پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۶

مراسم تشییع پیکر شهید فخری‌زاده/ وزیر دفاع: هیچ جنایت و تروری را بی پاسخ نمی‌گذاریم/ امر فرمانده معظم کل قوا عملی خواهد شد +فیلم و تصاویر

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 746804
مراسم تشییع پیکر مطهر دانشمند شهید محسن فخری‌زاده صبح امروز (دوشنبه) با حضور مقامات کشوری و لشکری در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حال برگزاری است.
مراسم تشییع پیکر شهید فخری‌زاده/ وزیر دفاع: هیچ جنایت و تروری را بی پاسخ نمی‌گذاریم/ امر فرمانده معظم کل قوا عملی خواهد شد +فیلم و تصاویر
به گزارش جهان نيوز، مراسم تشییع پیکر مطهر دانشمند شهید محسن فخری‌زاده صبح امروز (دوشنبه) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور مقامات کشوری و لشکری در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

در این مراسم که خانواده شهید فخری زاده، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و جمعی دیگر از مسئولین لشکری و کشوری حضور داشتند، مهدی رسولی مداح اهل بیت به مرثیه‌خوانی و ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت.
در ادامه، حجت‌الاسلام سید ضیاء الدین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا به‌مناسبت شهادت شهید محسن فخری‌زاده را قرائت کرد.

بنابر این گزارش، حاضران به امامت رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع بر پیکر دانشمند شهید هسته‌ای نماز اقامه کردند و پیکر مطهر به‌منظور تدفین به امام زاده صالح تهران منتقل شد.

یادآور می‌شود پیکر شهید فخری‌زاده طی روزهای گذشته، در مشهد و قم در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و نیز حرم مطهر امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز تشییع شده بود.  

مزار شهید فخری زاده در امامزاده صالح(ع)
 

وزیر دفاع: هیچ جنایت و تروری را بی پاسخ نمی‌گذاریم/ امر فرمانده معظم کل قوا عملی خواهد شد
امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم تشییع پیکر مطهر دانشمند شهید محسن فخری زاده طی سخنانی با بیان اینکه ما امروز با شخصیتی وداع می کنیم که از نوجوانی با خدای خود پیمان راسخ ادای حق بست و بر این پیمان پای فشرد و استقامت کرد و امروز به این پیمان وفا کرد و به شرف شهادت رسید، گفت: این شرف و آبرو و توفیق را به روح بلند این شهید عزیز که عاشق شهادت بود صمیمانه تبریک عرض می گویم؛ فقدان او برای همه ما جانکاه است و این فقدان را به همه ملت ایران و جامعه علمی، دفاعی و هسته ای کشور تسلیت عرض می کنم.

وی افزود:اگر دشمنان رذیلانه دست به این جنایت نزده بودند و خون شهید عزیز ما که یک شخصیت مخلص و گمنام بود ریخته نشده بود، چه بسا در گمنامی از دنیا می رفت، اما امروز شهید عزیز ما که دیروز فقط الگوی جوانان و شاگردان و همکاران خود بود، به همه جهان معرفی شد و از امروز او یک شخصیت جهانی است و همه کسانی که پا در راه مبارزه می‌گذارند یک الگوی دیگر بنام شهید فخری زاده دارند و می توانند در علم، تلاش، اخلاص و زندگی و ... به او تأسی کنند.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه دشمنان بدانند این اولین شکست آنها است و اگر او را کشتند تا نامش از بین برود، نام او بلندآوازه شد، ادامه داد: شکست دوم دشمن در آنجاست که می خواست بگوید شهید عزیز ما در مسیری قدم بر می‌داشت که به نفع ملت ایران نبود و با رمز و کلمه هسته‌ای تلاش کرد این حرف را بگوید و شهید عزیز ما را بعنوان بنیانگذار برنامه صلح آمیز هسته ای ایران معرفی کرد، غافل از اینکه این جمله باعث افتخار ملت ایران، وزارت دفاع و نیروهای مسلح است.

امیر حاتمی ادامه داد: مگر نه اینکه بزرگترین تهدید علیه بشریت همین سلاح های هسته‌ای است که شما آنها را انباشته کرده اید؟ اینها برای چیست؟ برای دکور در منازل شماست؟ ملت ما بصیر و هوشمند است و می داند بزرگترین تهدید علیه بشریت همین سلاح های شماست.

وی گفت: شکست سوم شما این بود که فکر کردید اگر چنین کاری کردید، راهی را می بندید، انسجامی را می‌شکنید. در این چند روز دیدید که چگونه ملت ما اظهار ارادت به شهیدشان کردند و انسجامشان را بالاتر بردند. در کنار پیکر شهید عزیزمان پیمان می بندیم که منسجم تر خواهیم شد و عزممان برای ادامه راه تو جزم تر خواهد شد و راه اعتلای کشور را با سرعت و قوت بیشتر ادامه خواهیم داد.

وزیر دفاع با اشاره به ادعاهای چهل ساله دشمن درباره استفاده از گزینه نظامی علیه ملت ایران، عنوان کرد: با دشمنی مواجهیم که چهل سال گفت گزینه نظامی روی میز است، اما جرات و فرصت استفاده از آن را پیدا نکرد و آخر با سرافکندگی این گزینه را زیر میز برد که به دلیل ایثار رزمندگان و تلاش دانشمندان ما بود،‌ آنها باید بدانند که این پیشرفت و قدرتمندشدن ادامه پیدا خواهد کرد.

امیر حاتمی ادامه داد: تلاش بزرگی را که شهید عزیز ما انجام می دادند و کارهای گسترده ای که عمدتا در حوزه های بدیع و نوظهور و برترساز است، امروز می‌گوییم که این راه با قوت ادامه خواهد یافت. دیروز در جلسه بودجه دولت گام اول را برداشتیم و در حالی که بودجه سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع برای سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده بود، دیروز تصمیم گرفتیم که آن را دو برابر کنیم. این مسئولیت همکاران، شاگردان و همراهان شهید فخری زاده را سنگین تر می کند.

وزیر دفاع تاکید کرد: دشمن می داند و من هم بعنوان یک سرباز به او می گویم، هیچ جنایتی، هیچ تروری و هیچ کار احمقانه ای در نزد ملت ایران بی پاسخ نخواهد ماند و حتما جنایتکاران را تا انتها تعقیب خواهیم کرد و امر فرماندهی معظم کل قوا اجرا خواهد شد.
وی در پایان گفت: ملت ها و دولت هایی در این حادثه احساس مسئولیت کرده و نسبت به ترور ابراز انزجار کردند، از همه آنها صمیمانه تشکمر می کنم، اما دولت ها و نهادهای بین المللی که مماشات کردند بدانند که با این کار تروریست ها را وقیح تر می کند و اگر در این نظرات دوگانه خود بمانید، ترور روزی دامان شما را خواهد گرفت.
 
اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید فخری زاده
 
دانلود فیلم اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید فخری زاده
 
فرزندان شهید فخری زاده در مراسم تشییع
 

پیکر شهید فخری‌زاده در امام‌زاده صالح



رسیدن پیکر شهید محسن فخری زاده به خانه ابدی خود در امامزاده صالح


پیکر شهید فخری‌زاده به خاک سپرده شد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بزنيد چقدر حرف ميزنيد
Iran, Islamic Republic of
یاد سال 88 افتادم. ما فتنه گرها رادیو تلویزیون و ریاست جمهوری و همه جا را فتح کرده بودیم البته در فضای مجازی. چون در فضای واقعی نه قدرت داشتیم و نه شجاعت.
ارشیا
Iran, Islamic Republic of
نباید عجولانه و احساسی عمل کرد
ما باید همه جوانب رو در نظر بگیریم
ان شاء الله به لطف خداوند و با تلاش مردان این مرزوبوم قطعا امر رهبر فرزانه انجام خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
صبر و اينها كيلوي چند ميترسيد پس قافيه را باختيد
Iran, Islamic Republic of
يكي از روساي جمهور يك كشور كه توان ما را هم ندارد گفته بود اگر اينگونه بلاي بر سر يكي از فر ماندهان من بياد يك فرودگاه را با خاك يكسان ميكند
امید
Iran, Islamic Republic of
خدایا خودت کمک کن ...