پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۶

دیگو مارادونای افسانه ای درگذشت +فیلم

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب: 746318
نشریه مارکا خبر از فوت مارادونا داده است.
دیگو مارادونای افسانه ای درگذشت +فیلم
به گزارش جهان نيوز، نشریه آرژانتینی کلارین مدعی شد مارادونا دچار مشکل قلبی شدید شده و حال و اوضاع وخیمی دارد. او به بیمارستان منتقل شده است.برخی رسانه ها مانند مارکا خبر از فوت  او داده اند. مارادونای 60 ساله چندی قبل به علت عارضه ای در بیمارستان بستری شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود. اما به نظر می رسید حال این ستاره بزرگ بهبود یافته و او چند روز قبل از بیمارستان مرخص شد. اما امروز او در خانه دچار ایست قلبی شده و در نهایت جان خود را از دست داده است.

مارادونا که چندی قبل 60 ساله شده بود، در بوینس آیرس و در خانه خود در حال استراحت و طی کردن دوران نقاهت بود که دچار این مشکل شده و تلاش پزشکان برای احیای او اثربخش نبوده است.
 
مارادونا یکی از بزرگ ترین ستاره های تاریخ فوتبال بوده و بسیاری او را بهترین بازیکن تاریخ می دانند. این ستاره محبوب در جام جهانی 1986 با نمایش فوق العاده خود زمینه ساز قهرمانی آرژانتین را فراهم کرده و چهار سال بعد نیز فاصله ای تا تکرار این موفقیت نداشت، اما آلمان در فینال آلبی سلسته را مغلوب کرد.

اما فعالیت های ضد امپریالیسم مارادونا در دوران ورزشی و پس از فعالیت های حرفه ای ورزشی همیشه دلیلی بود تا چهره ی ایشان در رسانه ها مورد هجوم رسانه های استکباری باشد و در این مسیر از هر فعالیتی استفاده شد.

از جمله فعالیت های ضد امپریالیسم مارادونا می توان به انتشار پستی که در فیسبوک خود منتشر کرد اشاره کرد که نوشته بود:

ما همه تا لحظه مرگ چاویستا (هوادار هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید ونزوئلا) هستیم. حالا هم تحت فرمان مادورو، من حاضرم به عنوان یک سرباز برای آزادی ونزوئلا از چنگال امپریالیسم و کسانی که می‌خواهند علیه پرچم ما که ترسناک‌ترین چیزی هست که داریم، بجنگم.  زنده باد چاوز، زنده باد مادورو، زنده باد انقلاب. زنده باد ونزوئلای واقعی، نه کشوری که به برای منفعت اشخاص و سیاست‌مداران است. 

گل وی به تیم ملی فوتبال انگلیس که به دست خدا یکی از مشهورترین گل های ایشان بدل شد.

این گل یکى از جنجالی ترین گل دنیای فوتبال بود که مارادونا در جام جهانی 1986 به ثمر رساند.

درسال 1982 بین آرژانتین و انگلیس بر سر مالکیت جزایر فالکلند جنگى درگرفت که 74 روز طول کشید و منجر به مرگ 649 آرژانتینى شد.

وقتى از مارادونا درباره این گل سوال شد او گفت: دست من؟ نه این دست خدا بود که انتقام مردم آرژانتین را از انگلیس گرفت.

واکنش پله به درگذشت مارادونا؛ روزی با دیگو در آسمان‌ها فوتبال بازی خواهیم کرد

پله اسطوره برزیلی فوتبال جهان هم نسبت به درگذشت دیگو آرماندو مارادونا واکنش نشان داد.

وی متن کوتاهی را منتشر کرد: 

مطمئنم روزی من و دیگو بالاتر از آسمان‌ها فوتبال بازی خواهیم کرد.

واکنش نیمار به درگذشت مارادونا

 نیمار ستاره برزیلی فوتبال جهان با انتشار تصویری از دوران نوجوانی خود در کنار مارادونا، به مرگ اسطوره فوتبال جهان واکنش نشان داد.
 

 
اعلام عزای عمومی در آرژانتین به خاطر فوت مارادونا
 
فوت مارادونا قطعا همه مردم آرژانتین را تحت تاثیر قرار داده و حتی برخی اخبار حاکی از آن است که مردم به نشانه ناراحتی به خیابان ها آمده اند‌. در همین ارتباط رئیس جمهور آرژانتین دقایقی پیش اعلام کرد که سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام شده است.

واکنش کریس رونالدو به درگذشت مارادونا
 
کریستیانو رونالدو نوشت: "امروز من با یک دوست خوب و فوتبال با یک نابغه ابدی وداع می کند. یکی از بهترین ها، یک جادوگر بین نظیر، او خیلی زود رفت، اما میراثی بی پایان بر جای گذاشت که هرگز پر نخواهد شد. در آرامش باشی، هرگز فراموش نخواهی شد."
 
 گابریل باتیستوتا در صفحه خود نوشت: ممنون از توی جاودانه، در کنار خانواده ات هستم و اشک می ریزم، در آرامش باشی.
 
 
 
بیانیه رئال مادرید برای فوت مارادونا: باشگاه رئال مادرید و هیئت مدیره از شنیدن خبر فوت دیگو آرماندو مارادونا بسیار ناراحت هستند. رئال مادرید به خانواده و دوستان، باشگاه های سابق مارادونا و هواداران فوتبال در سراسر جهان به ویژه در آرژانتین، تسلیت می گوید. دیگو آرماندو مارادونا، یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ در سن 60 سالگی درگذشت. دیگو آرماندو مارادونا میراثی چشمگیر از خود به یادگار گذاشت، نمادی برای میلیون ها هوادار فوتبال در سراسر جهان.
 
 
واکنش باشگاه اینتر به فوت مارادونا: هر دوره ای شماره 10 های بزرگی دارد، اما تعداد معدودی جاودانه می شوند. مارادونا نه فقط یک رقیب بزرگ، بلکه بهترین بازیکن بود.
 
 واکنش باشگاه بوکاجونیوز به فوت مارادونا: تشکر ابدی از دیگوی جاودانه
 
 
 گروه موسیقی سرشناس و افسانه‌ی کویین با انتشار تصویری از اعضای گروه در کنار مارادونا به درگذشت اسطوره‌ی آرژانتینی واکنش نشان داد
 
ادای احترام مسی به دیگو مارادونا
 
مسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: یک روز بسیار ناراحت کننده برای همه آرژانتینی ها و فوتبال.

او ما را ترک می‌کند اما نمی‌رود ، زیرا دیگو ابدی است.

من تمام لحظات زیبایی را که با او زندگی کردم به یاد می‌سپارم و از این فرصت استفاده کرده و به تمام خانواده و دوستانش تسلیت می‌گویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کند . واقعا اسطوره بود .
سرور
Iran, Islamic Republic of
اسطوره همیشگی فوتبال و ضد امپریالیسم‌.فوق العاده بخصوص گل معروف به انگلیس اشغالگر مالویناس.
روحش شاد.
United Kingdom
اگر مواد مصرف نمیکرد بیشتر عمر میکرد....خدا بیامرزد
Iran, Islamic Republic of
دیشب همه انگلیسی ها خوشحال بودند چون مدافع مالویناس در گذشت..
حسين
Iran, Islamic Republic of
بدون ترديد وهرگونه تعصب مارادونا بهترين وبزرگترين بازيكن تاريخ فوتبال جهان مطمئنا يادش هميشه زنده است.
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز. لطفاجزایر تحت اشغال انگلیس خبیث را درست نام ببرید.جزایر مالویناس که بعد از اشغال خبیثها نام فالکلند را گذاشته اند.
واقعا از فوت این اسطوره ناراحت هستیم چون ستاره فوتبالی دیگه ای مثل او نخواهد آمد.او در یک تیم لیدر بود و یک تنه تیم را هدایت می کرد.اگر در جام جهانی 90 ایتالیا آن پنالتی مسخره را به ناحق نمیگرفتند آرژانتین مجددا روی تیمهای اروپایی رو کم کرده بود.