پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

دیگو مارادونا چگونه ثروتش را به باد داد؟

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 746503
دیگو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین در شرایطی در سن ۶۰ سالگی درگذشت که ابهامات زیادی درباره ثروت خالق «دست خدا»ی فوتبال وجود دارد.
دیگو مارادونا چگونه ثروتش را به باد داد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبر ورزشی، دیگو مارادونا ستاره‌ای که بسیاری او رابهترین بازیکن تاریخ می‌دانند به علت عارضه قلبی و در ۶۰ سالگی درگذشت. او که با آرژانتین ۴ بار طعم حضور در جام جهانی را چشیده بود یک بار به فینال رسید و یکبار هم جام قهرمانی را بالای سر برد.

دیگو البته در بندر ناپل حکم یک الهه را دارد؛ او بعد از بارسلونا با مبلغ ۱۲ میلیون یورو که آن زمان رکورد بود راهی ناپولی شد تا به این تیم فقیر بندرنشین در رقابت‌های فوتبال ایتالیا کمک کند؛ دیگو ناپولی را نه تنها در ایتالیا بلکه در فوتبال اروپا هم به قله رساند.

برای بازیکنی که دو بار در طول دوران حرفه‌ای‌اش رکورد نقل وانتقالات را شکسته و در تیم‌های مطرحی همچون بوکاجونیورز، بارسلونا و ناپولی بازی کرده قاعدتا مشکل مالی نباید جایی در زندگی‌اش داشته باشد. او علاوه بر این موارد دستی هم در دنیای مربیگری داشت و به نظر می‌رسید شرایط مناسب مالی داشته باشد.

با این حال «به نظر رسیدن» با واقعیت زمین تا آسمان متفاوت است! طبق گزارشی که چندین رسانه اروپایی نوشته‌اند مارادونا نه تنها درآمد زیادی در سال‌های اخیر نداشته بلکه ارزش دارایی‌اش بین ۱۰۰ تا ۴۵۰ هزار یورو تخمین زده شده است!

ثروت دیگو مارادونا چقدر بود؟
«اکسپرس» انگلیس ارزش دارایی مارادونا را ۱۰۰ هزار دلار و «اسپورتون» فرانسه این رقم را حدود ۱۵۰ هزار یورو برآورده کرده است؛ این درحالی است که مجله آلمانی «ورمو»، ارزش دارایی مارادونا را ۴۵۰ یورو برآورد کرده است!

هرکدام ازاین رقم‌ها صحت داشته باشد در اصل تفاوتی ایجاد نمی‌کند و برخلاف ظاهر، نشان دهنده این است که مارادونا در لحظه مرگ اصلا ثروتمند نبوده است! نکته جالب توجه درباره دیگو مارادونا اینکه در طول زمان بازی‌اش با اسپانسرهای گردن کلفتی قرارداد داشت که مهمترین آن‌ها برند آلمانی پوما بود.

به غیر از پوما، مارادونا مدتی با برند میزانو هم همکاری کرد، ولی بعد دوباره به پوما برگشت. این در حالی است که او بعدها با برند ساعت سازی «اوبلو» هم قرارداد تجاری منعقد کرد. سوال، اما اینجاست که پول‌های حاصل از دوران بازی، مربیگری و قراردادهای تجاری دیگو مارادونا و ثروت او چه شده است؟

در پاسخ، سه رسانه اروپایی مذکور که نامشان در بالا ذکر شد، اینطور نوشته اند که او در واقع همه را به باد داده است! زندگی نه چندان سالم مارادونا بیرون از زمین فوتبال و اعتیادش به مواد مخدر و الکل باعث شده او نتواند ثروت اندوزی کند. البته مهمترین عامل از دست رفتن ثروت مارادونا بدهی سنگین مالیاتی او به ایتالیا بود.

آنطور که روزنامه «کویره دلا سرا» نوشته مارادونا عنوان کرده ۳۵ میلیون یورو مالیاتش را داده است تا دیگر تحت تعقیب نباشد. او زمانی که از ناپولی رفت مالیاتش را پرداخت نکرد تا ۳۰ سال جریمه شامل حالش شود. دیگو چندسال بعد و زمان ورودش به ایتالیا موقتا بازداشت شد و ساعت رولکس گران قیمتش هم ضبط شد.

با این حال مسئولان مالیات ایتالیا اعتقاد داشتند او باید رقم ۳۷ میلیون یورو جریمه بپردازد. به نظر می‌رسد این عوامل دست به دست هم داده و ثروت مارادونا را به باد داده است. این در حالی است که به غیر از رقم عنوان شده که باید بین ۵ فرزند او تقسیم شود خانه مارادونا هم پیش‌تر ارزش گذاری شده و عنوان شده است که رقمی نزدیک به دو میلیون یورو ارزش دارد. خانه دیگو، تنها چیزی بوده که ظاهرا برایش باقی مانده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باد آورده را باد می‌برد قابل توجه داخلیها ی خودمان که نجومی بگیرند و از خزانه ملتی که کفگیرش به ته دیگ خورده پولهای نجومی میگیرند اینها مواظب هروئینی شدن فرزندانشان باشند.