پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۷

قالیباف: دشمن بداند بازی یک طرفه پایان یافته است

سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 746914
رئیس مجلس بعد از تصویب کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران گفت:‌ با تصویب کلیات این طرح مجلس این پیغام را به دشمنان ایران اسلامی داد که بازی یک طرفه پایان یافته است.
قالیباف: دشمن بداند بازی یک طرفه پایان یافته است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سیداحسان خاندوزی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ آذر) قوه مقننه و  در تذکر آئین نامه ای با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ در راستای حفظ شأن و جایگاه قوه مقننه، گفت: برای اولین بار در تاریخ قانونگذاری، مجلس پیش آهنگ و پیش قراول تغییر مهم در صنعت راهبردی هسته ای شده است لذا نمایندگان برای پاسداشت این افتخار باید حواسشان باشد؛ در واقع امروز شاهد برهه افتخارآمیزی از عملکرد مجلس یازدهم هستیم.

وی تصریح کرد: پیشنهادات اصلاحی زیادی برای اصلاح طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران از سوی نمایندگان ثبت شده که اگر بخواهیم وارد بررسی این جزئیات شویم احتمال ایجاد دوگانگی و انشقاق وجود دارد و اصل موضوع دچار آسیب می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در واقع اگر فرآیند تصویب این طرح طولانی شود، اصل پاسخ مقتدرانه و سریع به دشمنان دچار خدشه می شود لذا باید اهم و فی الاهم کرد و با رأی کامل و اجماع تمام نمایندگان این طرح را به تصویب برسانیم.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: هیئت رئیسه باید آئین نامه داخلی مجلس را رعایت کند از این رو نمی توان به صورت یکجا تمام پیشنهادات را در نظر نگرفت و بررسی نکرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم اکنون ۱۳۰ پیشنهاد مطرح شده که بررسی آن ها زمان بر است اما نمایندگان می توانند از طرح آن ها انصراف دهند؛ در واقع اگر قرار باشد همه این موارد مطرح شود باید با رأی مجلس طرح مجددا به کمیسیون بازگردد و مورد بررسی قرار بگیرد.

طرح اقدام راهبری برای لغو تحریم‌ها ۹ ماده دارد که دولت مکلف است برای لغو تحریم‌ها غنی سازی ۲۰ درصدی را عملیاتی کرده و سازمان انرژی اتمی هم استفاده از سانتریفیوژهای نسل ۶ و ۸ و همچنین ساخت راکتور آب سنگین شبیه راکتور سابق اراک، ساخت کارخانه اورانیوم فلزی را در دستور کارش قرار دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ترامپ جنایتکار جنگی است و باید به همراه نتانیاهو و بن سلمان محاکمه شود
پایان شرم آور ترامپ با کمک مالی ریاض به همراه اسرائیل اقدام تروریستی ترور دانشمند هسته‌ای ایران برای جامعه جهانی شرم آوراست.
Iran, Islamic Republic of
تصویب کلیات این طرح مجلس این پیغام به دشمنان، فقط انتقام از اسرائیل و متحدانش باشد
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
چرا در کشورمان فقط مردم مظلوم ایران توسط آمریکا و متحدانش ترور و قتل عام می شود؟ به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس!
چرا در آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی، کشورهای اروپایی، کره شمالی و... کسی ترور نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
از صهیونیست ها انتقام می گیریم
ترامپ هم باید در مراسم صهیونیست ها شرکت کند
Iran, Islamic Republic of
ترور شهید فخری‌زاده بازکردن جعبه پاندورا و یک بازی خطرناک است
Iran, Islamic Republic of
رمزگشایی«خانه امن» از داعش آمریکایی- اسرائیلی
حرف دل همه مردم ایران
Iran, Islamic Republic of
ترور شهید سردار سلیمانی با همکاری عربستان، اسرائیل و آمریکا صورت گرفت.
ترور شهید فخری زاده با همکاری عربستان، اسرائیل و آمریکا صورت گرفت.
حرف دل همه مردم ایران