کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحریف آشکار توییت رهبر انقلاب در CNN

11 آذر 1399 ساعت 15:38

شبکه خبری سی ان ان در ترجمه انگلیسی توییت رهبر انقلاب درباره ترور شهید فخری زاده اقدام به تحریف آشکار پیام آن کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از الف، این شبکه خبری مشهور آمریکایی که نزدیک به دموکرات ها نیز هست در مطلبی که به قلمِ الیوت مک لاگلین و سارا مظلومساکی نوشته شده است و رامین مستقیم، آنگلا دوان، و سامانتا بیچ هم در تدوین آن مشارکت کرده اند مدعی شد آیت الله خامنه ای در توییت خود گفته است، دانشمند هسته ای ایران جانش را برای رهبر معظم انقلاب فدا کرده!  این در حالی است که در پیام کوتاه رهبر انقلاب هیچ اثری از این جمله یا چنین معنایی دیده نمی شود. 

در پیام رهبر انقلاب آمده است: 
 


«دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ئی و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاشهای علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست. »
 

سی ان ان اما در ترجمه انگلیسی بخش اول این پیام روشن رهبر انقلاب که در توییتر نیز منتشر شد به نقل از  ایشان نوشته است: 

آقای محسن فخری زاده به دست دشمنان ستم پیشه کشته شد. این ذهن علمی کم نظیر زندگی اش را برای کار علمی عظیم و جاودانه اش فدا کرد. او جانش را برای خدا و رهبر معظم داد !

با توجه به دسترسی رسانه های آمریکایی به ایرانیان فارسی زبان که برخی نیز در همین رسانه ها مشغول به کار بوده اند چنین اشتباه فاحشی سهوی به نظر نمی رسد.
 



کد مطلب: 746945

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/746945/تحریف-آشکار-توییت-رهبر-انقلاب-cnn

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com