جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱۳

گزینه‎‌های ایران در پاسخ به ترور شهید هسته‌‌ای کدام هستند؟/ از هدف قرار دادن افراد تا حمله سایبری

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 746991
گرفتن انتقام خون شهید محسن فخری‌زاده موضوعی دور از ذهن نیست اما اینکه این بار ایران چه مسیری را برای اخذ تاوان از رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش در پیش خواهد گرفت سوالی است که پاسخ‌های متعددی دارد.
گزینه‎‌های ایران در پاسخ به ترور شهید هسته‌‌ای
به گزارش جهان نيوز، بعد از ظهر روز جمعه خبری در رسانه‌ها منتشر شد که مردم ایران را عزادار کرد: ترور یکی از برجسته‌ترین دانشمندان هسته‌ای و دفاعی کشورمان توسط جوخه‌های ترور رژیم صهیونیستی در اطراف تهران.

«یوسی کوبروسر» مدیر کل سابق وزارت امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در واکنش به ترور محسن فخری زاده اظهار داشت: «فخری زاده سلیمانی برنامه هسته‌ای ایران است و حادثه‌ای از این دست تنها به دست اسرائیل و آمریکا انجام می‌شود».
 
فخری‌زاده، سلیمانی هسته‌ای ایران بود
وی که به سلیمانی هسته‌ای معروف بود جایگاه ویژه‌ای در صنعت هسته‌ای و دفاعی ایران داشته و مجاهدت‌های زیادی در جهت اعتلای علمی کشور و تقویت بنیه دفاعی ایران انجام داد.

بعد از این ضایعه بزرگ در کشورمان رهبر معظم انقلاب و دیگر مسئولان خواستار مجازات آمرین و عاملین این جنایت تروریستی شدند؛ به طوری که گرفتن انتقام خون پاک شهید فخری زاده به یک مطالبه عمومی از طرف مردم تبدیل شد. سوال اینجاست که گزینه‌های جمهوری اسلامی برای گرفتن انتقام در شرایط فعلی چیست؟

بعد از ترور شهید بزرگوار سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط دولت تروریست آمریکا در بغداد علی‌رغم باور آمریکایی‌ها مبنی بر واکنش نشان دادن ایران و گرفتن انتقام با حمله به پایگاه عین‌الاسد بخشی از این پروسه که به فرموده رهبر معظم انقلاب حمله به عین الاسد یک سیلی بود و مسئله انتقام، بحث دیگری است، انجام شد. حال بعد از ترور شهید فخری‌زاده حق پاسخ دادن و انتقام توسط ایران محفوظ بوده و این سوال مطرح است که پاسخ به این جنایت از چه طریقی داده خواهد شد. آیا روش حمله به تروریست‌های داعش در سوریه در مجاورت پایگاه آمریکایی‌ها بکار گرفته می‌شود یا راه‌های دیگری انتخاب می‌شوند.

دست ایران برای انتقام باز است
با توجه به داشتن هم‌پیمان و نیروهای نیابتی در مرزهای رژیم اشغالگر قدس، دست ایران برای پاسخگویی بسته نیست و به دلیل تفاوت شرایط با ترور شهید حاج قاسم سلیمانی گمان می‌رود نحوه پاسخگویی نیروهای ایران به این جنایت نیز متفاوت باشد و به روش حمله موشکی به تروریست‌ها در گذشته رقم نخورد. چیزی که در اینجا شفاف است این است که طبق گفته کارشناسان امر، تهران هرگز به سمت دامی که رژیم صهیونیستی برای آن در نظر گرفته متمایل نخواهد شد و طبق گفته مقامات ایرانی، پاسخ قاطع و ویژه به این جنایت غیر قابل انکار است.

کارشناسان می‌گویند نتانیاهو و ترامپ هرکدام طبق محاسبات خود علاقه به تحریک اوضاع دارند؛ از یک‌سو اسرائیل توانایی انجام هیچ گونه حمله ضد ایران را ندارد و تلاش می‌کند تا آمریکا را به این کار تحریک کند، از سوی دیگر ترامپ نیز در روزهای پایانی خود در کاخ سفید کاملا محدود شده و کنگره اجازه هیچ گونه تحرکی به او نمی‌دهد.


اما این پاسخ از سوی ایران می‌تواند انتقامی از افرادی در رژیم صهیونیستی یا حمله سایبری به تاسیسات این رژیم اشغالگر باشد و با وارد کردن هزینه زیاد به اسرائیل جنایتکار این پیام را خواهد داشت که این دست عملیات‌ها در کشور ما و علیه منافع ما بهای بسیار سنگینی برای آنها خواهد داشت.

و بالاخره اینکه انتقام خون شهید هسته‌ای محسن فخری‌‌زاده قطعا گرفته خواهد شد و چیزی که محرز است نگرانی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از ماهیت واکنش ایران به ترور دانشمند هسته‌ای خود است اما اینکه این انتقام چگونه، کجا و چه کسی را هدف قرار خواهد داد موضوعی است که ترس ایادی استکبار را بیشتر خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فقط عمل متقابل و مشابه و همسنگ با اقدام دشمن
انتقام سخت
Iran, Islamic Republic of
چشم در برابر چشم
حمید
Iran, Islamic Republic of
اگر پاسخ قاطعانه و در خور به این جنایت دشمن ندهیم قافیه را باختیم.
Iran, Islamic Republic of
پاسخی در کار نیست
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
به عمل کار برآید نه به حرف
انتقام
Iran, Islamic Republic of
باید پاسخ کوبنده‌تر از عین‌الاسد باشد، .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اون سيلي كه در عين الااسد به امريكاييها زديم حاش كلا خوب سده و سرخي اش بر طرف شده الان وقتشه چند تا سيلي ديگه بخوره محكم تر ار سيلي اول
Iran, Islamic Republic of
به همین سادگی ایشان را از دست دادیم. واقعا این کوتاهی دستگاههای اطلاعاتی امنیتی در حفاظت درست از ایشان باعث اندوه و تاسف عمیق است.
نادر
Iran, Islamic Republic of
اگه ایران بخوادحرکتی کنه یاسایبریه یاازطریق گروه نیابتی دریمن اسراییل تاالان خیلی پیش افتاده زودتراقدام کنید
مثلا اگر موشک را مستقیم بزنیم اسرائیل میخواهد چه غلطی بکند؟
موشک جواب شلیک گلوله.
اگر یکی بزنند ده تا میخورند.
Iran, Islamic Republic of
حمله سایبری به تاسیسات؟ نه این جواب ترور نیست.