سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۲

ادعای منابع کُرد سوری؛ ترکیه در حال اعزام مزدوران سوری به کشمیر است

سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب: 747537
منابع کُرد سوریه مدعی شدند که ترکیه در حال جمع‌آوری نیرو برای اعزام به منطقه کشمیر در پاکستان است.
ترکیه در حال اعزام مزدوران سوری به کشمیر است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، خبرگزاری کُردی فرات، به نقل از منابعی که نامی از آن‌ها نبرد، مدعی شد که شبه نظامیان «سلیمان شاه» وابسته به ترکیه در شمال سوریه در حال آماده‌سازی نیرو جهت اعزام به کشمیر هستند.

 به گفته منابع سوری، «المکنی ابو عمشه» از فرماندهان شبه نظامیان وابسته به ترکیه، به عناصر خود خبر داده است که ارتش ترکیه لیستی از نیروهای داوطلب از میان گروههای مسلح ذیل گروه تروریستی «ارتش ملی سوریه» (ارتش آزاد) برای اعزام به کشمیر خواسته است.

او همچنین به نیروهای خود خبر داده است که ترکیه برای هر فردی که حاضر به اعزام به کشمیر باشد ماهانه دو هزار دلار پرداخت می‌کند.

بنابر گفته این خبرگزاری کردی، مزدوران ترکیه در مناطق «اعزاز»، «الباب»، «عفرین»، «ادلب» و «جرابلس» پس از اعزام به لیبی و جمهوری آذربایجان، این بار قصد حضور در قلب آسیا و در کشمیر را دارند.

مقامات ترکیه هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند. اما آنکارا با آغاز دور جدید تنش میان پاکستان و هند از ابتدای تابستان سال جاری بر سر منطقه «کشمیر» به طور قابل توجهی جانب اسلام آباد را گرفته است.

دولت هند سال گذشته علاوه بر لغو خودمختاری هفت دهه‌ای کشمیر، یک قانون موسوم به «قانون شهروندی» را تصویب کرد که به موجب آن، مهاجران مسلمان را از کسب تابعیت این کشور محروم می‌کند.

اقدامات جنجالی دولت «نارندرا مودی» به تشدید تنش‌ها با پاکستان منجر شده و «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان این اقدامات را همانند نسل‌کشی یهودیان در دوران آلمان نازی دانسته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بنده از سال 2011 در رسانه ها اعلام کرده ام ترکیه عامل اصلی جنگ، بی ثباتی، ناامنی، پیدایش و رشد تروریسم در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان است.....
سعید
Iran, Islamic Republic of
تکبیر. چقدر تو باسواد بودی و محلت نذاشتن