کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخواست دانشجویان از زاکانی/مجلس ‌پیگیر پرونده کارخانه قند و آردیاسوج

6 آذر 1399 ساعت 17:38

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس پی‌گیر پرونده واگذاری کارخانه قند و آرد یاسوج می‌شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، در جلسه ای که به صورت مجازی با میزبانی بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، دکتر علیرضا زاکانی ریاست مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در ابتدای سخنانشان، با انتقاد به نحوه مدیریت کرونا، به دلیل اینکه از همان ابتدا موضوع کرونا را متمرکز به وزارت بهداشت شد و فقط یک مساله بهداشتی تلقی شد متاسفانه بعد مدتی آثار مدیریت نامطلوب خود را نشان داد در حالی که موضوع کرونا فقط یک مساله بهداشتی نیست و به همه مسائل اعم از اجتماعی و فرهنگی نیز مرتبط است و اگر فقط به عنوان یک مساله بهداشتی تلقی شود نمیتوانیم به درستی این پاندمی را کنترل کنیم. 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه انقلاب باعث تحول سیاسی در جامعه شد ولی متاسفانه بر فرهنگ و اجتماع ما تحولی ایجاد نشد که خود آن سبب شده که در حال حاضر نیز همان تحول سیاسی ایجاد شده نیز رو به زوال حرکت کند و دلیل اصلی آن هم ضعف مدیریت داخلی است، در حال حاضر مشکلات اصلی ما مساله مدیریت در داخل است و شاید یک دهم از مشکلات ما مربوط به تحریم ها و یا فشار های خارجی است، بی توجهی مسئولین و استفاده ناصحیح از ظرفیت های داخل است که مشکلات عمده را در کشور به وجود اورده است.

زاکانی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی  ایران  دارای  ویژگی های انحصاری است، افزود: می‌توان  به سه عنصر؛ ۱. اسلام  و حاکمیت  اسلام  که در انحصار ایران  است، ۲-وجود  رهبر به عنوان نائب امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف که زعامت  را در دست دارد و سوم مردم: به روایت امام  جز در یک برهه  کوچک از صدر  اسلام  ما اساساً  به هیچ  وجه چنین  ملتی نداشتیم در محدوده  کوچک جهان اسلام اما  یک سری ویژگی  های مشترک با کشورهای دیگر نیز داریم.

وی گفت: ویژگی  تمدنی،  منابع نفت و گاز،  منابع  کشور، از ابتدای انقلاب تا به امروز  اگر این ویژگی های  انحصاری  مورد تکیه  قرار می‌گرفت موفق  بودیم.

زاکانی در بخشی از سخنان خود گفت‌وگو اظهار کرد: در آستانه تغییر هستیم  و ضمن رسوخ انقلاب در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، باید  نظام  سیاسی  ما نیز تقویت شود.

جبهه  مقابل ارزش‌های انقلابی منحصر به یک  فرد یا  گروه  سیاسی نیست، جبهه متشکل از قدرت و ثروت که برای در قدرت ماندن  حاضر هستند ثروت و اندوخته خود را صرف کنند.

وی افزود: پشت  این لایه  امنیتی سرویس‌های جاسوسی بیگانه است که از ابزار فکری، وادادگی  غربی، فضای مجازی، اطلاعات و پول بهره‌مند هستند، که تمام مشکلات  اقتصادی و فساد به این  موارد بر می‌گردد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: امروز  در کشور  هر مشکلی که داریم  درصدد کمی آن خارجی است و عمده آن به داخل برمی‌گردد که تفکر غیر انقلابی  است  و این تفکر غیر انقلابی  را باید  شناخت  و اثرات  آن  را در جامعه  تحلیل و بررسی کرد. 

وی افزود:  دولت وقتی اسلامی است که خرد و نظر اسلام باشد و تلاش در جهت  اهداف انقلاب باشد نه منافع شخصی. کمک به اصلاح  کشور کنند؛ فرصت‌ها جدی گرفته  شود و عدم برخورداری آن باعث عدم  اصلاح  شده است.

زاکانی تصریح کرد: امروز چرا در کشور اوضاع چنین است به این خاطر که  بودجه‌ای که دولت در سال ۹۷ و ۹۸ گذاشت،  برآورد  آن کاذب بود. در بودجه  سال ۹۷ ‌ بر اساس فروش  یک و نیم میلیون بشکه نفت بودجه کشور بسته شد در صورتی که در تحریم شدید بودیم و منجر به کسری بودجه  شد.

وی گفت: بودجه سال ۹۸ همین طور، ثروت در جامعه به طور عادلانه و درست تقسیم  نشده است برای  رفع مشکلات با توزیع مناسب ثروت باید امکانات  را در اختیار  مردم قرار  داد.
وی در ادامه با توجه به ابراز نگرانی دانشجویان انقلابی از وضعیت اسفناک کارخانجات این استان از عدم رسیدگی برخی مسئولین با وجود مطالبه های بسیج دانشجویی به دانشجویان مطالبه گر در جهت ورود و رسیدگی به وضعیت کارخانه های قند و آرد یاسوج قول پیگیری داد و خواستار ارسال اسناد مربوطه به ایشان برای ارائه و تحقیق در مرکز پژوهش های مجلس شد.

در پایان دکتر زاکانی خود را خدمتگذار مردم کشور و خصوصا مدیون مردم استان محروم کهگیلویه و بویراحمد دانستند و در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه گچساران نماینده ندارد، شما بلندگوی مردم گچساران باشید، اعلام همکاری نموده و خودشان را خادم مردم این شهرستان دانستند.


کد مطلب: 746413

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/746413/درخواست-دانشجویان-زاکانی-مجلس-پیگیر-پرونده-کارخانه-قند-آردیاسوج

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com