سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱۴

ادعای بایدن درباره بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای

جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب: 747227
جو بایدن تمایل خود را برای پیوستن مجدد به توافق هسته‌ای تایید کرد، اما گفت که قصد ندارد به ایران اجازه دهد به تسلیحات هسته‌ای برسد.
ادعای بایدن درباره بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا با انتقاد از اقدامات دونالد ترامپ، رییس جمهور کنونی آمریکا در قبال ایران و تصمیم وی برای خروج از توافق هسته ای، تمایل خود را برای پیوستن مجدد به توافق هسته‌ای اعلام کرد.
 
بایدن در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت «ترامپ از توافق هسته‌ای برای اعمال فشار و محدود کردن ایران استفاده کرد، اما او چه کار کرد؟ این اقدام توانایی هسته‌ای ایران را افزایش داد.»
 
بایدن در ادامه مدعی شد «آنها در حال نزدیک شدن به توانایی داشتن مواد کافی برای ساخت سلاح هسته‌ای هستند؛ و از طرفی موضوع موشکی را داریم؛ نتیجه نهایی این است که ما نمی‌توانیم اجازه دهیم ایران سلاح هسته‌ای بدست آورد.»
 
جو بایدن، همچنین چند روز قبل در مصاحبه با «توماس فریدمن»، ستون نویس روزنامه نیویورک تایمز به اظهار نظر درباره موضوعات مختلف و از جمله توافق هسته‌ای پرداخته بود.
 
فریدمن گفت که از بایدن پرسیده بود که آیا او همچنان بر تعهد خود مبنی بر اینکه پیش از این در ماه سپتامبر و در شبکه سی ان ان درباره توافق هسته‌ای مطرح کرده بود پایبند است یا خیر.
 
نامزد انتخاباتی حزب دموکرات در پاسخ به سوال فریدمن درباره این ادعا می‌گوید «دشوار خواهد بود، اما بله.»
 
فریدمن در ادامه به نقل از بایدن نوشته بود «ببینید، صحبت‌های بسیاری درباره موشک‌های هدایت شونده و تمامی مواردی که در حال بی ثبات کردن منطقه هستند، شده است، اما بهترین راه برای دستیابی به ثبات نسبی پرداختن به برنامه هسته‌ای ایران است.»
 
بایدن در این مصاحبه مدعی بوده «اگر ایران به بمب هسته‌ای دست پیدا کند این امر فشار زیادی بر سعودی ها، ترکیه، مصر و دیگر کشور‌ها برای دستیابی به سلاح هسته‌ای وارد می‌کند؛ تنها چیزی که در این نقطه از جهان کم داریم تجمع توانمندی‌های هسته‌ای است.»
 
نامزد حزب دموکرات آمریکا در بخش دیگری ادعا کرد «ضمن مشورت با متحدان و شرکای خود، ما درگیر مذاکره و توافق‌های بعدی برای تشدید و افزایش محدودیت‌های هسته‌ای ایران و نیز رسیدگی به برنامه موشکی ایران خواهیم بود؛ آمریکا همواره گزینه بازگرداندن تحریم‌ها در صورت لزوم را در اختیار دارد؛ ایران این موضوع را می‌داند.»
 
بایدن در ماه سپتامبر نیز طی یادداشتی در سی ان ان مدعی شده بود «اگر ایران به تعهد کامل در برجام بازگردد آمریکا نیز به عنوان نقطه شروع برای مذاکرات بیشتر، به توافق هسته‌ای بازخواهد گشت.»
برچسب ها: جو بایدن آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پس چرا آمریکا جنایتکار شماره یک به رژیم کودک کش صهیونیستی اجازه داده است که تسلیحات هسته‌ای داشته باشد.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد
Iran, Islamic Republic of
مذاکره دولت روحانی با آمریکا و کشورهای اروپایی یک فاجعه بزرگی برای مردم ایران و کشورایجاد کرده است.
Iran, Islamic Republic of
چرا این به اصطلاح سلبریتی‌ها برای عدم برخورد با اشرار هشتگ می‌زنند ولی برای کسانی که جان خود را برای حفظ و آبادانی نظام و کشور فدا می‌کنند سکوت اختیار می‌کنند.
Iran, Islamic Republic of
ناتوانی کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات خود در برجام شرم آور است.
Iran, Islamic Republic of
نمی‌توان در برابر رفتارهای آمریکا سکوت کرد
نمی‌توان در برابر رفتارهای اسرائیل سکوت کرد
Iran, Islamic Republic of
«شهید سلیمانی» خط قرمزی بود که آمریکا از آن عبور کرد
Iran, Islamic Republic of
از بایدن می‌خواهیم جلوی جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی صهیونیست ها جنایتکار شماره یک را در جنگ سوریه و منطقه خاورمیانه بگیرد
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
از جنگ، ناامنی و کشتار مردم بی گناه دست بردارید
Iran, Islamic Republic of
آدم کش‌هایی مثل آمریکا از کشتارها و جنایات چه بهره‌ای جز رسوایی برده اند؟
Iran, Islamic Republic of
کارنامه آدمکشی و جنایت را بهتر بشناسیم
نتانیاهو، آل سعود، بن سلمان، پنتاگون، پامپئو، به سرکردگی ترامپ!
Iran, Islamic Republic of
که این ترور ممکن است به دلیل این نگرانی اسرائیل باشد که بایدن پس از روی کار آمدن به برجام برگردد و موانع دسترسی ایران به توان قوی تر هسته ای را کاهش دهد.