جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۷

بایدن اعضای کابینه را معرفی کرد/ وزیر خارجه کیست؟

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب: 746122
نامزد حزب دموکرات که توسط رسانه‌ها پیروز انتخابات آمریکا معرفی شده رسما «آنتونی بلینکن» را نامزد تصدی وزارت خارجه معرفی کرد.
بایدن اعضای کابینه را معرفی کرد/ وزیر خارجه کیست؟
به گزارش جهان نيوز، «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات که طبق برآورد رسانه‌ها پیروز انتخابات آمریکا اعلام شده شامگاه روز دوشنبه اعضای کلیدی دولت احتمالی آتی خود را معرفی کرد.

بر اساس اعلام بایدن، «آنتونی بلینکن» رسما به عنوان عهده‌دار تصدی سمت وزارت خارجه معرفی شده است.

«جان کری» وزیر خارجه دولت اوباما نیز در دولت بایدن نماینده ویژه دولت در موضوع آب‌وهوا خواهد شد.

«جیک سولیوان» نیز در دولت بایدن متصدی پست مشاور امنیت ملی خواهد بود.
«لیندا توماس گرینفیلد» توسط بایدن به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد معرفی شد.

«الخاندرو مایورکاس» نیز در دولت احتمالی بایدن پست وزیر امنیت داخلی آمریکا را در اختیار خواهد داشت و «آوریل هاینس» مدیر سازمان امنیت ملی خواهد شد.

بایدن در بیانیه خود با اعلام افراد کلیدی دولت احتمالی‌اش تاکید کرد: «زمانی که موضوع  امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا مطرح می‌شود هیچ زمانی برای از دست دادن وجود ندارد و من به تیمی نیاز دارم که در روز اول به بازیابی جایگاه آمریکا به من کمک کنند و جهان را برای مقابله با چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم متحد کرده و امنیت ما را به پیش ببرند.»

نامزد حزب دموکرات در حالی اقدام به معرفی اعضای اصلی کابینه خود می‌کند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید همچنان از اذعان به شکست در انتخابات روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) خودداری می‌کند.

واکنش جان کری به خبر انتخاب شدنش به عنوان مقام دولت بایدن

وزیر خارجه پیشین آمریکا در واکنش به پست گرفتن در دولت بایدن گفت: آمریکا به زودی دولتی خواهد داشت که با بحران مسائل جوی به عنوان یک تهدید امنیت ملی-همان‌طور که هست- برخورد می‌کند.

از اینکه برای حل این بحران قرار است در کسوت نماینده ویژه رئیس‌جمهور در مسائل آب و هوا با رئیس‌جمهور منتخب، متحدانمان و رهبران جوان جنبش مسائل اقلیمی همکاری کنم، احساس غرور می‌کنم.

بلینکن کیست؟
آنتونی بلینکن 16 آوریل 1962 در «یونکرز» نیویورک در خانواده‌ای یهودی به دنیا آمد. او در دانشگاه‌های کلمبیا و هاروارد تحصیل کرده و بعد از اتمام دانشگاه به عنوان نخستین شغل در نشریه «نیو ریپابلیک» مشغول به فعالیت شده است.

او سال 2008، در دولت اوباما مشاور جو بایدن در زمینه امور امنیت ملی بود. سال 2013، مشاور اوباما شد و در سال 2014 از سوی او به عنوان دومین مقام وزارت خارجه آمریکا جایگزین ویلیام برنز شد. 

بلینکن در موضع‌گیری‌های گذشته‌اش درباره ایران در لفافه گفته که دولت احتمالی جو بایدن از اهرم تحریم‌ها به عنوان فشار بر ایران در موضوعات غیرهسته‌ای استفاده خواهد کرد.

بلینکن اواخر سپتامبر سال جاری در مصاحبه با «سی‌بی‌اس نیوز» درباره موضوع ایران و سیاست آتی بایدن در این زمینه می‌گوید: «اگر جو بایدن رئیس جمهور شود، و اگر ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای برگردد، ما هم کار مشابهی خواهیم کرد. اما آنگاه، ما آن را به عنوان پلتفرمی استفاده خواهیم کرد تا با شرکا و متحدانمان تلاش کنیم که آن را تقویت و طولانی‌تر کنیم. و فکر می‌کنم این امتیازاتی دارد، که ما را در کنار شرکا و متحدانمان قرار می‌دهد تا بتوانیم با هم به طور موثرتر علیه سایر فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران فشار وارد کرده و این اطمینان را حاصل کنیم که در خصوص آن فعالیت‌ها، ایران منزوی شود و نه آمریکا.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیما راسخ
United States
از سیاق جملات چنین استنباط می شود که بدتان نمی آید ورق بر گردد و ترامپ مجددآ به ریاست جمهوری برسد.
Iran, Islamic Republic of
سگ زرد برادر شغال است ،.
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر ترامپ تروریست آدم کش خبیث احمق
Denmark
خوبه کری بیاد حداقل موضوع آب ما حل میشه .
Iran, Islamic Republic of
كابينه دزدان و متقلبين
United States
برای اینکه جواب معمای وزیر خارجه جناب سگ صهیونیستی را پیدا کنید به صفحات اول روزینامه های اسقاط طلبها مراجعه بکنید. .
Iran, Islamic Republic of
معاون بايدن اوضاع اخلاقي خرابي دارد