جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مثبت شدن پالایشی یکم به لطف شپنا

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب: 746742
به لطف آرامش ایجاد شده در بازار ارز، دلار و طلا در آغاز هفته جاری همچنان روند نزولی داشته و بازار سرمایه شتاب صعودی گرفته است.
به گزارش جهان نيوز، رئیس هیئت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه امروز اعلام کرد: ۶ آذر، یک هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت واریز شده و هنوز نقشی در رشد بازار نداشته است، درخواست رقم بیشتری را نیز ارائه داده‎ایم. استفاده از منابع صندوق تثبیت برای روزهایی است که با اتفاقی پیش‌بینی نشده قیمت‎ها با کاهش شدید مواجه می‎‌شود.

روابط عمومی سازمان خصوصی سازی در رابطه با صندوق پالایشی یکم عنوان کرد: بازگشایی نماد صندوق پالایش یکم نیاز به برگزاری مجمع فوق‌العاده افزایش سرمایه شرکت‌های پالایش نفت تهران و اصفهان دارد که این امر مستلزم تخصیص سهام جایزه به صندوق فوق پس از کسب مجوزهای قانونی است؛ در حال حاضر حسب اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی با توجه به انتقال سهام و سهام جایزه شرکت‌های پالایش نفت تهران، تبریز، اصفهان و بندرعباس به صندوق مذکور و همچنین تخصیص واحدهای صندوق به سرمایه گذاران قابلیت انجام معامله برای این صندوق فراهم شده است.

بازده صندوق پالایشی یکم که از سوم آبان به دلیل ریزش قیمت نمادهای پالایشی منفی شده بود امروز بالاخره مثبت شد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۱۱ درصد رشد قیمت نسبت به زمان خرید این صندوق بیشترین تاثیر را در خروج پالایشی از بازدهی منفی داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *