جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۹
نماینده عراقی:

دولت از پرونده ترور شهید سلیمانی چشم‌پوشی می‌کند

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب: 746312
عضو کمیته روابط خارجه پارلمان عراق با انتقاد از سیاست‌های دولت کنونی عراق و بویژه نخست‌وزیر این کشور گفت که دولت از پرونده‌های مهمی از جمله ترور فرمانده سابق نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چشم پوشی‌ می‌کند.
دولت از پرونده شهید سلیمانی چشم‌پوشی می‌کند
به گزارش جهان نيوز،  «مختار الموسوی» عضو کمیته روابط خارجه پارلمان عراق، امروز (چهارشنبه)، از سیاست‌های «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور انتقاد کرد.

الموسوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» در این خصوص گفت که نخست‌وزیر این کشور از پرونده‌های سرنوشت‌ساز از جمله مسئله حاکمیت کشور  و پرونده ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابو مهدی المهندس معاون پیشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق چشم پوشی می‌کند.

به دنبال اقدام واشنگتن در ترور سردار  شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد، پارلمان عراق مصوبه خروج نظامیان بیگانه از خاک این کشور را دی ماه سال گذشته تصویب کرد.

عضو کمیته روابط خارجه عراق در ادامه با بیان اینکه دولت به دور از رویکرد پارلمان عمل می‌کند، گفت: «چیزهایی که دولت خواهان آن است،‌ آن را به پارلمان عرضه می‌کند؛ اما چیزهایی که مربوط به حاکمیت ملی است،‌ از آن چشم می‌پوشد».

مختار الموسوی همچنین در ادامه اظهارات خود از تلاش‌‌های دولت برای جلب سرمایه‌گذاری عربستان سعودی و آمریکا ابراز تعجب کرد.

این گزارش در حالی است که ائتلاف «الفتح» عراق، امروز (چهارشنبه)، تأکید کرد که فعال‌سازی مصوبه پارلمان درباره ملزم کردن دولت به ایجاد یک زمان‌بندی برای خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق، گامی مهم در راستای تحقق حاکمیت ملی عراق است.

ائتلاف الفتح از تمام گروه‌های سیاسی این کشور خواست که به دولت فشار بیاورند و از مرحله گذر در کاخ سفید برای این مسائل استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت عراق شریک جرم حنایت های تروریست داعش و حامیانشان است/ دولت عراق متاسفانه تاکنون با حامیان اصلی تروریسم و داعش هم جانبه همکاری می کند.
Iran, Islamic Republic of
تصمیم اخراج نظامیان خارجی از عراق قطعی است
Iran, Islamic Republic of
آمریکا به همراه اروپا و برخی کشورهای منطقه از سال 1980 از گروهک های ضد انقلاب حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد
United Kingdom
پرونده کاملا روشن است و نیاز به بررسی ندارد.... قاتل معلوم است منتها کسی در دولت عراق زورش به قاتل نمیرسد!!!! پس به غیر از چشم پوشی از پرونده کاری از دستشان بر نمی آید!!!!
Iran, Islamic Republic of
دیدار محرمانه «بن سلمان» با «نتانیاهو» اوج خیانت آل سعود است
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک از سال 2011 تاکنون شریک تجاوز صهیونیست‌ها جنایتکار شماره یک ضد سوریه است.
سازمان ملل خیانتکار شماره یک از سال 2011 تاکنون شریک تجاوز صهیونیست‌ها جنایتکار شماره یک ضد سوریه است.
Iran, Islamic Republic of
کره شمالی بیش از ۶۰ بمب هسته ای و ۵,۰۰۰ تن سلاح شیمیایی دارد/ ما هم استقبال می کنیم
Iran, Islamic Republic of
پس از توافق آمریکا با طالبان خشونت در افغانستان افزایش یافته است
آمریکا، طالبان، هر دو تروریست هستند.
Iran, Islamic Republic of
وزارت خزانه داری آمریکا اتاق جنگ با ملت ایران است