جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

BBC به جهادگران سلامت هم رحم نکرد+عکس

يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب: 746737
بی‌بی‌سی فارسی بار دیگر با انتشار مطلبی عناد خود با جهادگران کشور از جمله در حوزه سلامت را نشان داد.
BBC به جهادگران سلامت هم رحم نکرد+عکس
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، BBC فارسی به تازگی برای انتشار اظهارنظر رئیس سازمان میوه و تره‌بار درباره افزایش قیمت هویج، تصویری از جهادگران سلامت را منتشر کرده که در حال تهیه آب‌هویج هستند تا به صورت غیرمستقیم این افراد را مقصر گرانی‌های این میوه نشان دهد.
 
 
این هجمه‌های BBC فارسی درصورتی است که جهادگران سلامت در وهله اول برای قدردانی و دادن روحیه به بیماران و کادر درمان اقدام به این کار می‌کردند و نکته دیگر آن که ارائه خدماتی مانند گرفتن آب میوه‌های تازه فصل (از جمله آب هویج و ...) برای تقویت سیستم ایمنی بدن با استقبال بیمارستان‌ها روبرو همراه بود.

نکته حائز اهمیت دیگر آن که دایره فعالیت نیرو‌های جهادی تنها به گرفتن آب میوه محدود نبوده و نیست و در روز‌هایی که مردم اروپا و آمریکا در حال غارت فروشگاه‌ها بودند، این نیرو‌های جهادی بودند که کمک‌های مومنانه را رقم زدند. با حضور در بیمارستان‌ها به کمک کادر درمان رفتند، زمانی که لازم بود برای کفن و دفن و شست‌وشو در آرامستان‌ها حاضر شدند، روز‌هایی که نیاز بود خیابان‌ها و اماکن عمومی را ضدعفونی کردند و هر روز نیز بسته‌های کمک‌معیشتی متعددی را تهیه و به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا رساندند.

 




سلسه این اقدامات، اصلی‌ترین تفاوت ایران با سایر کشور‌ها در مواجهه با کرونا بود که یا در رسانه‌هایی همچون بی‌بی‌سی به طور کامل سانسور شد و یا دست‌اندرکاران این رسانه‌ها مدام با ذره‌بین سیاه‌نمایی به دنبال نقاط ضعف احتمالی و برجسته کردن خطا‌های محدود آن‌ها بودند.

البته این رسانه‌ها اولین دفعه‌ای نیست که چنین هجمه‌هایی را علیه جهادگران و یا افراد مذهبی وارد می‌کنند.

به عنوان نمونه درحالی که تعداد کمی از ساکنان لندن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، این رسانه انگلیسی برای تصویرسازی ذهنی درباره علت افزایش آمار فوتی‌های کرونا در این شهر، از تصویر یک زن مسلمان در کنار خبر جریمه نقض‌کنندگان قرنطینه استفاده می‌کند.

آن‌ها همچنین درحالی که قشر مذهبی برنامه‌های عزاداری در فضای سربسته و حتی سفر به کربلا در زمان اربعین را تعطیل کردند، باز هم سعی کردند با انتخاب تصاویر جهت‌دار، تلفات کرونا را به این قشر نسبت دهند.

البته چنین خباثتی محدود به BBC فارسی نیست بلکه دیگر شبکه‌های فارسی زبان نیز چنین روندی را در پیش گرفته‌اند.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حتی به هویج نیز رحم نمیکنند!!
Germany
اون ‌‌BBC ، بهایی است و ربطی به فارسی ندارد.
Iran, Islamic Republic of
شیادهای بی شرف