جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

ترامپ دیپلمات های آمریکا را از عراق خارج می کند

پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۲۵
کد مطلب: 747093
دو مقام آگاه در دولت ایالات متحده از دستور رئیس جمهور این کشور برای خروج دهها دیپلمات آمریکایی از خاک عراق خبر دادند.
ترامپ دیپلمات های آمریکا را از عراق خارج می کند
به گزارش جهان نيوز، به نقل از شرکت رسانه ای پولیتیکو، در آستانه نخستین سالگرد شهادت سردار «قاسم سلیمانی»، دولت کنونی ایالات متحده به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» دستور خروج نیمی از دیپلمات‌های این کشور از سفارتخانه خود در بغداد را صادر کرد.

یک مقام دولت ایالت متحده و همچنین یک مقام وزارت خارجه این کشور تأیید کردند که این کاهش در شمار کارکنان سفارتخانه به احتمال بسیار موقتی خواهد بود.
با این حال، «متیو توئلر» سفیر ایالات متحده در عراق همچنان در سمت خود باقی خواهد ماند.

پولیتیکو، این رسانه سیاسی در ادامه گزارش خود مدعی شد که با توجه به تشدید تنشها در روابط دو کشور در هفته‌های پایانی ریاست جمهوری دونالد ترامپ، هنوز مشخص نیست که چه زمانی شمار کارکنان دیپلماتیک در این سفارتخانه بار دیگر افزایش یابد. ذکر این نکته لازم است که وزارت خارجه ایالات متحده به ندرت اطلاعات دقیقی در مورد تعداد کارکنان در سفارتخانه‌های مختلف خود ارائه می‌دهد.

گفتنی است که اوایل سال جاری میلادی، دولت دونالد ترامپ در واکنش به حملات مکرر راکتی به سفارتخانه این کشور در بغداد تهدید کرد که سفارتخانه بزرگ و بسیار مستحکم خود در عراق را بطور کامل تعطیل خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
United Kingdom
دكتر جون داشته باش اين خبر درجه اول رو ؛ كه علت خارج كردن ديپلمات ها توسط ترامپ دور نگه داشتن اونها از تبعات جنگ نامردانه اى است كه قراره عليه ما كليد بزنند ، ميفهمى چى ميگم ؟! فقط خدا خودش بخير بگذرونه ، بيچاره ملت