کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو شورای شهر تهران: چرا حناچی جربزه ندارد؟

9 آذر 1399 ساعت 13:55

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه حناچی جربزه و توان ورود به عرصه تعیین تکلیف بار تحمیلی دولت بر نظام مالی شهرداری تهران را ندارد، گفت: شهردار پایتخت هیچ اقدام قانونی و عملی در راستای وصول مطالبات شهر نکرده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری درباره لزوم وصول فوری مطالبات شهرداری تهران از دولت اظهار داشت: تمرکز سازمان‌ها و نهادهای دولتی در پایتخت از استانداردهای بین‌المللی فاصله دارد و ایران در شاخص تراکنش فضایی و آمایش سرزمینی از منظر نهادی سازمانی با مسأله مواجه است .

وی افزود: کارگروه انتقال کارکنان دولت از تهران در سال ۸۹ مصوب کرده که ۱۶۳ سازمان و نهاد دولتی به ترتیب اولویت و به مرور از تهران خارج شوند.

عضو شورای شهر تهران گفت:‌این مصوبه تا کنون اجرا نشده است در جلسه‌ای که در سال نخست شورای پنجم به صورت مشترک میان اعضای شورای شهر و رئیس‌جمهور برگزار شد مسأله تخصیص هزینه‌های اداره شهر مورد بحث قرار گرفت موضع دولت در آن زمان کمک به شهرداری تهران و تأمین بخشی از هزینه‌های نگهداشت پایتخت بود ولی از آن زمان تا کنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: هزینه‌های عظیم و پنهان پایتخت چه زمانی محاسبه و در صورتحساب مطالبات مدیریت شهری از دولت قرار می‌گیرد؟ با توجه به ابراز معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران مبنی بر طلب ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری از دولت حناچی هیچ اقدام قانونی و عملی در راستای وصول مطالبات شهر نکرده است.

وی بیان داشت: این در حالی بوده که شهرداری تهران به بانک‌ها مدیون است و سالیانه بابت دیون مقدار قابل توجهی به عنوان سود پرداخت می‌کند و این سوال مطرح است چرا شهرداری به وظایف قانونی خود در این راستا عمل نکرده است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد:‌انتظار می‌رفت شهرداری برای وصول هزینه‌های پایتخت اقدام عاجل کند ولی با بی‌توجهی‌ها انباشتی از بدهی‌ها و کاهش درآمد شهر ایجاد شده و صدها پروژه نیمه‌تمام مانده است چرا شهردار جربزه و توان ورود به عرصه تعیین تکلیف بار تأمین دولت بر نظام مالی شهرداری تهران را ندارد.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: حناچی باید ساز و کار مشخصی برای وصول فوری مطالبات شهرداری از دولت انجام دهد.


کد مطلب: 746700

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/746700/عضو-شورای-شهر-تهران-چرا-حناچی-جربزه-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com