کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرمایه گذاری در بورس احتیاج به آموزش حرفه‌ای دارد

12 آذر 1399 ساعت 8:33

آموزش بورس «خانه سرمایه» و ثبت‌نام در آن برای سرمایه‌گذاری، ایده هوشمندانه کسانی است که نمی‌خواهند درب‌های موفقیت مالی را به روی خود ببندند و از روی ترس و ناآگاهی، فرصت‌های متعدد برای موفقیت و ثروت را از خود دور کنند.


همه انسان‌های روی زمین با پول سروکار دارند. کسی نمی‌تواند ادعا کند که بدون داشتن پول، می‌تواند زندگی خوبی داشته باشد. به قول «رابرت کیوساکی» پول خوشبختی نمی‌آورد، اما جایگاهش آن بالا است، در کنار اکسیژن! با این حساب، داشتن اطلاعات و دانش سرمایه گذاری، به بخش بسیار مهمی در زندگی ما تبدیل می‌شود. چون فقط داشتن پول مهم نیست. این نگهداری و رشد سرمایه اولیه است که اهمیت بسیار زیادی دارد.

کسی که دانش تبدیل یک میلیون به دو میلیون را داشته باشد، می‌تواند در رقم‌های بالاتر هم موفق عمل کند. هوشمندانه‌ترین کار این است که از میان تمام روش‌هایی که برای سرمایه‌ گذاری وجود دارند، پربازده‌ترین روش را انتخاب کرده و در آن حرفه‌ای شویم. به این ترتیب، هم از ارزش پول خود در مقابل تورم محافظت می‌کنیم و هم سرمایه راکد خود را به کارخانه پولسازی تغییر شکل می‌دهیم. در این مقاله به سراغ «آموزش بورس» و نکته‌های پیرامونی آن می‌رویم. با ما همراه باشید.

بورس چه برتری نسبت به سایر روش‌های سرمایه گذاری دارد؟
روش‌های متنوعی برای سرمایه گذاری وجود دارند؛ مثلا سرمایه‌گذاری در مسکن، ارز دیجیتال، طلا، ارز و بازار سرمایه نمونه‌هایی از این دست هستند. بیایید به عنوان مثال، بازار مسکن را با بازار بورس مقایسه کنیم.

. برای شروع سرمایه گذاری در مسکن به مبلغ قابل توجهی پول نیاز دارید. در صورتی که برای شروع سرمایه گذاری در بورس، فقط به 500 هزار تومان پول نیاز پیدا می‌کنید.

. نقد شوندگی سرمایه شما در بازار مسکن به کُندی صورت می‌گیرد. حتی ممکن است تا چندین ماه نتوانید به پول خود دسترسی پیدا کنید. اما در بازار سهام می‌توانید بعد از 2 روز کاری، پول خود را برداشت کنید.

. اگر سرمایه‌ شما در بازار مسکن به صورت آپارتمان، خانه یا حتی زمین باشد، ممکن است بعد از مدت کوتاهی دچار استهلاک شده و از ارزش اصلی آن کاسته ‌شود. اما چنین مواردی در بورس جایی ندارند.

. کلاه‌برداری در بازار مسکن، بسیار شایع است. اما در بازار سهام به دلیل نظارت مستقیم سازمان بورس بر معاملات انجام شده، خرید و فروش سهم‌ها در بستری امن انجام می‌شود.

. در سال‌های گذشته، بازار مسکن، رشد چندانی نداشته و حتی گاهی در رکود به سر می‌برده است. اما بورس از سال 92 تا 98، 2000 درصد بازدهی داشته است.

آموزش بورس را از کجا شروع کنیم؟

سه راه برای یادگیری بورس وجود دارد:

. آزمون و خطا
این روش، ویژه کسانی است که دوست دارند با استفاده از تجربه خودشان چیزهای مخالف را یاد بگیرند. به همین دلیل، بدون یادگیری اصولی، شروع به خرید و فروش سهام در بورس می‌کنند. استفاده از این روش، باعث هدر رفت زمان، هزینه و تجربه فشارهای روحی زیاد می‌شود. چون ممکن است بدون آگاهی از نکته‌های مهم بازار بورس و معامله‌ها تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

.خودآموزی از طریق سایت تالار مجازی بورس ایران
تالار مجازی بورس ایران، مکانی برای افرادی است که می‌خواهند به صورت خودآموز و با تلاش خودشان بورس را یاد بگیرند. البته این وب‌سایت، پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و کسی هم به عنوان پشتیبان یا استاد، پاسخگوی پرسش‌های افراد نخواهد بود.

.آموزش حرفه‌ای زیر نظر اساتید حرفه‌ای
از میان سه گزینه‌ای که برای یادگیری بورس وجود دارد، این روش، بهترین گزینه به شمار می‌رود. چون موضوع‌های بورسی و تمام آنچه که برای آغاز معامله در این بازار به آن نیاز دارید به صورت حرفه‌ای و کاربردی تدوین شده‌اند. گذشته از این‌ها تمام فرآیند آموزش، زیر نظر اساتید حرفه‌ای انجام می‌شود و اگر سوالی برای شما پیش بیاید، می‌دانید که کسی برای پاسخگویی وجود دارد. برای استفاده از این روش، باید در آموزشگاه‌های معتبر بورسی، مانند «خانه سرمایه» ثبت‌نام کنید.

آیا یادگیری بورس به پیش‌نیاز یا تحصیلات خاصی نیاز دارد؟
برای یادگیری بورس به تحصیلات مرتبط یا پیش‌نیاز خاصی احتیاج ندارید. اگر به جای مسیر آزمون و خطا یا حتی خودآموزی، روش آموزش حرفه‌ای را انتخاب کنید، پیمودن این مسیر برایتان آسان‌تر هم می‌شود. در هر سن و سالی که باشید و با هر اندازه دانش مالی می‌توانید بورس را بیاموزید و معامله در این بازار پُر انرژی را آغاز کنید.

آموزش بورس خانه سرمایه و فرصت یادگیری
 


برای ورود در بازار بورس و خرید سهام باید با اصطلاحات و روندهای معاملات این بازار آشنا باشید. مثلا نمی‌توانید بدون آگاهی از اصطلاحاتی مانند شاخص بورس، عرضه اولیه سهام و موارد دیگر به بازار بورس پا بگذارید و به موفقیت برسید. آموزش بورس از طریق اساتید خبره و کسانی که تجریه‌ای زیاد در این زمینه دارند به شما کمک می‌کند که تصمیم‌گیری‌های درستی برای مبالغ مختلف از سرمایه خود داشته باشید.

ثبت نام در بورس برای همه افراد مقدور است. بسیاری از اشخاص موفق و ثروتمند فعلی با مبالغی اندک در بورس سرمایه‌گذاری خود را آغاز کرده‌اند اما یادگیری و کسب تجربه از اساتید بزرگ و موفق به آنها کمک کرده است که در مسیر خود با جاده‌ای هموار به مقصدی دلخواه برسند. پس اگر از شما بپرسند که بورس چیست باید بدانید که بورس، بازاری است، مملو از فرصت‌های مختلف که اگر آموزش کافی برای رویارویی با چالش‌های آن ندیده باشید، فرصت‌ها به قول مردان سیاست به تهدیدی جدی برای سرمایه‌تان بدل خواهند شد. خانه سرمایه از مجموعه‌های معتبری است که حدود یک دهه به تعداد کثیری از علاقه‌مندان به بازار بورس، آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد. اگر از آن به عنوان مجموعه‌ای معتبر یاد می‌کنیم، به این خاطر نیست که با شگردهای تبلیغاتی درصدد جلب نظر شما هستیم. بلکه از واقعیتی سخن می‌گوییم که گواه آن ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل از آموزشگاه در مدت فعالیت این مجموعه است.

دوره‌های آموزش بورس در خانه سرمایه
خانه سرمایه دو دوره آموزش بورس را تحت عناوین دوره عادی(حضوری)‌ و دوره نوین (غیر حضوری) پیگیری می‌کند. مدیریت خانه سرمایه، علی صابریان که سابقه‌ای طولانی در بازار بورس دارد با جمع کردن اساتید خبره‌ای که تجربه عملی و موفق در بازار بورس داشته‌اند، فضایی ایجاد کرده است که افراد علاقه‌مند و نیازمند به یادگیری پیچ و خم‌های بازار بورس در فضایی مؤثر به اطلاعات لازم دست پیدا کنند. آنچه برای خانه سرمایه در حوزه آموزش بورس از اهمیت و اولویت زیادی برخوردار است، توجه به نیازهای مختلف دانشجویان است.

این روزها به واسطه دشواری مدیریت زمان برای رسیدگی به ابعاد مختلف زندگی، سرعت زیاد گذر روزها و البته مشکلاتی نظیر دوری راه یا ترافیک، امکان شرکت در کلاس‌های حضوری برای همه مقدور نیست. اما خانه سرمایه به نیازسنجی مخاطبان خود و درک مشکلات پیش رو در مسیر یادگیری، اقدام به راه‌اندازی دوره نوین کرده است تا به کمک آن، دانشجویان از طریق وبسایت با محتوای آموزشی لازم برای شرکت در بازار بورس آشنا شوند. در میان علاقه‌مندان به یادگیری بورس، کسانی هم هستند که شکل و شیوه یادگیری‌شان با شرکت در جلسات و کلاس‌های حضوری متناسب است. خانه سرمایه با درک نیاز آنها در یادگیری، دوره‌های حضوری را هم تدارک دیده است.

امکانات خانه سرمایه و مزیت رقابتی آن
آموزش هم نوعی کسب و کار است. هر کسب و کاری هم باید برای رشد و بالندگی خود به ترفندها و مزیت‌هایی رقابتی دست داشته باشد که آن را از سایر رقبا و مجموعه‌ها متمایز می‌سازد. در کنار اساتید حرفه‌ای و مدیریت باتجربه مجموعه خانه سرمایه، امکان معرفی دانشجویان این مؤسسه به سازمان فنی و حرفه‌ای برای شرکت در آزمون نهایی آمادگی در بورس انحصارا به این آموزشگاه اختصاص دارد. یعنی خانه سرمایه، تنها موسسه‌ای است که در پایان هر دوره می‌تواند دانش‌آموختگان خود را برای کسب مدرک بین‌المللی سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی کند. مدرک فنی و حرفه‌ای آمادگی حضور در بورس، بین‌المللی است و ارزش زیادی دارد.

در آخر
آموزش بورس خانه سرمایه و ثبت‌نام در آن برای سرمایه‌گذاری، ایده هوشمندانه کسانی است که نمی‌خواهند درب‌های موفقیت مالی را به روی خود ببندند و از روی ترس و ناآگاهی، فرصت‌های متعدد برای موفقیت و ثروت را از خود دور کنند. خانه سرمایه در این مسیرِ شکوفایی در کنار دانشجویان خود می‌ایستد و از بسط تجربه اساتیدش در ابعاد کلان برای سرایت موفقیت به جامعه خرسند است و به خود می‌بالد.


کد مطلب: 746983

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/746983/سرمایه-گذاری-بورس-احتیاج-آموزش-حرفه-ای

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com