کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر دفاع:

ساخت کیت ایرانی تشخیص کرونا تحت نظر شهید فخری زاده انجام شد +فیلم

7 آذر 1399 ساعت 21:02

امیر حاتمی ابعاد ترور شهید محسن فخری زاده از دانشمندان کشورمان را تشریح کرد


به گزارش جهان نیوز، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره جزئیات شهادت محسن فخری‌زاده، ضمن تسلیت به فرمانده معظم کل قوا، ملت ایران و خانواده او، بیان کرد: ایشان امروز در سفر در اطراف تهران مورد یک عملیات تروریستی قرار گرفتند و تیم حفاظت ایشان که همراه ایشان بودند، در این عملیات درگیر شدند؛ متأسفانه ایشان زخم برداشتند و با شدت جراحات به بیمارستان منتقل شدند.

وی افزود: البته دو نفر از همراهان ایشان در این حادثه مجروح شدند و متأسفانه کار تیم پزشک به نتیجه نرسید و ایشان به شهادت رسید.

وزیر دفاع در تشریح این حادثه تروریستی گفت: گزارشاتی که از تیم همراه ایشان و صحنه داریم این است که ابتدا خودروی حامل ایشان مورد تیراندازی قرار می‌گیرد و بعد از لحظاتی و حدود 15 ثانیه بعد، یک خودروی نیسان حامل مواد منفجره در فاصله 15-20 متری خودروی ایشان منفجر می‌شود و جمع این‌ها جراحاتی را به ایشان وارد می‌کند که منجر به شهادت‌شان می‌شود. 

امیر حاتمی در پاسخ به این سوال که چرا دشمن و ترویست‌ها شهید فخری‌زاده را انتخاب کردند؟، خاطر نشان کرد: ایشان معاون وزیر دفاع و رئیس سامان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی کشور بودند و دارای وجهه علمی بالا و سابقه طولانی در نوآوری‌های دفاعی هستند. آقای فخری‌زاده شاگردان بسیاری زیادی را تربیت کرده و پرورش دادند و کارهای ایشان در حوزه دفاعی بزرگ و پرثمر است.

وی با اشاره به اقدامات شهید فخری‌زاده ادامه داد: ایشان از جمله در صحنه مبارزه مردم با کرونا یکی از پیشگامان بود؛ صنعت دفاعی در این عرصه تلاش کرد و یکی از کارهایی که انجام شد، آماده کردن کیت تشخیص کرونا جزو اولین‌ها بود که مجموعه تحت مدیریت و با مسئولیت ایشان این‌کار را انجام داد.

وزیر دفاع تصریح کرد: ایشان عنصر موثری در نوآوری‌های دفاعی بود و کار دشمن روشن است و دشمن هر جا که برای ملت عزیز ایران گام موثری برداشته شود، آن‌جا را مورد هدف قرار می‌دهد و حوزه دفاع به‌عنوان حوزه کاملا موثر برای مردم ایران همواره مورد نظر و تهاجم دشمن بوده است.

دریافت.mp4


کد مطلب: 746472

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/746472/ساخت-کیت-ایرانی-تشخیص-کرونا-تحت-نظر-شهید-فخری-زاده-انجام-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com