جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رییس بیمارستان سینا تهران: التماس می‌کنیم رعایت کنید

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 747472
رییس بیمارستان سینا تهران با اشاره به کاهش آمار کرونا و کاهش ورودی به این بیمارستان، این وضعیت را شکننده خواند و در عین حال نسبت به افزایش مجدد بیماری در پی برگزاری دورهمی‌ها و مراسمی همچون شب یلدا، هشدار داد.
خواهش و التماس رییس بیمارستان سینا از مردم
به گزارش جهان نيوز، دکتر محمدطالب‌پور رییس بیمارستان سینا تهران در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: یک هفته مانده به آغاز محدودیت‌های جدی در اول آذرماه، به تدریج سیر ورودی به بیمارستان کاهش یافت یعنی در روزهای اول و دوم پس از آغاز محدودیت‌ها تعداد ورودی به بیمارستان‌هایمان حدودا نصف شد.
 
وی افزود: پیش از این ۴ بخش به بیماران کرونایی اختصاص داشت که یک بخش بسته شد و یک بخش دیگر هم در شرف بسته شدن است و تقریبا ۵۰ درصد تخت‌های عادی پذیرش کننده بیماران کرونا در حال کاهش است. با کم شدن ورودی به بیمارستان تعداد مریض‌های بستری هم کم شدند.
 
رییس بیمارستان سینا، تاکید کرد: البته وضعیت فعلی کاملا شکننده است و متناسب با افزایش مواجهه مردم با هم و عدم رعایت پروتکل‌ها این توفیقات هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد و آمار مجددا افزایشی می‌شود. با افزایش ضریب همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی، ورود به بیمارستان و بیماری‌زایی کاهش می‌یابد. با افزایش مشارکت مردم در رعایت نکات بهداشتی حتی درصورت حضورشان کنار یکدیگر این آمار می‌تواند کمتر شود.‌ تنها گزینه موثر فعلی اجبارهایی است که به واسطه محدودیت‌ها عملی شده است.
 
وی افزود: نمی‌توانیم بگوییم بیماران فعلی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند بدحال‌تر هستند، چون آمار مراجعات کاهش یافته است. حتی تعداد مرگ و میر ما در این هفته نسبت به هفته قبل کمتر شده است، البته این کاهش آمار چندان فاحش نیست.
 
طالب‌پور درباره در دسترس بودن دارو و تجهیزات پزشکی، اظهار کرد: خوشبختانه ما در مرکزمان مشکلی نداریم و حتی از نظر دسترسی به اکسیژن که یکی از حیاطی‌ترین مسائل درمانی است وضعیت مناسبی داریم و مخازن و اکسیژن‌ساز هم برایمان فراهم شده است.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا روند مراجعه مبتلایان به آنفلوآنزا با توجه به سردتر شدن هوا آغاز شده است یا خیر،؟ گفت: گزارش واقعی داده نشده است. با توجه به علائم مشترک همه مراجعه کنندگان را با فرض کرونا بررسی می‌کنیم مگر خلاف آن ثابت شود. بر خلاف تصور اولیه امسال شیوع آنفلوانزا به دلیل افزایش مراقبت‌ها چندان بالا نبوده است.
 
رییس بیمارستان سینا درباره ارائه خدمات به بیماران غیرکرونایی، تصریح کرد: در این دو هفته که محدودیت اعمال شد اعمال الکتیو را به حداقل رساندیم ولی از شنبه( ۱۵ آذر) اعمال الکتیو هم افزایش یافته است. ما یک سوم ظرفیت تخت‌ها را به مبتلایان کرونا اختصاص داده‌ایم. دو سوم مابقی مملو از مریض غیرکرونایی است و تمام رشته‌های تخصصی دیگر فعال هستند. در قسمت کرونا هم اساتید غیر مرتبط را به کار نگرفتیم که آنها بتوانند به کارهای تخصصی خود بپردازند و سایر درمانگاه‌های ما باز هستند.
 
وی افزود: دیگر درخواست رعایت نکات بهداشتی و عدم مراجعه به اماکن شلوغ و مهمانی‌ها از مردم از سمت ما به نوعی التماس شبیه است. باید از شب یلدا، عید و... چشم‌پوشی کرد تا زنده بمانیم و شرایط مانند قبل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *