز ارز کاهش خواهد یافت و این یکی از پیام‌های مهم بودجه ما است و این یعنی ارزش پول ملی. یکی از اهداف ما ارزش پول ملی است و لذا ارز را بر مبنای ۱۱ هزار و ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مدنظر قرار دادیم که ارزش پول ملی ما بالا برود در یک شرایطی در سال آینده این کار شدنی و امکان‌پذیر است. هیچکدام اینها آرزو نیست. دولت کاملاً محاسبه کرده و با محاسبه دقیق این کار را انجام داده است و حاضر است برای مردم توضیح دهد و روشن کند که همه اینها بر مبنای یک محاسبات دقیق انجام گرفته است.  

مجلس سونامی طرح‌ها را به راه انداخته و لوایح دولت را به بایگانی برده است
رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: کوچک کردن دولت، فروش سهام دولت در بورس یا در بازار با مزایده، از کارهای مهمی است که دولت چابک شود و اقتصاد را به مردم واگذار کند یعنی مردمی کردن اقتصاد یکی از پیام‌های مهم بودجه ما است.

روحانی گفت: تقاضای من از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است این بودجه اولین کار مشترک مجلس یازدهم و دولت دوازدهم است. متاسفانه در این چند ماه نشده که ما کار مشترک انجام بدهیم زیرا مجلس لوایح ما را در یک اتاق بایگانی برده و سونامی طرح‌ها را شروع کرده و هر روز یک طرحی ارائه می‌دهد.  

رییس جمهوری بیان کرد: خب اشکالی ندارد به هرحال خودشان می‌دانند ولی این برخلاف اهداف بلند کشور و توسعه کشور است. ما با همکاری بهتر می‌توانیم پیش برویم. اگر نمایندگان می‌خواهند طرح ارائه کنند خودشان می‌دانند ولی همکاری در لایحه ما را سریع‌تر پیش می‌برد تا اینکه نمایندگان طرح ارائه کنند.

وی یادآورشد: ما قبل از اینکه دولتی باشیم مجلسی هستیم. اگر من هفت سال در دولت هستم، ۲۰ سال در مجلس بودم. ما مجلسی هستیم و بیش از خیلی‌های دیگر مجلسی هستیم و به نفع مجلس صحبت می‌کنیم. راه‌حل، لوایح است مخصوصا اینکه ما یک لوایحی با ۵ دقیقه و یک جمله مجلس داریم. یعنی لایحه ما تصویب شده به شورای نگهبان هم رفته، شورای نگهبان یک ایرادی گرفته، و این کلمه است می‌توان حذف و یا اصلاح کرد تا تبدیل به قانون شود.

رییس دولت دوازدهم ادامه داد: از اول مجلس یازدهم منتظر بودیم که لااقل لوایحی که با ۵ دقیقه و با یک جمله تغییر نظر شورای نگهبان هم تامین می شود انجام بگیرد بنابراین از مجلس شورای اسلامی خواهش می‌کنم که در این بودجه به عنوان نماد همکاری دولت و نمایندگان، بودجه را تصویب کنیم و به موقع اعلام شود تا در سال آخر این دولت و آغاز سال دولت بعدی، دولت سیزدهم بتوانند با یک بودجه مطمئن کار خود را آغاز کنند.

رییس جمهوری در ادامه گفت: فضای فرصت نه تنها برای صنعت و کشاورزی بهتر از ماه‌های گذشته است، فضای فرصت برای دیپلماسی و حرکت‌های وزارت امورخارجه، فضایی است که بهتر می‌توانیم با دنیا و منطقه و همسایگان و غرب و شرق کار کنیم و بهتر می‌توانیم برای منافع ملی تحرک پیدا کنیم. 

وی افزود: البته مقداری این مسیر پرفراز و نشیب هموارتر می شود و دیپلمات‌های ما سریعتر می توانند گام‌های خود را بردارند. روشن است که اگر در دیپلماسی بخواهیم پیشرفت کنیم و به نتیجه برسیم نیاز داریم که از این کشور صدای واحد شنیده شود. نمی‌خواهم بگویم سلیقه‌ها را یکی کنیم. نمی‌خواهم بگویم مجلس تابع دولت باشد، مجلس نظر خودش را دارد ، دولت هم نظر خود را دارد و نمی‌خواهیم بگوییم دولت نظر خود را کنار بگذارد. 

برنامه دولت جزو اختیارات خاص رییس جمهوری است
روحانی ادامه داد: رییس جمهور و دولت اختیاراتی دارد. خط مشی در دولت جزو اختیارات خاص رییس جمهور است. برنامه دولت طبق اصل ۱۳۴ قانون اساسی جزو اختیارات خاص رییس جمهوری است. این اختیارات، اختیارات قانون اساسی است. هیچ‌کس نمی‌خواهد قانون ستیزی کند، زمانی که می گوییم قانون؛ اول قانون خداست، بعد قانون اساسی و بعد از آن قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است. ما باید قانون‌های بالادستی یعنی اسلام و بعد قانون اساسی به عنوان قوانین مهم و اساسی و مورد توجه مردم را مبنا قرار دهیم.

رییس جمهور با طرح این سوال که خط مشی برعهده کیست، تاکید کرد: کسی نمی‌تواند برای دولت خط مشی تعیین کند. خط مشی را فقط رییس جمهور می‌تواند تعیین کند. کسی نمی‌تواند برای دولت برنامه تعیین کند برنامه را رییس جمهور تعیین می‌کند به همین دلیل مردم پای صندوق‌های آرا می‌آیند و به شخص رییس جمهور و به برنامه‌ آن رای می‌دهند. 

ملت و ایران برای ما اصل باشد نه انتخابات۱۴۰۰
وی یادآور شد: البته دفعات پیش هم بود اما این دفعه خوشبختانه صدا و سیما خیلی خوب ترویج کرد که مردم شمایی که پای صندوق می‌آیید به فرد رای نمی‌دهید به برنامه رای می‌دهید و مردم هم همین کار را کردند و به برنامه رای دادند. برنامه‌ای که ۲۴ میلیون نفر به آن رای دادند نمی‌شود کم یا زیاد کرد باید تمام چهار سال به آن عمل کرد. 

روحانی تاکید کرد: مردم یک روز رای می‌دهند و چهارسال عمل می‌خواهند. تمام چهار سال باید دنبال نظر و رای مردم و اجرای آن بدویم. بنابراین باید صدای ما در سیاست خارجی واحد باشد. رفتار ما هرچه پخته‌تر، سنجیده‌تر، با دوراندیشی بیشتر  و در یک کلمه منافع ملی برای ما اصل باشد.

رییس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: باید منافع جناحی را کنار بگذاریم. ملت و ایران برای ما اصل باشد نه انتخابات ۱۴۰۰، بگذارید ملت شادمان و فعال باشند. انتخابات هم خودش درست می شود و مردم پای صندوق می‌آیند و  هرکس را خواستند انتخاب می‌کنند و او سکاندار دولت بعدی و سیزدهم خواهد بود.

برگشتن به برجام و انجام تعهدات نیاز به زمان و مذاکره ندارد
رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ممکن است ۱۰ هزار سانتریفیوژ هم فعال شوند ولی بعدا تعدادی از آنها را خاموش کنیم، اظهار داشت: هر زمان ۱+۵ یا ۱+۴ به همه تعهداتش عمل کرد، ما هم به تمام تعهدات خود عمل خواهیم کرد. برگشتن به تعهدات‌مان زمان نمی‌برد، بلکه به اراده است. چگونه برجام پایش لنگ شد. آن فرد کم‌سواد تاجر مسلک کاغذی را خط خطی کرد و گفت از برجام خارج شویم. نفر بعد کاغذ را بردارد و آن را امضا کند. برگشتن به برجام و انجام به تعهدات نیاز به زمان و مذاکره ندارد. هر دو برگردیم. هر دو یعنی ۱+۴ به تعهداتش عمل کند. نیاز به آمریکا نیست. آمریکا هم برگردد ما هم برمی‌گردیم. 

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: دولتی که روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، کاری کرد که به ضرر دنیا، به ضرر اعتماد دنیا به آمریکا، انزوای آمریکا، به ضرر منطقه، به ضرر ایران و آمریکا بود. براساس آنچه اعلام کردیم، شما به تعهدات‌تان عمل نکردید، ما هم تعهدات‌مان را کاهش دادیم. هر وقت به راه اصلی برگشتند، ما هم آماده‌ایم به شرایط قبلی برگردیم. 

رئیس‌جمهور با اشاره به شرایط باران‌های سیل‌آسا در جنوب کشور به ویژه خوزستان و بوشهر خاطرنشان کرد: از سال گذشته، در فروردین ۹۸ اعلام کردم برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات دولت براساس تغییرات اقلیم باشد و حتی اعلام کردیم بر مبنای باران‌های شدید برنامه‌ریزی کنیم. از سازمان برنامه خواستم گزارشی درباره خوزستان دهد و دیدم دو هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان برای آب و فاضلاب و بارش‌های شدید پرداخت شده است. 

روحانی با بیان اینکه من هیات علمی بزرگی در موضوع سیل تعیین کردم، ابراز داشت: ۷۰۰ استاد و کارشناس علمی بررسی کردند و گزارش جامعی را ارائه کردند. این گزارش باید مبنای عمل ما باشد. این گزارش به ۱۵ دستگاه ابلاغ شده که براساس آن تحقیقات برنامه‌ریزی و عمل کنند. 

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی  گفت: ممکن است با ترسالی شدید و یا خشکسالی شدید مواجه شویم یا ممکن است در منطقه‌ای باران شدید داشته، یا باران نبارد و آنجایی که باران نداشته، باران شدید ببارد. امروز در دولت، بودجه‌ای برای حل مشکلات به وجود آمده تصویب شد تا مشکلات حل شود و اگر سکونتگاه‌ها آسیب دید، خسارت داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مجلس محترم خواست همه مردم استیضاحه !
Iran, Islamic Republic of
یک جوری صحبت می کنند مثل اینکه 100 روز اول ریاست جمهوری است!!!
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای روحانی چقدر به وعده هایی که دادید در 8 سال ریاست جمهوری خود عمل کردید؟ .
Iran, Islamic Republic of
زمان برای شما به اتمام رسیده ، ....
Iran, Islamic Republic of
.

نگران مردمی هستم که چهار سال اولش براشون عبرت نشد .
حمید
Iran, Islamic Republic of
مجلس انقلابی باید ساختار بودجه را اصلاح نماید.
منتقد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بودجه سالهای 98 و 99 واقع بینانه بسته نشد و باعث کسری بودجه دولت و تورم انفجاری در 2 سال گذشته شد.
Iran, Islamic Republic of
.....
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا دولت به عنوان قوه مجریه فقط باید طبق قانون اساسی مجری مصوبات مجلس باشد
از اسمش پیداست " قوه مجریه "
56
Netherlands
آقای روحانی بفرمایند در مدت عمر چند ماهه ی مجلس یازدهم چه تعداد لایحه به مجلس ارائه فرمودند که الان نگران بی توجهی به آن ها هستند؟!!!
Iran, Islamic Republic of
گاهی خسارت هایی که بعضی مسئولین به کشور و مردم وارد می کنند از خسارت های جنگ 8 ساله و 40 سال تحریم اقتصادی بیشتر است.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
.
اصل۱۳۴ ...رئیس جمهور...برنامه و خط مشی دولت را تعیین و قوانین را اجرا می‌کند.
بله عبارت " و قوانین را اجرا می کند " ناظر به این است که رئیس جمهور قوانین مصوب مجلس را باید اجرا کند نه اینکه بگوید " این قانون را قبول ندارم " یا " هول نشوید " و ......
ذضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
روحانی بیاد در تلویزیون با آقای پورابراهیمی یا حاجی بابائی مناظره کند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
مجلس منتخب مردم است.
Iran, Islamic Republic of
مجلس یازدهم منتخب اقلیت مردم هست
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
مجلس یازدهم نماینده اکثریت رای دهنده هاست. همان انتخاباتی که آقای مجید انصاری در آن 36 ام شد.
علت کاهش رای دهنده ها هم عملکرد بد دولت روحانی و منفعل بودن مجلس دهم بود .
Iran, Islamic Republic of
عزیز دلم این حرف شما اقرار به سبد رای حداقلی اصولگرا هاست؛چون عملکرد خوب دولت باعث افزایش رای اصلاحطلبان میشدوتوسبد رای اصولگراها تاثیری نداشت.
به ۱۵:۲۴
Iran, Islamic Republic of
عزیزم
پس عملکرد خوب دولت ! چرا برای آقای انصاری فقط ۶۷هزار رای در تهران جمع کرد
Iran, Islamic Republic of
😊
Iran, Islamic Republic of
...
ایرانی
Romania
خوب آقای روحانی می رفتید مجتس هم لایحه بودجه رو می بردید هم می گفتید لوایح دیگه تون رو در دستور بذارن
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه یادت رفته جناب روحانی سال ۹۲ فقط با اختلاف ۱۵۰ هزار رای رئیس جمهور شد
Iran, Islamic Republic of
چی؟ اختلاف با کی؟ همه رقبا به اندازه ایشون رای نداشتند. منظورت را دقیق بگو
گل آقا
Iran, Islamic Republic of
عصبی نشو. الان ۱۵۰ رای هم نداره.البته با خودت گلکم.
Iran, Islamic Republic of
اگه اقلیت هستن پس چطور رای اوردن
.
Iran, Islamic Republic of
بله مجید انصاری از سران اصلاح طلب با 60 هزار رای از اقلیت هم اقلیت تر است
راستی خودت هم به اقلیت رای دادی؟
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
چند درصد مردم درانتخابات مجلس در تهران شرکت کردند؟
Iran, Islamic Republic of
دولت منتخب مردم نیست ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰جواب شما رو میدیم که منتخب مردم چه تفکریه
با اذن الله...
Iran, Islamic Republic of
مردمی که به شدت پشیمونند.
Iran, Islamic Republic of
اول منتقدان برجام و حالا مجلس انقلابی؟!!
Iran, Islamic Republic of
شنا لوایح داده شده و بایگانی شده توسط مجلس رو نام ببر تا ما هم بدونیم
Iran, Islamic Republic of
کی بود میگفت امضای جان کری تضمین است؟
Iran, Islamic Republic of
درود بر روحانی نماینده ۲۴ میلیون ایرانی
اصغر
Iran, Islamic Republic of
درود بر من نماینده 300 میلیون ایرانی. کی به کیه؟
یعنی فکر می کنی الان حسن روحانی 24 هزار رای دارد؟!
Iran, Islamic Republic of
حسن روحانی یک فرد نیست یک راهه؛راه ما راه عقلانیت وتدبیر،راه نجات ایران و ایرانیه
بله این راه ۲۴ میلیون که نه ۷۰ میلیون هوادار داره
اصغر
Iran, Islamic Republic of
بله. تدبیر شماها را در این حدود 8 سال دیدیم.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
عمده مشکلات کشور بدلیل بی تدبیری و سوء مدیریت اصلاح طلبان در بدنه دولت است.
Iran, Islamic Republic of
البته حداقل منهای کسانی که نظر منفی دادند!!!!!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
عقلانیت و تدبیر؟؟؟...
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
زیباکلام: روحانی از 24 میلیون رای سال 96 الآن 240 هزار رای هم ندارد.
Iran, Islamic Republic of
من یکی از همون ۲۴ میلیون هستم که به هفت جدم بخندم اگر دوباره به تفکر روحانی و هاشمی و خاتمی بخوام رای بدم
Iran, Islamic Republic of
مشکل ما با شما همین حافظه ضعیف تاریخیست؛ صدو پنجاه هزار اختلاف رای روحانی رو یادت رفته
Iran, Islamic Republic of
یعنی اگر الان هم هوادار روحانی هستی باید یه فکری به حالت بکنی
Iran, Islamic Republic of
سلام بر قالیباف
Iran, Islamic Republic of
چه کسی مسئول دستور دهنده ریختن بتن در رآکتور اراک بطور داوطلبانه بوده ؟
Iran, Islamic Republic of
دولتی که غنی سازی تو خاک ایران رو رسمیت بخشید؛کل قطعنامه های شورای امنیت علیه کشور رو ملغی کرد،ایران رو از ذیل بند ۷ منشور ملل خارج کرد،تحریم تسلیحاتی رو از روی کشور برداشت،آمریکا رو تو شورای امنیت خار کرد،جلوی چشم دنیا به ونزوئلا نفت وبنزین صادر کرد و...سزاوار بهترین درودهاست؛
درود بر روحانی-ظریف
Iran, Islamic Republic of
...
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
غنی سازی ایران طبق معاهده NPT به رسمیت شناخته شده بود و نیازی به 30 ماه مذاکره نبود هدف برجام لغو تحریمهای ظالمانه و گشایش در اقتصاد کشور و معیشت مردم بود که محقق نشد.
ربابه زرگر
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
هیچکدام از قطعنامه های قبلی لغو نشدند بلکه در قطعنامه جدید 2231 تجمیع شده اند و با شکایت هریک از اعضاء 5+1 در عرض یکماه قابل بازگشت هستن(مکانیسم ماشه)
Iran, Islamic Republic of
اینقدری که شما وهمفکرانتون این ماشه رو شلیک کردین ترامپ نکرد؛عزیزم ماشتون هم که کاری نکرد
برجام محکم ترازاین حرفاست جیگر
Iran, Islamic Republic of
حتی شکایت خود ما هم مکانیسم ماه رو بر علیه ما فعال می کنه
یعنی چی آخه
این چه مذاکره ای اینها کردند .
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
خانم زرگر جهان نیوز انتقاد رو تحمل نمیکنه نرود میخ آهنین بر ......
خخ
Iran, Islamic Republic of
برجام اگر محکم بود ! ترامپ نمی توانست بی هیچ هزینه ای از آن خارج بشود !
به ۱۵:۱۳
Iran, Islamic Republic of
آره
مخصوصا این روزها داریم مزه ی از ذیل بند ۷ منشور سازمان ملل خارج شدن را حس می کنیم آخ جون چه مزه ای داره با مرغ ۲۹هزارتومنی شیر ۹۰۰گرمی ۶هزارتومنی پراید ۱۲۰میلیونی دلار ۲۶هزارتومنی ! وااااااای دهنم آب افتاد
Iran, Islamic Republic of
فرض کنید برجامی نبود و سیاست جلیلی های عزیز ادامه داشت،ترامپ هم سرکار اومده بود؛میشه بگین وضعیت اقتصادی کشور با وجود ۷ قطعنامه شورای امنیت(با همراهی چین وروسیه)ترامپ در آمریکا،دشمنی اعراب منطقه با ماو...چگونه بود؟
اورانیوم ۹۹%و آب سنگین اراک و فردو مشکل دلار ومرغ وطلا وپرایدتون رو حل میکرد؟
Iran, Islamic Republic of
از الان بهتر بود.همین.
پاسخ به کاربر 22:20
Iran, Islamic Republic of
به گفته برایان هوک برجام حتی امضاء هم نداشت توافق فاقد تضمین و امضاء قابل اجرا و حتی قابل حفظ کردن هم نیست.
Iran, Islamic Republic of
با سفره مردم چه کرد ...
Iran, Islamic Republic of
چرا مجلس اجازه نمیده دولت به خدمت مردم برسه!
Iran, Islamic Republic of
. با مصوبه مجلس مخالفید؟
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی بر ای وحدت صحبت کنید و رهنمود بدهید!
اقتصاددان
Iran, Islamic Republic of
بودجه 1400 بدهی بزرگی برای دولت بعدی به جای می گذارد و واقع بینانه نیست.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خود احمدی نژاد شده... زودتر دورت تموم بشه راحت بشیم
Iran, Islamic Republic of

علی برکت الله!!
وکیل
Iran, Islamic Republic of
روحانی پاسخگو باشد که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد؟!
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
مجلس لاریجانی را با مجلس یازدهم یکی نکنید
اميد
Iran, Islamic Republic of
احمدي نژاد محبوب دل هاست
Iran, Islamic Republic of
باشه
United Kingdom
مجلس انقلابی بایگانی نکرده دولت که 8 ساله معیشت ما رو بایگانی کرده
Iran, Islamic Republic of
دولت تاکنون در برابر مقابل دخالت، مداخله و جنایات و... آمریکا و متحدانش ناتوان بوده است.
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
دولت تحت نظارت مجلسی است و خودمختار نیست اقای روحانی شما وظایفی داری که باید به مجلس بعنوان نماینگان ملت پاسخ بدهید
Iran, Islamic Republic of
بیکاری تابستان ۱۸.۵ درصد/ ۲۲درصد بیکاران به جمعیت غیرفعال پیوستند
Iran, Islamic Republic of
روحانی تو رو خدا عنایت بفرما
Iran, Islamic Republic of
در بودجه ۱۴۰۰ توجه خاص و ویژه‌ای هیچ ارتباطی و ربطی به مردم و اقشار کم‌درآمد ندارد و تاکنون نداشته است.
Iran, Islamic Republic of
مسائل حزبی به کنار هر کسی طبق قانون اساسی اختیاراتی دارد که بایستی به آن عمل شود .
Iran, Islamic Republic of
خدایا مردم ایران نجات بده ،
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی کسی نمی‌تواند با دشمنان درجه یک ملت ایران مذاکره کند
حسین
Iran, Islamic Republic of
"روحانی حاضر است برای مردم توضیح دهد و روشن کند که همه اینها بر مبنای یک محاسبات دقیق انجام گرفته است."
آقای روحانی شما باید در مجلس حاضر می شدی و توضیح می دادید.
Iran, Islamic Republic of
دولت حق صلاحیت دخالت و مداخله در امور مجلس را ندارد.
Iran, Islamic Republic of
پير شديم كي تموم ميشه اين چندماه ديگه
Iran, Islamic Republic of
چی بگم که مناسب حال این سخنرانی باشه
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بگو باشه شما درست ميگي بقيه 80 ميليون نفر مردم ايران و نمايندگان منتخب شون همه دورغ مي گن
Iran, Islamic Republic of
نتیجه عملکرد دولت روحانی در این مدت هفت تا هشت سال قیمت دلار ۱۹ آذر ۱۳۹۹ به ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان رسید
Iran, Islamic Republic of
دولت پیر ، تنبل ، حالا مدعی شده
Iran, Islamic Republic of
جناب روحانی چرا اینقدر زود عصبانی و از کوره در می روید!!؟؟
کمی تامل و خویشتنداری کنید!!!
محمود
Iran, Islamic Republic of
فرمودند! دو ونیم میلیون بشکه سال بعد خواهیم فروخت. آخه آدم الان یه لیتر هم ازتون نمی خرن!شما اگه میتونی الان کاری بکن.
Iran, Islamic Republic of
....
United Arab Emirates
دولت تمام شد. بای بای
United Arab Emirates
مگر مجلس در راس امور نیست؟؟؟.
Iran, Islamic Republic of
فرمانده کل سپاه به جای دولت وارد خوزستان شد
خوزستان
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی ره: اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
یعنی استاندار خوزستان و وزیر کشور چکار دارند می کنند؟
Iran, Islamic Republic of
.....
شهریار
Iran, Islamic Republic of
به گفته نمایندگان بودجه از واقعیت بدوره.به گفته نمایندگان بودجه ۱۴۰۰ رو دولت پیشخور کرده.پرداختی های اوراق رو دولت بعدی باید انجام بده.
Iran, Islamic Republic of
اگه وضعیّیت کشاورزی ، صنعت ، اقتصاد و ... اینطور است که شیخ حسن میگه ، چرا اینقدر مردم در مظیقه و تنگنا هستند.
شهریار
Iran, Islamic Republic of
اره ایران باید صادرکننده باشه.
Iran, Islamic Republic of
اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی

مجلس شورای اسلامی در ساختار نظام جمهوری اسلامی جایگاه و نقش بسیار با اهمیتی دارد تا جایی که حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند: «مجلس در رأس همه امور است»..
Iran, Islamic Republic of
روحانی به مردم، مجلس و نظام بدهکار است و باید پاسخگو باشد.
Iran, Islamic Republic of
...
Hong Kong
...
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی دوره شما داره تموم میشه .
Iran, Islamic Republic of
.،بفرمایید چه اقداماتی انجام داده اید.
Iran, Islamic Republic of
به عهد ووفای خود پایبند باشید.
راستی وعده های انتخاباتی تان ،کدامیک عملی نمودید
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی اگر دادگاه دنیا نیست اما در دادگاه قیامت منتظرت هستیم
Iran, Islamic Republic of
نزدیک انتخابات شد و ارزانی و روزهای خوب شروع شد...
Iran, Islamic Republic of
البته فقط وعده ارزانی و روزهای خوب!!
Iran, Islamic Republic of
فعلا وعده ها رو طبق معمول داشته باشین تا بعد ...
حمید
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور همانطور که خودت گفتی: " به نفع مجلس صحبت می‌کنیم:". مشکل همین است که فقط صحبت می کنید و رفتار و عملتان چیز دیگری است.!!!
Iran, Islamic Republic of
باید مردم و کشور اصل باشند نه انتخابات ۱۴۰۰ .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
حالا وقتشه مجلس از اهرم های نظارتی خودش وارد بشه و دولت رو پاسخگو کنه
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اقاي رئيس جمهور كمي سعه صدر داشته باشيد ...
Iran, Islamic Republic of
مجلس در راس امور است! ......
United States
آقای روحانی مثل اینکه یادش رفته با رای مردم .... انتخاب شده برای اجرای قانون. مجلس را هم همین مردم انتخاب کردند.
ایرانی
Romania
دردمردم راباید درمان کرد اساسی وریشه ای! بامسکن دادن مشکلات حل نمی شود .
علی
Iran, Islamic Republic of
اقای شیخ حسن دولت مگر کی است ....
Iran, Islamic Republic of
........
يامهدي ادركني
Iran, Islamic Republic of
شيخ حسن اگر چنين است پس مجلسي ديگر نياز نيست و هر رئيس جمهوري با يك نسخه از قانون اساسي متواند كشور را اداره كند.در ضمن چرا اين حرفتان را زماني كه مجلس قبلي و ياران شما برجام را در بيست دقيقه تصويب كردند نگفتي ؟
Germany
...........
Netherlands
مجلس انقلابی باید میزان اجرای قانون برنامه ششم توسعه را از دولت پیگیری نماید. یک درصد از قانون برنامه مخصوصا ماده ۲۸ آن در خصوص کاهش حجم و اندازه ۱۵ درصدی دستگاه های اجرایی تحقق پیدا نکرده است وگرنه اگر همین یک ماده محقق می شد کلی از هزینه های جاری دولت کاهش پیدا می کرد و کسری بودجه ای وجود نداشت.
Iran, Islamic Republic of
فقط با استیضاح روحانی مشکلات مردم و کشور حل می‌شود
Iran, Islamic Republic of
دو نماینده مجلس خواستار استیضاح... روحانی شدند .
Iran, Islamic Republic of
حمله روحانی به مجلس/ حمله به ملت ایران است.
Iran, Islamic Republic of
همش برجام برجام کرد وکلیدشعارشو به رخ عالم کشید٬ملت رو زجرکُش کرد٬۷سال مدام وعده داد٬الان .هم......عجب داره فقط
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی !همینکه مجلس شما رااستیضاح نمیکند،شکرگزارباشیدوفرافکنی نکنید.والسلام
United Arab Emirates
........
حامد
United States
.اتفاقا كار مجلس در الزام دولت كاملا قانوني است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی در 7 سال و نیم هیچ کاری برای مردم نکرده در این نیم سال باقی مانده چه کاری می خواد برای مردم بکند؟