جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

برای تعمیر یخچالی که روشن نمی‌شود از کجا شروع کنیم؟

سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 746899
هنگامی که یخچال شما روشن نمی‌شود می‌تواند دلایل مختلفی وجود داشته باشد که ما در این مطلب به آموزش تعمیر یخچال خواهیم پرداخت و برایتان دلایل را توضیح خواهیم داد.
برای تعمیر یخچالی که روشن نمی‌شود از کجا شروع کنیم؟
بزرگترین نگرانی خانم های خانه دار هنگامی است که یخچال روشن نمی‌شود زیرا تمام مواد غذایی داخل یخچال و فریزر به دلیل نبود سرما و دمای مناسب در معرض خراب شدن قرار خواهد گرفت. البته این اتفاق زمانی خواهد افتاد که شما مشکل را نادیده بگیرید و برای تعمیر یخچال دست به کار نشوید.

هنگامی که یخچال شما روشن نمی شود می تواند دلایل مختلفی وجود داشته باشد که ما در این مطلب به آموزش تعمیر یخچال خواهیم پرداخت و برایتان دلایل را توضیح خواهیم داد. ممکن است فیوز سوخته باشد که در این صورت باید فیوز را تعویض نمایید.

خرابی تایمر هم می تواند دلیل روشن نشدن یخچال باشد که در این حالت نیز باید تایمر یخچال تعویض شود. در صورت کم بودن ولتاژ برق هم این مشکل به وجود می آید بنابراین حتما این موارد را چک کنید تا مشکل برطرف شود در صورتی که مشکل برطرف نشد.

علت روشن نشدن یخچال را می دانید؟
یکی از مشکلاتی که این روزها بیشتر در اینترنت سرچ می کنیم این است که یخچال چند دقیقه یکبار اتومات می کند ؟ چرا یخچال اتومات نمی کند؟ فریزر هر چند دقیقه اتومات می کند ؟ یخچال باید یکسره کار کند؟ این سوالاتی است که هنگام برخورد با آن ها ذهن ما را به خود مشغول می‌کند.

این را بدانید که یخچال شما اگر بدون وقفه کار می کند دچار مشکل شده است و باید برای تعمیر یخچال اقدام کنید کاردون سعی دارد برای آموزش تعمیر یخچال به شما کمک نماید و برخی از این مشکلات را برایتان بازگو نماید. حتما دقت داشته باشید درب یخچال بسته شود و یا از باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال خوداری کنید. اگر محیطی که یخچال در آن قرار دارد بیش از حد گرم است جای یخچال را تغییر دهید و یا دقت داشته باشید یخچال جایی قرار داشته باشد که هوا در آن محیط جریان داشته باشد. مطمئن شوید در صورت بسته شدن درب یخچال چراغ داخلی یخچال خاموش می شود در صورتی که این اتفاق نمی افتد حتما مشکل را برطرف نمایید. سعی کنید فریزر را بیش از حد پر نکنید زیرا با این کار سرد کننده برای سرد کردن دمای فریزر به طور یکسره کار می‌کند.
 

دلیل روشن نشدن یخچال را بدانید!
اگر یخچال خود را به تازگی خریداری کرده اید این را بدانید که تا 24 ساعت زمان لازم است تا یخچال خنک شود و اگر در این مدت یخچال اتومات نکند این حالت نرمال است.

ما در اینجا چند دلیل ساده که باعث می شود یخچال اتومات کار نکند را برایتان مطرح می‌کنیم.

1. درب یخچال بیش از حد باز و بسته شود.

2. غذای گرم را بلافاصله داخل یخچال قرار دهید.

3. یخچال در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار داشته باشد.

4. دمای محیط اطراف یخچال گرم تر از حالت عادی باشد.

اگر می خواهید دلایل فنی یکسره کار کردن یخچال را بدانید با ما باشید و در صورتی که برای رفع این مشکل نیاز به تعمیرکار متخصص دارید به کاردون اعتماد کنید و با ما تماس بگیرید. یخچال فریزهای مختلف با توجه به برندهای مختلف و متنوع موجود در بازار اجزا و قطعات متفاوتی دارند بنابراین برای رفع عیب دستگاه شما باید حتما دستگاه توسط تکنسین های مجرب بازدید و عیب یابی شود و تست سالم بودن موتور یخچال هم انجام شود.

لوله های کندانسور به منظور گردش هوای خنک در یخچال استفاده می شود اگر این لوله ها کثیف شود و یا گرد و غبار و آلودگی بر روی آن باشد یخچال به درستی خنک نمی شود در نتیجه یخچال یکسره کار می کند. بنابراین حتما از تمیز بودن لوله های کندانسور یخچال مطمئن شوید. یکی دیگر از دلایل اتومات نکردن یخچال ایراد در هیتر دیفراست می‌باشد که باعث می‌شود یخچال مدت طولانی‌تری کار کند. راستی اگر یخچال شما بالای 10 سال برایتان کار کرده است دلیل اصلی یکسره کار کردن آن گاز یخچال می باشد که با شارژ کردن آن دیگر این مشکل را نخواهید داشت.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *