پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۶

پرداخت هزینه‌های درمان شجریان توسط دولت!

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 747445
در دورانی که به دلیل سیاست‌های دولت و در پی شیوع ویروس کرونا، اغلب هنرمندان در مضیقه اقتصادی و تنگنای معیشتی قرار دارند، دولت هزینه‌های سنگین درمان محمدرضا شجریان در آمریکا و ایران را تقبل کرده بود، درحالی که این خواننده نیازی به کمک دولت نداشت!
پرداخت هزینه‌های درمان شجریان توسط دولت!
به گزارش جهان نيوز، درحالی که اکثریت هنرمندان، روزهای ناخوشی را سپری می‌کنند و به دلیل کاهش بازار کسب و کار در عرصه فرهنگ و هنر، مدت هاست به وضعیت مالی ناگواری دچار شده‌اند و دولت، حداقل تلاش و تمهیدات را برای کمک به اهالی هنر به کار می‌بندد، مدیرعامل خانه موسیقی از پرداخت هزینه‌های هنگفت درمان محمدرضا شجریان توسط وزارت بهداشت خبر داده است!

شجریان، یکی از خوانندگان متمول بود که برخلاف اغلب هنرمندان موسیقی، زندگی مرفهی داشت.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی، در مصاحبه‌ای منتشر شده در نشریه اندیشه پویا درباره درمان محمدرضا شجریان گفته است: «ایشان اوایل به‌شدت نافرمانیِ درمانی داشتند و همکاری نمی‌کردند. رفتار اعتراضی داشتند و نمی‌خواستند درمان را ادامه بدهند. قرار شد همایون برود آمریکا و اوضاع را آرام کند. همایون رفت و پنجاه روز آن‌جا بود. جمع‌بندی همه این بود که ایشان به ایران برگردند... ماندن استاد در آمریکا از خیلی جهات به صلاح نبود و به نظر می‌رسید که محیط درمانی آن‌جا محیط آرامش‌بخشی برای ایشان نیست. برای آمدن‌ ایشان به ایران برنامه‌ریزی شد. فقط من و همایون در جریان بودیم که استاد چه زمانی می‌آیند. با همایون رفتیم فرودگاه و هماهنگ کردیم که ایشان از همان پای هواپیما با آمبولانس به خانه منتقل شوند. تمهیدی اندیشیده شده بود و مسافران هواپیما هم نفهمیدند که استاد شجریان در آن پرواز حضور دارد... وزارت بهداشت هزینه‌های درمانی این چند سال را تقبل کرده بود. با همراهی وزارت بهداشت در دورۀ آقای قاضی‌زاده هاشمی، یک اتاق منزل را برای ورود ایشان با تجهیزات بیمارستانی تجهیز کردیم و سه شیفت پرستار و همه دارو و نیازهای دیگر را وزارت بهداشت تقبل کرد.

این بی‌عدالتی و پرداخت هزینه درمان یک هنرمند ‌اشرافی در شرایطی که اغلب همکاران این خواننده از چنین مزیتی بی‌بهره هستند، جای سؤال دارد!

لازم به ذکر است نشریه اندیشه پویا پس از مدتی این قسمت از گفت‌وگو را از صفحه خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام حذف کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت پول دار ها
علی
Iran, Islamic Republic of
حیف پول بیت المال که خرج اینها بشه که تو تشیع جنازه اش حتی صلوات هم نمیفرستادن
Iran, Islamic Republic of
پس فوتبالیست‌ها و هنرمندان اسم و رسم دار هم به هوش باشند که می‌توانند در آینده روی این دست و دلبازی دولت حساب باز کنند.
Iran, Islamic Republic of
ما که راضی نیستیم.پول بیت المال هزینه فتنه گرا ن شود
Iran, Islamic Republic of
بنده به عنوان یک ایرانی از قوه قضائیه در خواست دارم فاکتورهایی که از هزینه این فرد در دسترس است تمام مبلغ را از وزیر میلیاردی سابق درخواست کنند که از جیب خود بپردازد و حتی جریمه این پولها را هم از ایشان مطالبه کنند تا عبرتی باشد برای دیگران تا از جیب بیت المال بذل و بخشش نکنند.
Denmark
اونوقت به پیر مردی که امام ره اورا ولی نعمت مسئولین می دانست میگوید برو خودت بمال .!