جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵
رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد؛

سنگ اندازی آمریکایی‌ها برای ورود واکسن کرونا به ایران

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 747505
رییس کل بانک مرکزی گفت: خرید واکسن کرونا باید از مسیر سازمان بهداشت جهانی انجام شود اما تاکنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز، به خاطر تحریم غیر انسانی آمریکا با مانع مواجه شده است.
سنگ‌اندازی آمریکا برای ورود واکسن کرونا به ایران
به گزارش جهان نيوز، عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی در فضای مجازی در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور تامین واکسن کرونا توضیحاتی ارائه و عنوان کرد: برخی نادانسته یا مغرضانه، سعی در تطهیر اقدامات غیر انسانی امریکا در تحریم ایران را دارند، و تنها به ادعای دروغین امریکا بر عدم محدودیت بر معاملات دارو تاکید میکنند، برای ثبت در حافظه تاریخی می گویم: اعلام خبر مربوط به توزیع واکسن کرونا توسط برخی کشورهای همسایه بین مردمشان تلخ ترین پاسخ به این عده است. از آنجا که خرید واکسن کرونا(covax) بایستی از مسیر رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد، تاکنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز ، به خاطر تحریم غیر انسانی دولت آمریکا و ضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع مواجه شده است.

کره جنوبی، بابت انتقال پول از مسیر U-turn دلار برای خریدهای بشر دوستانه، نتوانست تضمینی برای عدم مصادره پول بانک مرکزی ایران توسط دولت آمریکا در هنگام انتقال بدهد.

صندوق بین المللی پول با فشار و تهدید آمریکا، و علیرغم اذعان به حق ایران و عدم وجود هیچ گونه مانع اقتصادی یا حقوقی، حتی جرأت مطرح کردن وام بشر دوستانه ایران در هیئت مدیره صندوق را پیدا نکرد.

البته، انتقال پول از مسیرهای دیگر تحت پیگیری است که انشاالله با همکاری و اقدام به موقع دستگاههای ذیربط به نتیجه خواهد رسید. خرید واکسن از دیگر کشورها نیز در دستور کار همکاران وزارت بهداشت قرار دارد. اخبار واصله در خصوص تولید داخلی واکسن کرونا نیز امیدوار کننده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تواین فقره خدا خیرش بده ما واکسن خارجی نخواستیم
Iran, Islamic Republic of
مگر کره جنوبی بابت پول نفت مبالغ زیادی به ایران بدهکار نیست که نمی دهد ؟ باز هم می خواهید پول به آنها بدهید تا واسطه خرید واکسن شود ؟
سلام
Iran, Islamic Republic of
سه جمله؛ اروپاييها به واكسن آمريكايى اعتماد ندارند. آمريكا؛ اولويت واكسن براى فقرا است!!!!!!!!!!!!! .
Romania
اگرتوانستیدآب خوردن مردم را هم به آمریکا ربط دهید
Iran, Islamic Republic of
با برجام که کلیه تحریمها بالمره لغو شدند.