کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایران در مدیریت کرونا پنج به یک از آمریکا جلو است

15 آذر 1399 ساعت 17:00

وزیر بهداشت، با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران، گفت: در این شرایط هم، ما پنج به یک از آمریکا جلو هستیم.


به گزارش جهان نیوز، سعید نمکی، عصر شنبه در نشست فرماندهان نیروهای مسلح و سازمان بسیج با عنوان این مطلب که هر گونه لغزش یا عدم توفیق در کنترل بیماری کرونا متوجه تک تک ما خواهد شد، افزود: اگر در این مسیر دچار لغزش شده و شکست بخوریم به پای نظام ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: بنده همواره با این نگاه به مدیریت کرونا دقیق شده ام و تمام فراز و فرودهای بیماری در طول این مدت بر همین اساس دنبال می‌شود که شکست در مدیریت کرونا منجر به تضعیف نظام در عرصه جهانی خواهد شد.

وزیر بهداشت از کرونا به عنوان طوفان غیرقابل کنترل یاد کرد و افزود: آنچه باعث شد بتوانیم در مقابل این بیماری ایستادگی کنیم استفاده از تجربه دوران دفاع مقدس بوده است.

نمکی ادامه داد: این طوفان در اوج تحریم‌ها متوجه کشور ما شده بود و قبل از اینکه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها گرفتار این بیماری شوند شروع کردند به مغلطه کردنو البته تمام محاسبات آ نها درست بود.

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که در ایران به ازای هر هزار نفر جمعیت ۱.۶ تخت بیمارستانی وجود دارد، افزود: این در حالی است که در فرانسه به ازای هر هزار نفر جمعیت ۷ تخت بیمارستانی وجود دارد.

نمکی ادامه داد: بنده به عنوان وزیر بهداشت از یک میلیارد دلار اعتبار تخصیص یافته رهبری تا آخر شهریور حداکثر ۳۰ درصد دریافت کرده‌ام در صورتی که در انگلیس در مدت چهار ماه ۲۲ میلیارد پوند و در آمریکا در همین مدت چهار ماه ۱۱۱ میلیارد دلار فقط در بخش سلامت هزینه کرده‌اند.

وزیر بهداشت از کرونا به عنوان یک مؤلفه بسیار مهم برای فروپاشی نظام از سوی دشمنان نام برد و گفت: در آن روزهای ابتدایی بیماری شاهد انفجار این بمب ویروس در گوشه گوشه سرزمینم بودم و این غافلگیری به گونه‌ای بود که اگر عنایت خدا و وفاق ملی نبود شاید هرگز نمی‌توانستیم در موقعیت کنونی که هستیم قرار بگیریم.

وی به اهمیت مدیریت کرونا اشاره کرد و گفت: بحث مدیریت کرونا فقط بحث یک وزارتخانه نیست بلکه موضوع ثبات مدیریت در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نمکی ادامه داد: ما دست بسته در اقیانوس تحریم‌ها خوب شنا کردیم به طوری که در حال حاضر ۵ به یک از آمریکایی‌ها جلو هستیم. هر چند بنده غصه می خورم از اینکه یک شهروند در هر کجای دنیا دچار بیماری یا مرگ می‌شود، حتی اگر در سرزمین‌هایی باشد که ما را تحریم کرده‌اند.

وی با اشاره به آثار تحریم‌ها بر نظام جمهوری اسلامی ایران، افزود: آمریکایی‌ها به قدری ما را دچار تنگنا ساختند که همین اواخر محموله واکسن آنفلوانزا که از فرانسه خریداری شده بود و در فرودگاه اسپانیا آماده انتقال به کشور بود آمریکایی‌ها اجازه ندادند این محموله وارد ایران شود.

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که تمامی پیش بینی‌ها پیرامون وضعیت کرونا در جهان درست از آب درآمد به غیر از ایران، گفت: شرایط کنونی که ما الان در آن هستیم نشأت گرفته از لطف و مرحمت خداوند و دعای نیمه شب مادر شهید و آه و نفس‌های جانبازان است و چنانچه ما در این مسیر زمین بخوریم بی کفایتی ما را نشان خواهد داد.

وی با عنوان این مطلب که امروز در نقطه حساسی قرار داریم، افزود: اپیدمی کرونا و امواجی مثل این بیماری هر ۱۵۰ سال یک بار جهان را تهدید می‌کند.

نمکی با عنوان این مطلب که ما توانستیم در مدت ۵۶ روز پس از شیوع کرونا به نقطه‌ای برسیم که دستگاه ونتیلاتور و ماسک را به اندازه صادرات تأمین کنیم، گفت: در ارتباط با واکسن هم کاری خواهیم کرد کارستان که دنیا آن را خواهد دید.


کد مطلب: 747328

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/747328/ایران-مدیریت-کرونا-پنج-یک-آمریکا-جلو

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com