جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

دستور آل سعود برای تخریب ساختمانها و مسجد شیعیان در قطیف

سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 746952
یک منبع سعودی گزارش داد که مقامات عربستان دستور تخریب مسجدی در شهر شیعه نشین قطیف که قبلا شهید نمر در آن خطبه می‌خواند را صادر کرده‌اند.
دستور آل سعود برای تخریب مسجد شیعیان
به گزارش جهان نيوز، «عادل السعید» فعال سعودی اعلام کرد که مقامات عربستان دستور تخریب مسجد امام حسین(ع) در منطقه شیعه‌نشین العوامیه را صادر کرده‌اند.

عادل السعید اظهار داشت که قبلا «شیخ نمر باقر النمر» رهبران شیعیان سعودی که به دست جنایاتکاران آل سعود اعدام شد، در این مسجد خطبه می‌خواند.

این فعال سعودی خاطرنشان کرد که رژیم آل سعود همچنان به جنگ ضد دوستداران اهل بیت (ع) در شهر شیعه نشین قطیف ادامه داده و قصد دارد همه آثار مربوط به شهید نمر را از بین ببرد.

علاوه بر آن مقامات سعودی قصد تخریب ده‌ها ساختمان در خیابان الثوره شهر قطیف را دارند و تخریب مسجد امام حسین (ع) نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

حدود 10 تا 15 درصد از جمعیت عربستان را شیعیان تشکیل می‌‌دهند که عمدتاً در استان «الشرقیه» ساکن هستند. شرق عربستان از سال 2011 در اعتراض به بی‌عدالتی و توزیع ناعادلانه ثروت صحنه اعتراض‌ها علیه رژیم آل سعود است. معترضان خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی، برخورداری از حق آزادی بیان و برگزاری اجتماع و همچنین پایان تبعیض گسترده هستند.

اگرچه سرکوبگری آل سعود شامل همه مردم این کشور می‌شود اما شیعیان عربستان، با نقض شدیدتر و فراگیرتر حقوق بشر مواجه هستند.

آل سعود با نگرش فرقه‌ای به سیاست، به شیعیان عربستان به عنوان «شهروندان درجه دو» می‌نگرد. این نگاه سبب می شود شیعیان عربستان از حقوق اولیه خود محروم شوند و شاهد تبعیض‌های همه جانبه آل سعود باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر آل سقوط و همه حامیان و ایجاد کنندگانش
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد(ص) و اخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا