جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۵
سه شنبه ۱۶ دی؛

دو رقمی شدن آمار مرگ‌ بیماران کرونا/ ورود ویروس کرونای انگلیسی به کشور تأیید شد

سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 747623
وزیر بهداشت از ورود ویروس کرونای انگلیسی به کشور خبر داد.
دو رقمی شدن آمار مرگ‌ بیماران کرونا/ ورود ویروس کرونای انگلیسی به کشور تأیید شد
به گزارش جهان نيوز، سعید نمکی وزیر بهداشت در ارتباط تلوزیونی درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور گفت: امار مرگ‌های ناشی از کرونا امروز دو رقمی و به 98 رسید که حاصل تلاش همکاران ما است که از آنها به موقع قدردانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین مورد کووید 19 موتاسیون یافته در یک هموطن عزیز که از کشور انگلیس آمده بود  و در یکی از بیمارستان‌های خصوصی بستری است پیدا شد گفت: تست کووید 19 وی از نوع موتاسیون یافته توسط همکاران ما تایید شد.

وی افزود: این بیمار چون از روز نخست آگاه بود در بین خانواده و همراهان با شرایط ایزوله حضور داشته است و خوشبختانه هیچ علائمی از بیماری در اطرافیان آنها وجود نداشت، موردی دیگر در غرب کشور اعلام شده بود که یکی از پزشکان به ویروس موتاسیون‌یافته مبتلا است که تست وی منفی بود. 240 نفر از اطرافیان وی نیز بررسی شدند که خوشبختانه تست آنها نیز منفی بوده است و تنها مورد فردی است که در بیمارستان خصوصی بستری است.

نمکی تاکید کرد: این گزارش به معنای وحشت جدید نیست بلکه باید پروتکل‌ها بیش از پیش رعایت شوند.


شناسایی ۶ هزار و ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا
سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت هم روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران گفت: گفت: از دیروز تا امروز ۱۶ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۸۶ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد:مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۶۲۰ نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۵ هزار و ۷۴۸ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت:‌خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۲۹ هزار و ۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

لاری ابراز داشت:  ۴۸۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی اضافه کرد: تا کنون ۷ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۴۱۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۴ شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۰۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *